Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blockbuster video

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen der ved hvordan man får mulighed for at åbne en Blockbuster butik? Har søgt nettet tyndt, men kan ikke umiddelbart finde noget om franchising af et sådan koncept.
Mener jeg fik at vide at det kører som franchise, men er der nogen af jer der har erfaringer med at åbne en sådan butik, eller har anden viden omkring det at åbne en videoshop (evt. indtjeningspotentiale) ville jeg blive rigtig glad for at høre om det.
 
Kristian Uhd
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, hvis det er helt umuligt at finde noget som helst information om franchise af Blockbuster, så kunne du jo spørge ejeren af den lokale Blockbuster om hvordan han kom igang. Måske kan han sætte dig i forbindelse med de rigtige personer...

Bare en ide til hvordan du får hul på det
 
mvh Carsten
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Kiggede lidt jeres links, samt ringede til blockbuster Danmark, og det viser sig at det er deres egne forretninger. Så Franchising er no go!
Blev opfordret til at kontakte et firma i Viborg som er leverandører til hele DK, hvilket er gjort, så nu er jeg videre.
 
Mange tak for hjælpen!

 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at DVS i Viborg ikke er eneste leverandør på lejemarkedet. Det er faktisk muligt at leje direkte igennem udgiverne i DK hvilket oftest er langt billigere og samtidig gør dig mindre afhængig af din ene leverandør. Jeg vil foreslå dig at du kontakter www.sf-film.dk og ser hvad de kan tilbyde dig som modspil til DVS.

Hvis du ikek vil lave din egen forretning med eget brand er der også andre muligheder for at komme under andres vinger og måske opnå stordrift.
 
Enten kan du kontakte andre udlejningsforretninger i regionen og foreslå at der sker fælles indkøb eller du kan kontakte f.eks. Playtime Video, Bogart Video eller andre små kæder og se om du kan komme ind i samarbejdet på attraktive vilkår.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil så kommenterer lidt på, om det er en god forretning :)

Jeg kender ikke indtjeningsnivauet i en lokal videoudlejningsbutik, men jeg arbejdede engang for lang tid siden i en, som blev nød til at dreje nøglen om. Det er sket mange gange med de lokale videoudlejere, som snart er presset fra alle sider.
Jeg ved også, at Blockbuster har været presset internationalt pga. flere muligheder for at leje en film. Tænk bare på hvor stor en bid af markedet tankstationer og kiosker har taget de senere år..
Hvis man kigger lidt ud i fremtiden, så ser den endnu mere mørk ud. I takt med at forbindelser bliver hurtigere og hurtigere, bliver det nok snart muligt med on-demand film. Se bare Sputnik de tilbyder også film, og ligeså snart vi har mulighed for IP-tv så kommer dødsstødet. Live Networks som er noteret på fondsbørsen har bebuddet, at de vil lancerer en omfattende tjeneste i løbet af 2006. 
Derudover er der onlineudlejerne som Digitarian, som jeg selv benytter. Jeg får 2 film ind af brevsprækken, og sender dem bare tilbage, når de er set.  Jeg skal bare se ca. 6 film om måneden, så er det billigere, og jeg har muligheden for at leje op til ca. 24 stk for 189kr. Man kan så ikke vælge lige præcis den, man vil, men man skal derimod oprette en ønskeliste - den hjælper faktisk meget, så skal man ikke stå i 10 min. for at bestemme sig :).
 
Min konklusion er helt klart, at det er en branche, hvor der bliver vendt op og ned de kommende år, og hvor de tradionelle udlejningssteder kommer under endnu hårdere pres. Hvem gider sætte sig ned i bilen og kører ned i videobutikken og risikerer en bøde, når de kan tænde fjernsynet og vælge en film - det er en realitet indenfor en overskuelig årrække.
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig rigtigt.

Blockbuster tjener som sådan heller ikke penge på udlejningen men meget mere på salg af snacks og drikkevarer. Problemet er at det ene ikke går uden det andet.
 
Udlejningsforretningernes udfordring er at kunne lokke folk i forretningen uden at skulle leje film og stadig fylde posen med "overpriced candy".
 
Tidligere var det også muligt at leje Playstationspil men det findes vist ikke rigtig mere - hvorfor egentlig ikke det ?
Dette ville øge trafikken i forretningen.
 
Som nse rigtig nok siger så ser fremtiden meget sort ud for film-branchen mht. fysiske udgivelser. Jeg villle ikke turde sætte mine sparepenge i udlejningsbranchen. Jeg har set rigtig mange udlejningsforretninger lukke og slukke og lige så mange kiosker mv. der hellere vil bruge hylderne mpå andre varer som giver bedre.
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror simpelthen ikke, der er marked for en sådan butik mere. http://www.digitarian.dk er et super, og billigt, alternativ til Blockbuster, der efter min mening, forlanger overpriser!

99 kr. og 10 film på en måned (31 dage). I Blockbuster ville det have kostet mig 300-400 kr.

Men der er nu ikke noget mere uchamerende end at leje en film sammen med kæresten over nettet. Måske skulle der spilles lidt på det? :)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Blockbuster er for kærestepar, tøseaftener, og for de sidste par weekendfædre uden DVD-brænder.

Jeg tror, at der er flere penge i at lave en specialbutik med tøsefilm og/eller børnefilm end i at udleje de sidste nye blockbustere.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg læste en artikel om blockbuster, mener det var på comon.dk eller på www.filmz.dk. Men deres regnskab ser ikke for godt ud, flere og flere er begyndt at samle på film, så folk vil hellere købe i stedet for at leje film. Og så der er bliver skrevet er det blevet nemmere og billigere at leje via nettet. Så tror det er en svær branche du vil ind i. Men hvis du ved meget om film og på den måde kan ude lidt ekstra service og evt. hvis du kan skaffe mere eksotiske film (f.ek.s japanske) kunne du måske have en chance?
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)