Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget tid kræver en e-shop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Iværksættere.

Jeg går og pusler med tanken om at starte en internetbutik, men i øjeblikket har jeg kun 6-10 timer pr. uge, hvor jeg har tid til at arbejde effektivt med projektet. Er det realistisk at starte på den baggrund eller bør jeg vente til jeg har lidt mere luft i hverdagen? Hvad siger I, der har erfaring med e-butikker? Er man nødt til at kvitte sit fuldtidsjob for at få tid til papirarbejdet, eller kan de to ting køre sideløbende indtil projektet (forhåbentlig) begynder at give et overskud, man kan leve af?

 

mvh

Mikael (wannabe iværksætter)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at sige, en webshop kræver utrolig mange timer før den er køreklar, selvom man kan købe mange standard løsninger rundt på nettet så er der stadig meget arbejde i at få lagt produkter op, tage produktfotos, få skrevet nogle lækre salgstekster om hvert produkt, få tilrettet handelsbetingelser, lære systemet at kende etc etc.
Alt dette kan du jo sagtens gå og pusle med ved sidne af dit normale job, så går der måske den måned ekstra før du går i luften, men det går sikkert også.

Der du måske får et problem er at skulle leverer varen, de fleste kunder der handler på nettet forventer idag at varen sendes samme dag, og senest dagen efter, og hvis du ikke har tid til dette tror jeg du får svært ved at få kunder ( naturligvis alt efter de varer du vælger at sælge )
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael

Jeg vil sige "kast dig ud i det". Jeg har selv tre webshops og fuldtidsarbejde ved siden af, det kan godt lade sig gøre. Men pas på der ikke går for meget med at pakke papkasser og rende på posthuset. Se om du kan få andre til det, der er rigeligt andet at se til.

 

Pøj Pøj

Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også du skal kaste dig ud i det. Det vigtigste er at du overholder hvad du lover. Så er det op til kunderne om de vil handle vil handle hos dig ud fra dine betingelser.  I starten handler det vel fremmest om at få nogle ordre ind og se at om der er en potentiale i forretningen.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig. Det er bare at prøve. Et godt råd på vejen er dog ikke at kaste alt for voldsomt om dig med penge til alt muligt du får tilbudt. En simpel tommelfingerregel er at telefonsælgere skal du bare sige "nej" til. Ingen grund til at spilde dine sparsomme 6-10 timer på dem (SERIØST).

Om du kan bygge en fuldtidsindtægt op på 6-10 timer om ugen? Tja... hvis ideen er helt rigtig så kan du sikkert godt. Men du skal nok ikke regne med at det bliver de første par måneder.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal da bare komme igang..

 

Der findes en del gratis webshops. og der findes nogle med mdl betaling og så kan du få lavet din unikke shop,

 

Gratis: Oscommerce, www.onlinesalg.dk  --- Mdl betaling Dandomain.dk og scannet.dk

Unikke shops.. Spørg her på amino

 

Men som Martin siger, det tager tid, og i fleste tilfælde også et varelager = Økonomi...

 

Men jeg vil vove og påstå der ikke er mange vare kategorier eller service ydelser der ikke sælges online. så det jo bare at have et domænenavn som du med din smarte webshop kan markedsføre de produkter du gerne ville sælge...

 

Og så vente på din der sker noget i din mailbox.

 

Jens

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dejligt med en positiv iværksætter ånd :·) Men jeg vil sige at der er nogle ting du skal overveje inden du »springer ud i det«.

Jeg vil mene at det kommer helt an på hvilke varer du vil sælge, hvilke ambitioner du har, hvor meget du vil tjene, hvor meget du vil satse...

Hvis du eksempelvis har i tankerne at du vil sælge 10 forskellige gryder eller lignende - så ser jeg ikke noget til hindrer for at det nok skal gå fint. Hvis du derimod vil sælge sko og gerne vil have 200 forskellige par at vælge imellem og at der kommer nye til løbende - så skal du nok undersøge det hele lidt nærmere :·) For så er du afhængig af at du skal have solgt dit lager inden der kommer nye, og dermed også afhængig af et vist omfang af markedsføring, osv.

Du fortæller ikke så meget om hvad du vil sælge og hvad dine planer er. På baggrund af dette synes jeg egentlig ikke man kan rådgive dig og sige at du bare skal springe ud i det. Nok skal det hele være positivt og spring ud i det... men der skal jo også være balance mellem tid og planer :·) Det kunne være spændende at høre om dine :·)

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil nu også springe lidt over i den anden grøft.

 

Det kommer 100 % an på ambitionsniveauet. Hvis du virkelig ønsker det skal være en succes, med den udvikling og resourcemæssige omkostninger det kræves.

 

Jeg har oplevet mange som er startet roligt op, og det er det samme hver gng, hvis man ikke satser 100 %, så bliver man aldrig rigtig stor.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)