Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk opdatering fra andre hjemmesider

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at få lavet en hjemmeside, hvor jeg er mellemmand. Jeg samler alt på mit site. Dvs. jeg skal indhente produkter fra andre sider, webshops og lignende.

Jeg vil høre, om man nemt kan få ens hjemmeside til automatisk at opdatere, når den anden side eller webshop opdaterer.

Eks.

Hvis X-forretning uploader et nyt produkt, så skal X-produktet automatisk opdateres på min hjemmeside.

Kan man det? og hvordan? og evt. hvad ville det koste?

HVORFOR: Fordi jeg vil forenkle processen for webshopsene, således at de kun skal oprette produktet 1 gang, og det er på deres egen hjemmeside!

Jeg håber at høre fra Jer :)

Thomas

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Hvis din programmør er erfaren, så er det rimelig håndterbart. Enten skal du kører det på crawlerbasis eller på produktfeedbasis.

- At crawle er at sætte en "robot" til at søge webshopsne igennem for produkter, så de så kan blive vist hos dig.

- Et produktfeed er ofte et simpelt XML-feed eller lign. med produktdata, som den enkelte webshop leverer.

Jeg har selv lavet dette site fra bunden, som bruger samme teknik: http://www.liked.dk/

Hvis du har nogle spørgsmål eller har brug for en programmør, er du velkommen til at sende en PM :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan godt laves, men i mine øjne er det en dårlig idé, da du dermed skaber en masse duplicate content, som med seo-brillerne på, ikke gavner dine kunders webshops.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Ja, det kan godt laves, men i mine øjne er det en dårlig idé, da du dermed skaber en masse duplicate content, som med seo-brillerne på, ikke gavner dine kunders webshops.

Hej Karsten,

Jeg mener ikke at trådstarter nævnte noget om at kopiere tekster...

Fra Århus
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Det er sjovt nok sådan én hjemmeside jeg vil have :) Jeg er kun igang med den indledende fase. Hvad vil wwww.liked.dk koste? Altså hvis jeg skulle købe den.

Jeg kan ikke finde ud af og programmere, men det kan du tydeligvis :) Det jeg kan er at sælge ideer, jeg har en 10-15 webshops, som jeg har snakket med. Vil kunne evt. blive partner på det her projekt? Hvad siger du til det?

Thomas

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg har travlt for tiden, så det kommer helt an på hvad der er i det. Men jeg sender dig en PM :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)