Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale 2

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 33
Fra  D.S.Retail Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker for det sidste svar.

 

Jeg har en problem stilling mere. I den kæde vi er i nu lyder vores kontrakt at vi betaler en rimelig høj split og der igennem får vi betalt husleje, lavet løn, m.m. Det er også kæden der ejer inventar m.m. Der er også ok. Vi har tjent godt i den tid vi har haft butikken. Men nu skal vi jo stoppe, og her kommer problemet.

jeg ved at dengang vi overtog, der holdte de den tidligere ejers regnskab åben i 3. mdr. Så alt hvad der manglede eller var gået i stykker blev kørt på hans regning. Jeg vil også sige at butikken var misvedligeholdt. Men der var nogle ting som jeg ikke rigtig syntes var helt fair. Nu har jeg dog tænkt på at lave en service rapport, hvor jeg sammen med den nye ejer gennemgår alt i hele butikken. Helt ned til mindste detalje. Og derefter skriver begge parter under på at hver enkelt ting er gennemgået og at der ikke er nogen fejl og mangler og at vi ikke kan hæfte for at der er noget der mangler eller går i stykker efterfølgene. Men er det juridisk ok???? Vi har passet og plejet butikken, og lavet en masse invisteringer som har gjort den bedre. Derfor vil vi ikke hæfte for noget når vi stopper, da vi mener at den er i 100 gange bedre stand end den gang vi overtog. Men vi er dog stadig bange for at hovedkontoret hæfter nogle regninger på os, da det til tider er deres måde at få lavet lidt ved butikkerne uden selv at skulle betale.

 

håber i kan hjælpe.

Hvis i har nogle spørgsmål vedr. vores kontrakt er jeg også åben for at i får mit tlf.nr. Håber bare at i vil hjælpe

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

 

Det lyder som omder er nogle elementer i din aftale som det er værd at få en professionel til at se på. Jeg kan af din korrespondance ikke se hvor meget det handler om i DKK, men det kan ofte betale sig at få en uvildig til at se på forholdene.

 

God vind med handlen

 

Bo Zoffmann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)