Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivninger, personlig ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Er der overhovedet noget som hedder afskrivninger for personlig ejet virksomhed ? Det drejer sig om køb af en computer til ca. kr. 20.000.
 
Skal der afskrives på den som et anlægsaktiv eller er det en driftsudgift, der indgår sammen med alt det andet i regnskabet ?
 
På forhånd tak !
 
Hilsen Bozze
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er der... pr. 2005 er max.  beløbet 11.000 kr. for driftsudgifter (kender ikke 2006 beløbet). Er beløbet derover skal det afskrives...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias !

Tak for svaret.
 
Kender du baggrunden for at der også skal afskrives i en personlig ejet virksomhed ?
 
Jeg ved godt at man skal i et A/S og ApS.
 
Hilsen Bozze
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
nej, kender desværre ikke baggrunden. Jeg ved bare at man skal det. Jeg er ikke revisor, sidder bare med det administrative i firmaet.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 5:12:44 PM Forfatter: Vismand
 
Kender du baggrunden for at der også skal afskrives i en personlig ejet virksomhed ?
 

Afskrivningslovens § 1:
 
"Efter reglerne i denne lov kan skattemæssig afskrivning foretages på udgifter til anskaffelse og forbedring af aktiver, der benyttes erhvervsmæssigt af den skattepligtige, samt på visse andre udgifter."
 
Se hele loven her:
 
 
Kan computeren købes i flere dele, f.eks. printer, skærm og selve maskinen hver for sig, så hver faktura når under de 11.000 kr.? Småanskaffelser, der er købt for at virke sammen og som samlet overstiger den gældende sats, kan ikke straksafskrives, men Told & Skat skulle eftersigende ikke være så pernittengryn omkring det nu, som de har været (udtalelse fra tidligere ansat hos Told & Skat).
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Satans, så lærte jeg alligevel noget idag...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/8/2006 7:43:59 PM Forfatter: Tobias Grønlund Satans, så lærte jeg alligevel noget idag...

Det er skidt. Og så på en søndag.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig kan du afskive hvis du har købt den til firmaet (CVRnr.) for så skal du jo bruge den erhversmæssigt uanset om du har valgt atr begrænse dine tab med et selskab eller selv står inde for hele dit udstående med en personligt ejet virksomhed.
Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)