Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

URL omskrivning / 301 redirect - magento

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt jeg har spurgt om mange ting herinde, og jeg sætter virkelig stor pris på jeres hjælp.

Jeg arbejder hele tiden på min webshop, men da det hele er selvlært alt lige fra kodning, opsætning, at drive firma, og alt det tekniske inden for et halvt år, må jeg sige at jeg er ved at køre lidt død i specielt SEO opsætningen.

Jeg har tidligere sat et job op på freelancer børsen, men må indrømme at de fleste tilbud var lidt over mit budget. Så jeg har arbejdet videre selv, og er nu nået til lidt af en stop klods.

Jeg har læst mange artikler omkring DC, og urls, og har derfor i dag besluttet mig til at fjerne kategoristien via magento admin panel, så jeg ikke længere har mange sider til det samme produkt, som f.eks www.minside.dk/melon.html - www.minside.dk/ejuice/melon.html - www.minside.dk/ejuice/frugtsmage/melon.html 

Tillægsspørgsmål: Kan det virkelig passe at man ikke bare kan skrive www.minside.dk/melon uden .html?

Mit problem er nu følgende:

Når jeg går ind under "url omskrivning" i mit magento admin panel, er der 148 urls. Skønt jeg kun har ca 20-25 produkter, 6 kategorier og 5 under kategorier. Dette gør det lidt uoverskueligt for mig, specielt da jeg ikke ved hvad halvdelen af mine URLs fører til. Mange af mine url's hedder også noget ligende www.minside.dk/melon-61.html osv. (hvilket jeg ikke helt er med på)

Men uden kategorierne skulle min url jo nu som sagt være www.minside.dk/melon i overstående tilfælde. Men problemet er at når jeg f.eks søger på google efter "e-væsker melon" kommer jeg frem som nr. 1 eller 2, men når jeg trykker på linket der i dette tilfælde er " www.minside.dk/ejuice/melon.html (selvom den burde hedde www.minside.dk/melon.html) Når man så trykker på dette link, så kommer man blot til www.minside.dk og slet ikke hen til produktet.

Jeg har forsøgt at gå ind i min .htaccess fil og lave denne redirect: 

redirect 301 http://www.minside.dk/ejuice/melon.htm http://www.minside.dk/melon.html

Dette uden held.

Er der nogle der kan forklare mig på letforståeligt dansk hvad jeg gør forkert? Eller endnu bedre, er der en der "rimelig billigt" vil lave disse redirects og url omskrivninger for mig? Mit gæt (uden at vide det) er at en der ved noget om dette, kan gøre det her på 30-60 mins, og det er jeg selvfølgelig villig til at betale for.

Speccs:

min side er www.dontsmoke.dk og i kan bytte "minside" ud med "dontsmoke" hvis i vil se nærmere på dette.

webhost: Meebox

System: Magento

Beklager den lange smøre, håber nogle enkle kom igennem :)

Mvh. Martin Pedersen

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke lave redirects af den art i .htaccess, da det er en fil, der bliver loadet hver gang en hvilkensomhelst side loader.

Fra kontrolpanelet er der adgang til et sted hvor du kan lave 301 redirects. 

Desværre er det sådan at hvis kategoristi har været slået til, så forsvinder kategoristierne ikke af sig selv igen. De havde ikke været der hvis du var startet med at slå den fra.

Du kan også have DC problemer pga du har opsat produkter-varianter som simple produkter i stedet for konfigurerbare produkter. 

Det er nemt nok at fjerne .html. Der er dog en setting hvor du skal huske at tjekke automatisk 301 redirects til.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge dine melonsider, svarer herfra, så forstår ikke hvad det er der får dig til hovedsiden.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, det med min melon side er når jeg søger på google efter "e væsker melon", og trykker på den der kommer frem. Men hvis du ikke har problemet må det være noget med mine cookies.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg har lidt mere styr på det nu, men jeg har stadig det problem der hedder:

Når jeg søger på google efter "dontsmoke.dk melon" eller "dontsmoke.dk kaffe" osv, så skriver den for det første den "forkerte side", og mest mærkeligt af alt, så fører den mig blot til forsiden af min hjemmeside.

Derudover når jeg trykker på mine links i footeren: "Handelsbetingelser" eller "om os", så fører det mig også bare til forsiden, og disse 2 sider har ellers virket hele tiden.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har ikke noget med cookies at gøre, men at jeg brugte link med "www". Den fra Google er uden "www" - og laver en 302 Redirect til forsiden. 

http://www.webspear.dk/w/webside?url=http://dontsmoke.dk/ejuice/melon.html 

Mit gæt er at det er fordi du har beholdt en standardindstilling i Magento, der laver 302 Redirects fra ditdomæne.dk til www.ditdomæne.dk.

Under System > Konfiguration > Web
"Redirect automatisk til rod-URL" skal sættes til 301.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at fortælle at miseren med footer links er at nogen af dem er uden "www". 

Det er vel egentligt bare at rette linksene med at tilsætte www.

Der er muligheder for at lave 301 redirects, der automatisk tager stien med, i stedet for at redirecte til forsiden, hvis folk linker forkert. 

Hos UnoEuro er der mulighed for at lave den som standardindstilling, ellers kan den laves i .htaccess. Jeg ville dog ikke selv gøre det, hvis det er et nyt site og du ikke har dybe links udefra. Det var noget andet, hvis du havde valgt at skifte fra uden www til med www, og du ville sikre at links udefra stadig peger de rigtige steder hen. Hvis du kun har interne links der er forkerte, er det vel bedst bare at få dem rettet.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det virkede med mine links i footer.

Og ja, jeg tror det kiksede fordi jeg netop havde ændret min side fra dontsmoke.dk til www.dontsmoke.dk for bedre SEO optimering.

Jeg har også ændret fra 302 til 301 i magento standard instillinger som du foreslog, men der sker desværre ikke noget ved mine søge resultater fra google. De går stadig til forsiden.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er som det skal være nu. 

Men nu er det 301 redirects i stedet for de forkerte 302 før.

Den med omdirigeringen forsøgte jeg lidt at foklare i forrige indlæg, at det vil kræve mere at ændre det, men at det sandsynligvis er overkill at gøre i dit tilfælde :-) Det er blot et spørgsmål om tid før Google opdaterer så de ikke sender undersiden til forsiden. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg vil prøve at lade den være som den er nu, og håbe google får styr på det for mig :)

1000 tak for hjælpen, nu kan jeg arbejde videre :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)