Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7 Gode vaner

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle...

Jeg er ny herinde - så goddag goddag!
 
Har lige læst en bog som jeg tænkte jeg ville skynde mig at anbefale til alle!
 
Den hedder 7 gode vaner/ The 7 Habits of Highly Effective People - den er skrevet af Stephen Covey og den er helt suveræn.
 
Den giver nogle gode værktøjer til at lede - lede en familie, organisation og sig selv.
 
Med venlig Hilsen
 
 
Søren
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg læste 4 sider i den og faldt i søvn, men det er vist kun mig der ikke kan se lyset...

Dbh Martin
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

uha uha den nåede jeg altså heller ikke langt med...  lidt for haleluja amerikansk efter min smag...

 
Men velkommen til forummet
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksemplet i den, hvor han pointen er at det lykkes at få sønnen til at ordne plænen, er voldsom amerikansk for min smag. Men ellers synes jeg at den giver anledning til nogle gode overvejelser - har dog heller ikke selv læst hele bogen endnu.

 

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, ok, ok...

 
Jeg er fuldt ud klar over at eksemplerne er meget amerikanske - men principperne er altså generelt gode.
Jannick B. Pedersen skriver i forordet i den danske oversættelse:
"Syv gode vaner, er hverken religion eller trylleformular. Tag det du kan bruge. Jeg tror, det er meget."
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 Helt enig Søren. Syntes det er en god bog som kan give anledning til mange gode refleksioner.

Under mit studie som BDE har vi haft en del undervisning af en erhvervspsykolog i ting som personlig udvikling, ledelse, konflikthåndtering m.m. I mange af disse emner, har jeg lagt mærke til at der er blevet brugt elementer fra 7 gode vaner. Hertil skal det bemærkes at vores underviser normalt coacher og underviser erhvervsledere. Der må altså være noget om snakken.

 Der er for resten kommer 2 efterfølgere til bogen.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man få et introducerende resumé - og et link til en anmeldelse?

mvh Hans
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst i ''7 gode vaner'', ''det vigtigste først'' og ''den 8 vane'' dagligt i flere år - jeg vil virkeligt anbefale dem alle.
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har også læst 7 gode vaner - og kan bestemt også anbefale den - også selvom den er "amerikansk".
jeg synes specielt det omkring ens egen begravelse, kan være med til at sætte tingene lidt i perskpektiv, og fik mig til at overveje hvad jeg bruger min tid på.
 
 
God læselyst :-)
 
Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

På bagsiden fortæller Flemming Andersen, uddannelseschef i DSB:
"''Personlig udvikling er et resultat af hårdt arbejde, og ingen hurtige tekniske fif kan erstatte det'', siger Covey. Hans bog er et praktisk og inspirerende bud på, hvad den enkelte kan og skal gøre for at få succes i arbejdslivet og livskvalitet som menneske. Det er et helt Søren Kierkegaardsk bud på nødvendigheden af at ''træde i karakter'', men her eksemplificeret og beskrevet i vejledningstermer. Du må begynde med dig selv, finde din hensigt med livet og opbygge dit eget paradigme. Der er ingen genvej til succes. Succesen hænger uløseligt sammen med dine vaner, det sæt af rygmarvsreaktioner, du møder tilværelsen med. Og vaner kan opbygges og nedbrydes med hårdt arbejde."
 
Ellers så handler bogen fx om at være proaktiv (1. vane), hvilket handler om at tage ansvar for ens eget liv. Ikke bare at reagere på ens omgivelser og skyde "skylden" på ens omgivelser, men at indse, at man altid har et valg, at du ikke er "nød" til at gøre noget, men at du vælger det, og at du har  mulighed for at skabe ens eget liv som du ønsker det. Denne vane er grundlæggende for de andre vaner.
 
Men der er sikkert nogen der kan fortælle lidt mere om bogen?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)