Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af software virksomhed med kraftig vækst for øje

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle sammen..

Jeg har meget længe siddet og rodet med den ide at jeg vil til at lave computerspil/digital underholdning med verdensmarkedet for øje.
Da jeg sidder og er ved at skrive min forretningsplan har jeg brug for noget feedback, fra erfarne folk i denne branche.
Jeg har den overbevisning om at opgaven ikke kan løftes af en person, men en gruppe. Og det er derfor vigtigt at den gruppe der bliver sat sammen også fungere første gang.
Mit problem til at starte med er jeg skal have folk/mentore der har erfaring med at skabe en virksomhed med det netværk den vil have brug for.. Men for at komme til det konkrete vil jeg beskrive hvordan jeg har overvejet at starte det op, kom evt med input til hvad man har af alternativer..

Det første jeg regner med at få skabt et advisory board(ikke bestyrelse) som skal hjælpe med at få opbygget netværket og organisationen der kan klare opgaven.
Jeg regner med at søge om at få fat i en pulje omkring i mil til at få skabt en demo, og få sat nogle folk igang med projektet, hvor vi herefter skal have fat i en ny pulje som kan være med til færddiggøre det første produkt.
Jeg er klar på at få skabt de overordnede linier for hvert projekt og få dem beskrevet så de sidste 5% af udviklingen i projektet ikke tager længere tid end de første 95% .
Herefter vil jeg få brug for en reel bestyrelse som kommer til at bestå af investore, folk med erfaring og det rette netværk.
Udviklingen kommer til at foregå på PC og xbox/playstation, ingen mobil telefoner, gameboys og ligende. Det kan altid komme senere.. Herudover vil jeg gerne have skabt noget online gameming platform, og få skabt noget abonnoments ligende tilstand ala det blizzard har til WOW.

Jeg har lige pt kontakt til flere fonde, Center for virksomheds udvikling i området. Men ude på heden er manglen på kvalificeret mentore som kan arbejde med vidensvirksomheder MEGET STOR

Hvilke personer kan i forestiller jer som har lavet arbejde i advisory board uden at de vil være interreseret i bestyrelsesarbejde senere.

Er klar på alt feedback, bring it on.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjaa det var ikke meget i kunne komme op med.. :) Der må da være nogen i dette land der har bare en smule erfaring eller noget kommentere på det her...
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon ikke de folk du gerne vil have fat i, først skal have en lidt bedre idé om hvad dit projekt går ud på, end blot at det drejer sig om digital underholdning?

Umiddelbart lyder det som et større projekt... hvor der i forvejen er mange aktøre på markedet. Dermed ikke sagt, at der ikke skulle være plads til dig! :-) Men fortæl da lidt nærmere...
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Som Viceværten (martin thorborg) også skrev et andet sted den anden dag, så er amino ikke en chat. Pas på med at komme med negative kommentarer før nogen har svaret på dit indlæg. Måske var i går bare en dårlig dag, eller også var der ikke lige nogen, der havde tid til at svare på dit indlæg. Der skal nok komme svar og så kan du glæde dig over dygtige mennesker gider bruge tid på at hjælpe dig uden at sende en faktura bagefter

Det er jo et meget omfattende spørgsmål du stiller der også kræver et omfattende svar! Har desværre ikke selv erfaring med det du spørger om og blander mig derfor udenom

Men held og lykke med både at få svar og projektet i helhed.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg har ikke tiden til at hjælpe dig, men hvis du vil have noget hjælp af andre, skal du lukke mere op for posen.
Hvem er du? Hvad kan du? Hvorfor er din ide så meget værd, at million af kroner og dygtige mennesker skal sættes ind?
Verden er fuld af folk med ideer og det der mangler er altid de folk du lige netop søger. Dem der kan få tingene til at ske. For at finde dem, skal man have en røv hamrende god ide og så skal man være klar til at tage nogle store chancer selv. Så hvis du har en rigtig god ide til et spil, ville jeg tage kontakt med f.eks. Deadline Games eller IO Interactive og præssentere den for dem. At starte et gaming team fra bunden af, kommer nemt til at koste 50 millioner kroner og dem får du svært ved at finde, for at sige det mildt.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Jeg har erfaring fra branchen, da jeg før har arbejdet med spiludvikling. Jeg synes det lyder meget ambitiøst når du ikke har en masse kontakter i forvejen. Specielt PC spil er plaget af at det er 2% eller sådan noget af spillene der tjener de store penge, og resten skal være glade hvis de får omkostningerne hentet ind. Det er altså ikke nogen nem brance at bryde igennem i. Spilbranchen er også plaget af at specs og flot grafik i høj grad forventes at være "cutting edge", og det betyder du ikke bare kan hyre hr hvem-som-helst til dit team af udviklere, og som du selv er inde på skal du så oven i købet også sammensætte et team der fungerer godt sammen.
Hvis jeg var dig ville jeg nok gå omvendt frem, starte med mobiler eller andre små "konsoller", og så senere når du var sikker på at du havde det rigtige team forsøge at gå efter guldet.
Du kunne også prøve at få job i branchen først, for at få nogle kontakter - jeg har set at deadline games hyrer i øjeblikket.
 
Mvh Alex
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ideen basalt set går ud på at skabe spil til børn, dvs 10 og ned til en 3 -4 år.
Reelt set vil der nok være 3 -4 spil i denne gruppe, men som det ser ud nu er projektet på standby indtil jeg har styr på kontakterne som ligger ude i salgsledet.
Dog har jeg været så heldig for lidt under en uge siden at komme i kontakt med et par investeringsfonde som ikke var afvisende og herudover er det hold der er igang med at hjælpe mig med virksomhedsstrukturen godt igang.
Spillende kan skabes for langt under 50 mio, og det er bevist:)

Jeg er selv autodiadakt it person med speciale i udvikling og sikkerhed, men brænder idag mere for virksomhedsudvikling end at sidde og nørde i de små sorte kælder lokaler.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)