Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god international bank

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nogle derude som kender en god international bank? Min virksomhed har behov for at have driftskonto uden kredit i en række europæiske lande og i sydamerika. 

Kontoen skal naturligvis kunne håndteres via netbank herfra DK.

Nogle gode bud/erfaringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis DK trods alt er omdrejningspunktet ville jeg tale med Nordea som har banker i ganske mange andre lande inkl. USA - eller Danske bank, det må være de oplagte muligheder herhjemme. For den del de ikke har egne kontorer, har de samarbejdsbanker i noget nær alle lande

Nordea internationalt: http://www.nordea.com/About+Nordea/Contact/Europe+and+the+World/1086442.html  hovedkontoret herhjemme kan fixe alle kontakter

HSBC er stor i mange europæiske lande - specielt i UK, og også blandt de 5 største i f.eks Brassilien og i sagens natur i Asien

Selv valgte vi (med datterselskaber i 10 lande, inkl. Hong Hong, Indien, Bangladesh, Tyrkiet og 7 x Europæiske lande, rent faktisk at samle det vi kunne, men også at køre mere lokale banker i flere af landene. Ikke ideelt, men det er svært at finde en der dækker alt og så lige det med netbank via DK - det kan jo fint køres selvom netbanken er i Argentina

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine erfaringer er at de danske banker internationalt agerer mindre attraktivt end de banker som agerer effektivt på de lokale markeder. Jeg er altid endt op med lokale banker i internationale sammenhænge, særligt når der har været behov for kreditfaciliteter, men det kræver at man er lokalt tilstedeværende.

Du skal også være opmærksom på at selvom at de store banker i dk, i et vist omfang kan være behjælpelige internationalt, så vil du altid være underlagt de lokale landes lovgivning, sprog og forskelligheder, selv om banken også hedder f.eks. Nordea i udlandet.

i betragtning af at det er simple konti du har brug for, er det nemmeste nok at lade det gå igennem en større international bank, i DK er den mest internationalt orienterede bank nok Nordea.

Held og lykke med bankerne

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi må ikke tale negativt om nogen, men jeg har selv været kunde i Nordea i mange år og har desværre kun dårlige erfaringer med dem de sidste 4-5 år.

Jeg læser dette magasin http://www.gfmag.com/tools/best-banks/11930-worlds-50-safest-banks-2012.html#axzz2CDthu0u1 hver gang jeg modtager det og der står rigtig meget godt hvor du kan få lidt inspiration.

Du vil sikkert gerne have lidt sikkerhed for at banken også er der om et par år og alle dine penge stadig kan trækkes ud, ellers kan du have nok så god en web bank facilitet hvis banken er lukket.

HSBC har jeg kun haft gode erfaringer med, omend de er lidt for bureaukratiske i deres hovedkontor i Hong Kong. De reklamerer til gengæld med at de er verdens lokale bank..........

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Vi må ikke tale negativt om nogen, men jeg har selv været kunde i Nordea i mange år og har desværre kun dårlige erfaringer med dem de sidste 4-5 år.

Jeg læser dette magasin http://www.gfmag.com/tools/best-banks/11930-worlds-50-safest-banks-2012.html#axzz2CDthu0u1 hver gang jeg modtager det og der står rigtig meget godt hvor du kan få lidt inspiration.

Du vil sikkert gerne have lidt sikkerhed for at banken også er der om et par år og alle dine penge stadig kan trækkes ud,

Ja sådan kan man jo sige det - må ikke tale negativt så det gør jeg - Jeg har lysende erfaring med dem, fra ganske mange selskaber, men det kan jo være forskelligt - men du må da for pokker ikke nævne det som om Nordea ikke skulle være en af de banker man kan regne med at have pengene sikre hos - det er jo en af de mere sikre overhovedet rent faktisk - her nr 24 på din liste - og idag oppe på plads 20 blandt verdens banker http://www.nordea.lt/en/news/view/987 . Der skal du virkeligt lede længe - men der er bestemt andre kriterier, og nogen kan lide den ene, andre den anden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Filialdirektøren:

Er det nogle derude som kender en god international bank? Min virksomhed har behov for at have driftskonto uden kredit i en række europæiske lande og i sydamerika. 

Kontoen skal naturligvis kunne håndteres via netbank herfra DK.

Nogle gode bud/erfaringer.

Sofort Banking er en ultraminimalistisk bank. Man kan sætte penge ind. Man kan hæve penge via netbank. Derudover kan man ikke noget. Så det er en meget simpel bank, men den opfylder et behov. Og det er relativt nemt at åbne en konto.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke jeg gjorde nogen indsigelser på sikkerheden mht til Nordea.

Når jeg kigger på Nordea så ser de ikke så stærke ud i Sydamerika. Det ligger jo tilpas langt væk til at jeg ville fokusere på den del at være online så godt som  muligt. I Europa er der ikke så lange afstande så der er det lidt nemmere. Vi har også EU med mange regler etc så det ernemmere når det er tættere på.

Alt efter hvor stor en del af forretningen der ligger i S.A vs Europa ville jeg vælge en der var stærk i de fleste lande langt væk.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

nok derfor både jeg og en anden mener, at man må acceptere ikke at ha EN bank for et område, hvor DK måske er hovedkontor, og som dækker europa og sydamerika - flere banker vil ofte være løsningen

(dit bemærkning om vigtighed omkring sikkerhed kom lige efter din bemærkning om at vi ikke må tale grimt om nogen men du lige ville tale Nordea ned - og så sikkerheden der jo var vigtig - derfor min bemærkning, om at sikkerhed ikke er et stort issue med Nordea)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Sydamerika er jo en verdensdel med mange lande så der må man nok forvente at skulle bruge mere end EN bank.

Jeg synes det er fair nok at sige hvem man har gode og dårlige erfaringer med, det var vist en del af spm fra trådstarter. Selvom en bank er solid kan de jo godt være dårlige til at give service og generelt at have med at gøre.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)