Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder moms, HJÆLP!!!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Har undersøgt så meget jeg kunne men har ikke fundet svar, så da jeg fandt amino.dk tænkte jeg at der måske var lidt hjælp at hente.

Min situation er sådan at jeg ejer en online butik, jeg har købt nogle vare uden moms og er blevet nødt til at sælge dem videre under indkøbspris, de er solgt videre med moms. Jeg har så betalt tilbage de penge jeg skyldte for varene OGSÅ de penge jeg skal betale i moms, hvad gør jeg så nu? Jeg skylder stadigvæk penge for varene og jeg skylder penge i skat og moms?

Hvad gør jeg? Det er et selskab med begrænset ansvar som jeg ved folk ikke bryder sig om, hvilket jeg ikke forstår, men hvad skal jeg gøre?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
men hvad skal jeg gøre?

Tjah - du skal vel se at få lavet nogle afdragsordninger med dem, du skylder penge.
Derudover skal du fremover sørge for at få mere for dine varer, end du har givet for dem.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Ja godaw Hans

Mere for sine vare, det siger du ikke :O

Jeg er godt klar over at jeg har dummet mig men jeg må bede om seriøse svar kun, tak.
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Ja godaw Hans

Mere for sine vare, det siger du ikke :O

Jeg er godt klar over at jeg har dummet mig men jeg må bede om seriøse svar kun, tak.

Du har jo stadig fået et seriøst svar, at lave en aftale med dem du skylder penge. Man kan ikke klippe håret af en skaldet, så 1. aftal en afdragsordning. 2. luk ned, og man kan jo sige, at måske lyder det useriøst fra Hans i dine øjne/øre, men det er jo i korte træk eneste mulighed - at vurdere om du fremover kan tage mere for dine varer. Eller sænke indkøbsprisen.

Dbh. Martin

Fra Sarasota (USA)
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  G-Dive Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv lige at læse Hans's svar en gang til! Han er jo hverken uhøflig eller dumsmart. Det er måske hårdt, men det er jo sandt.

En afdragsordning er jo den eneste løsning ligesom med al anden gæld man ikke kan betale. Men vær proaktiv og lad være med at vente på skat kontaktet dig. Hvis du selv kontakter dem er de som regel meget samarbejds villige.

Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg risikere at jeg bliver meldt konkurs, det jeg lidt fisker efter er om det ikke ville være det bedste? Hvis så, står jeg vel fri fra alt? Så kan man diskutere om hvor moralen er men det kan jeg ikke brødføde min kone og børn med.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Jeg er godt klar over at jeg har dummet mig men jeg må bede om seriøse svar kun, tak.

Jeg beklager - det var ikke tænkt som en hån.

For at klare din akutte situation er du nødt til at lave en aftale med dem, du skylder penge. Ellers kommer der bare yderligere omkostninger og masser af ubehageligheder på. Du skal aktivt kontakte dem med et seriøst tilbud om, hvordan du kan afdrage din gæld. 

For at få råd til det på den lange bane, er du nødt til at få din virksomhed til at tjene penge. 

Det formulerede jeg så på en måske lidt for frisk måde - men det er stadig faktuelt din eneste mulighed med mindre du har ét eller andet, du kan sælge eller belåne, så du kan komme ud af gælden i ét hug.

Er der mon friværdi i huset eller bilen?

Venlig hilsen

Hans 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Jeg risikere at jeg bliver meldt konkurs, det jeg lidt fisker efter er om det ikke ville være det bedste? Hvis så, står jeg vel fri fra alt? Så kan man diskutere om hvor moralen er men det kan jeg ikke brødføde min kone og børn med.

Du bliver kun erklæret konkurs, hvis dem, du skylder penge har interesse i at gøre det.
Så tag det bare roligt, hvad det angår.
Du har altid bedst chance for at komme i den rigtige retning, hvis du selv sidder bag rattet.
Held og lykke med det.
Hans 
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Hans

Undskyld min hurtige bemærkning men jeg er simpelthen så langt ude at jeg ingen idé har om noget. Jeg ejer ingenting, hverken bolig eller bil, jeg er desværre sådan stillet at jeg er 50% invalid efter arbejdsulykke så jeg har problemer med at finde arbejde der tager hensyn til mine problemer.

Igen undskyld

Tak for hjælpe
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nok lidt det som kan trække SMBA lidt ned - den lette udvej - jeg solgte for billigt og betalte ikke min moms, den lader jeg lukke/konkurse/tvangsopløse. Det kan dog jo også som du beskriver det med begrænset ansvar, være f.eks et ApS, men så taber du jo indskudskapitalen

Jeg forstår godt, at du i din situation ikke trænger til moralkald, og du er jo selv med på det uheldige. Du bør nu nok ofre en revisor der lige kan se tallene og kan hjælpe dig med billigste udvej - uanset det så er en konkurs der går ud over moms og måske andre - eller det er en afdragsordning, som fordrer at du kan se, at du kan lave overskud fremadrettet

Det er altid lidt uheldigt, ved konkurs eller tvangslukning, at ha gælden til det offentlige - moms og/eller skat - men du skal ikke nøjes med hjælpen her (og HVIS det er SMBA som jeg gætter på ud fra du ikke taler om at tabe kapitalen og at det er begrænset ansvar - så vil I jo være 2 involverede som begge har interesse i at få det fixet - også så skat ikke kan stille spørgsmål til hele jeres ledelse af selskabet i den korte tid) - og det er ikke noget at vente med desværre - tværtimod

held og lykke med det   vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)