Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende lejekontrakt.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har udlejeren tilbudt dig kompensation mundtligt eller på en mail ?

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Lokalerne har stået tomme i ca. 2 år og der var ingen aktivitet i dem og med en aftale på plads med begge ejere af lokalerne som vi alle var glade for følte jeg at der ikke var nogen ko på isen, MEN jeg skal love at jeg har fået en lærestreg af de store og  det sker aldrig mere..

Jacob:

Nej, så langt er vi ikke nået endnu så det er kun mundtligt endnu.  Men vil du ikke mene at han godt ved at den er gal, hvorfor skulle han ellers tilbyde mig sådan en?

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Supplies:

Hej Aminoer !

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med svar på en forbandede situation jeg er havnet i. 

Sagen er den at jeg har lavet en aftale med en udlejer om at leje hans lokaler fra d.15-11-12, vi har aftalt pris og indskud  jeg har fået en udfyldt kontakt ( dog uden underskrift , skulle have været underskrevet her til aften) samt en nøgle udleveret så jeg kunne begynde at lave lokalerne i stand.

Her kommer vi til problemet.

Her til aften får jeg at vide at den ejendomsmægler som skulle leje lokalerne ud for ejeren har fundet en lejer og derfor kan jeg ikke flytte ind selv om jeg har en hel klar aftale med udlejer om lokalerne.

Kan ejer godt løbe fra en mundlig aftale (og mere eller mindre færdig kontrakt)?

Ejer har tilbudt en økonomisk kompensation hvis jeg finder andre lokaler men jeg har gjort en masse af at fortælle om vores nye adresse både i vores forretning samt på messer.

Jeg føler at vi vil komme til at fremstå meget uprof. hvis vi alligevel ikke er der hvor vi har reklameret at være og er bange for at det påvirker vores forretning.

Ejer siger at han skal betale kommision til mægler selvom at det ikke er mægler der har lavet aftalen med mig og derfor  bliver det en dårlig forretning for ham 

Hvad mener i om sagen, hvad ville i gøre hvis i var i mit sted??

Mvh. Michael

Mundtlige aftaler er lige så bindende som skriftlige, men yderst vanskelige at bevise.

Det er altid en god idé, at følge op på vigtige mundtlige og telefoniske aftaler med noget skriftligt, fx en mail eller et brev.

Hvis udlejer udlejer det samme lejemål to gange, vinder første lejer ret til lejemålet, og de efterfølgende lejere får "kun" et erstatningskrav.

Hvis lejeaftalen med dig er indgået før lejeaftalen med den anden lejer, og det kan bevises, og den anden lejer alligevel flytter ind, vil du kunne bede fogedretten om at sætte den anden lejer ud og give dig rådigheden over lejemålet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)