Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver vi en regning?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino mennekser.


- Vores virksomhed har lavet erhvervsaftaler med nogle virksomheder, som foretrækker at få en regning for det udførte service, istedet for at betale med det samme nede i butikken.

Vores spørgsmål er så:
Hvordan laver vi en regning/Girokort som vi sender til virksomhedenerne?
evt. krav vi skal overholde? gerne en skabelon..

Vores kassesystem hedder shopbook, hvor vores eneste muligheder er ''kontant betaling'', ''gavekort'' & ''kort''.


Vi fortrækker at kunne lave girokort da det ser bedst ud.


Men hvordan sætter vi det sammen med vores kassesystem? eller behøver vi ikke det ?

mvh Elias Fra OneRepair ApS

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 
i de fleste kasse systemer er der mulighed for at lave kredit salg og muligvis også mulighed for at sætte det op så det automatisk faktureres til kunden samt printes en A4 faktura som kunden kan få med det samme...

normalt er dette doig noget der skal sættes op i systemet. du kan prøve, at se om du kan finde opsætnings mulighed til dette, det kan evt være sammen med personale købs funktioner... da det oftes er samme funktioner man benytter til dette.

i FlexPOS har vi denne funktion, samt mulighed for at samle flere kredit salg på samme ordre, hvis man har kunder der løbende køber på kredit men ønsker en samlet faktura en gang om md.

det ville undre mig hvis du ikke kan finde en funktion ala det du søger i dit nuværende kassesystem ;) 


 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Kiggede lige på jeres webside og jeg må sige at jeg er imponeret over alle de ydelser i tilbyder. Det ser flot ud.

Jeres kasse system kan ikke håndtere den kredit funktion i søger. Nu ved jeg ikke hvad regnskabs system i bruger og hvor mange transaktioner i har som skal laves på kredit i forhold til kort/kontant transaktioner.

Alt efter hvor store i bliver kan det måske betale sig at kigge sig om efter en mere optimal løsning end den i har nu. Hvis det drejer sig om ganske på transaktioner så er det måske bedre at lave en manuel løsning, men det er svært at vurdere med de få oplysninger i giver.

Surprise

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar Jacob og Claus.

- Jeg vil prøve at tjekke op i de manualer vi fik til kassesystemet, om det er muligt at give kredit via kassesystemet. Det ville nemlig være oplagt.
Men jeg tvivler på det kan lade sig gøre, systemet er mest beregnet til små butikker og frisøre.

Vores kassesystem er nemt at håndtere og så er det enda gratis, hvilket nok var grunden til vi valgte det. Men hvis det er en betalingsløsning der skal til for at det hele bliver nemmere og kan være i samme system, så punger vi med glæde ud.

- Men kan man godt sende en regning afsted, og så bogføre det  i regnskabet, selvom det ikke er samme system som ens kassesystem?

Og mange tak for de fine ord Claus, vi tilbøder langt mere end der står på hjemmesiden, så den bliver opdateret imorgen :-)

 

 

Mvh Elias Fra OneRepair ApS

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias - OneRepair.dk:
manualer vi fik til kassesystemet,

Inden jeg svarede kiggede jeg manualen igennem og der var desværre ikke noget brugbart til jeres løsning. Sådan er det desværre tit med gratis løsninger, der er begrænsninger. Husk at hvis vores svar kan bruges så giv gerne stjerner. Cool

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

øv bøv, så må vi snakke med revisoren hvad vi kan gøre ved det.

- Det vil jeg med glæde gøre men hvordan gør jeg ? :-D


mvh Elias Fra OneRepair ApS

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias - OneRepair.dk:
Det vil jeg med glæde gøre men hvordan gør jeg

Det kan være at du ikke har være aktiv nok til at have fået åbnet den funktion.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias - OneRepair.dk:

Tusind tak for jeres svar Jacob og Claus.

- Jeg vil prøve at tjekke op i de manualer vi fik til kassesystemet, om det er muligt at give kredit via kassesystemet. Det ville nemlig være oplagt.
Men jeg tvivler på det kan lade sig gøre, systemet er mest beregnet til små butikker og frisøre.

Vores kassesystem er nemt at håndtere og så er det enda gratis, hvilket nok var grunden til vi valgte det. Men hvis det er en betalingsløsning der skal til for at det hele bliver nemmere og kan være i samme system, så punger vi med glæde ud.

- Men kan man godt sende en regning afsted, og så bogføre det  i regnskabet, selvom det ikke er samme system som ens kassesystem?

Og mange tak for de fine ord Claus, vi tilbøder langt mere end der står på hjemmesiden, så den bliver opdateret imorgen :-)

 

 

Mvh Elias Fra OneRepair ApS



til spørgsmålet om man kan fakturer og bogfører i økonomisyetemet selv om disse ikke er født sammen ... så er svaret ja, da nogle POS systemer ikke er født sammen med et økonomisystem :=)

FlexPOS er født uden Økonomi funktion da vi heller vil være rigtig gode til butiks delen og lade økonomisystemet om det den er god til.
derfor har du med den tætte integration der ligger til flere økonomisystemer lave den rutine du spørger til.

den billigste et komme til er nok e-conomic, ved ikke hvilket økonomisystem du benytter i dag. benytter du noget der ligget i det system du allerede har og er glad for det kan det også være en mulighed at lave integration imellem de 2 systemet :)

/Jacob 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias

Som der er enighed om, så kan du, så længe det kun er få fakturaer du behøver at lave, klare dig med en fakturerings løsning, der ikke er integreret med din kasseløsning.

Fra dette link kan du downloade Winfinans Small Business Mini : http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business/download

Det er en komplet økonomiløsning, der - hvis man anvender regnskabs-delen - er begrænset til 1.500 årlige posterings-linjer, men 

det fakturerings modul, der er en del af løsningen, kan anvendes uden begrænsninger. 

Prisen er den du kan lide : kr. 0,00

Med venlig hilsen

Peter Wismer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)