Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect i Joomla

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

www.margretenborg.dk Rengøring Vejle - Rengøring Kolding - Rengøring Fredericia - Rengøring Horsens

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her beskrivelse er rigtig god: http://blog.confero.dk/saadan-laver-du-301-redirects

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige tilføjet lidt til slutningen af overskriften, da det drejer sig om en redirect i Joomla

I guiden Tom refererer til, drejer det sig om en 301 redirect på en Linux server, hvilket rigtigtnok også vil virke på Joomla når den er installeret på Linux. 

Når en enkelt side skal redirectes er det blot bedre for loading af hver side, at det ikke bliver gjort i .htaccess filen, da denne skal loades hver gang siden skal loades. 

Den redirect er bedre at lave på .php-niveau, men når det nu er et standard CMS er der sikkert en Joomla-kender, der har et tip der er bedre til formålet.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Gita har helt ret - det kan klares fra "indersiden" af Joomla :)

Jeg kan se at det er en Joomla 1.7+ side - men er i tvivl om det handler om en Joomla 1.7 eller 2.5 side - men uanset, så findes der 2 mulige løsninger:

1. Under Components/redirect kan du oprette en redirect ved at klikke på "New" og derefter indsætte hhv. Source & Destination URL. Sørg for at redirigeringen er aktiveret, og klik "Save" - så burde det være klaret!

2. Den forkromede løsning til håndtering af redirects og meget andet SEO relevant, hedder sh404sef. Men det er en komponent der skal købes hos Anything Digital og kræver en del mere benarbejde, da den er noget kompliceret. Skal nok også nævne, at der findes flere andre tilsvarende - men at sh404sef klart er den bedste og mest udbredte!

Sig til hvis det kniber, så hjælper jeg dig gerne :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I har helt ret, havde blot ikke set hvilken side det drejede sig om. Godt I var vågne :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Når en enkelt side skal redirectes er det blot bedre for loading af hver side, at det ikke bliver gjort i .htaccess filen, da denne skal loades hver gang siden skal loades. 
Rart at se du tager det man siger til dig :) og ja det er typisk bedre på PHP niveau så det er en god ting lige at starte med at gøre det sådan uanset hvad for alle. men når vi har med joomla at gøre, står der i forvejen en del i htaccess filen hvis man benytter sig af SEFurls, så har man kun nogle enkelte redirects, vil de enkelte redirects ikke have den stor indflydelse på performance, og man vil derfor godt kunne gøre det via htaccess. det er kun i det tilfælde at vi snakker mange at det har en stor indflydelse på performance.

Men alt i alt vil det i udgangspunktet altid være PHP vejen man skal gå, for at htaccess ikke bliver brugt.

Til trådstarter: Det vil være en god ide hvis du får opdateret til nyeste version af joomla, den er langt bedre, og har muligheden indbygget. Kan se der allerede er en der har skrevet hvordan den indbyggede metode fungerer, så det vil jeg lade være med.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh... havde ikke læst indlægget rigtigt første gang, se bort fra mit indlæg her!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Rart at se du tager det man siger til dig :)

Ja, det er netop dig jeg har lært det fra.

Og jeg tog den til mig det øjeblik jeg læste det, da det giver rigtigt god mening for mig. For at det skal give mening har det nok også gavnet mig at jeg har ikke er helt grøn indenfor netop det område. Så den sev ind første gang her hos mig Smile

Jeg har lært enormt meget om teknisk SEO ved at læse dine indlæg på Amino - og det er heller ikke første gang jeg ytrer det offentligt

Men hvad, de andre der ligger i toppen af Google, herunder webbureauer og andet, må vel så bare være nødt til at bruge det flere penge på linkbuilding når den generelle forståelse for teknisk SEO desværre er en by i Rusland for de fleste. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)