Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 'partner in crime' ... måske indenfor software/hardware udvikling?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lassen:
For mig ville en passende partner, være en meget udadvendt type, gerne en marketingsperson. En som kan fremskaffe kunder til mine produkter. Men det skal også være en som har en vis teknisk indsigt. Jeg har søgt en partner her på Amino, dog uden held.

Det kunne faktisk godt være mig, krydrer du det en smule med én der brænder for helheden og ikke detaljen så er du en helt del tættere end mig. Som person er jeg ret snaksagelig/udadvendt og gerne med et glimt i øjet, jeg tror jeg kunne sælge is til eskimoerne hvis jeg virkelig var overbevist om at det lige var det de stod og manglede, jeg er bare ikke den type der vil sælge noget bare for at fore min egen frakke.

Ja, en passende partner for mig vil være én der ikke er enig i alt det jeg siger, én der ikke nødvendigvis har de samme prioriteter som mig. Men vi skal dog være enige i den generelle målsætning, være villige til at 'get the shit done' og så gør det nok heller ikke noget at vi faktisk kan sammen på det personlige plan. Partner betyder i mine øjne 'lige og kompromis'Smile

Jeg har kigget på din hjemmeside og det er faktisk fuldstændig det jeg mener med partner, én der interesserer sig for teknikken og lader sig facinere af kode og nye programmeringssprog og mindre om hvordan et billede af bjærge og vand relaterer sig til ens produkter Wink

...og nej kender alt for godt typen der hellere vil bruge en ½ dag på at fundere over et problem end bruge et kvarter og 'get the shit done' Indifferent

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Udfordringen ligger bare i at det jeg brænder for, det er ikke en hjemmeside der sælger børnetøj, app udvikling til IPhone eller import af italienske sko fra en gren af famillien der tilfældigvis bor i Toscana.

Det jeg brænder for er at kunne se en mulighed, have kompentencerne til at gøre noget ved det og på samme måde tjene en skilling der kan sponsorere den næste mulighed, dog er jeg heller ikke så forblændet at jeg kaster mig over hvad som helst, derfor også overskriften "software/hardware udvikling" men det kunne for mig også godt være noget andet spændende.

Jeg synes til at det alt for mange gange virker som om folk prøver at score den store hurtige gevinst eller blive den næste Janus Friis eller bare blive kendt. For mig er det lidt mere end bare det, og det finder jeg ikke ved at jeg lader mig begrænse til én lille ting.

Alt for mange skriver "jeg har den helt store idé som jeg ikke kan fortælle nogen om...men det bliver det største siden yo-yo'en" eller så vil de bare gerne have en webshop der sælger covers til telefoner (ligesom de 700 andre sider der gør det) ... de skal bare lige bruge en til at kode det.

Jeg er ikke ligeglad med hvad jeg skal starte op, jeg er ikke ligeglad med hvem jeg skal starte det op med. Men jeg har masser af idéer og vil egentligt gerne bare drikke en kop kaffe eller to med en person der synes at det jeg siger ikke er helt anderledes end det de selv tænker, og lur mig om vi så ikke finder noget vi begge tror på og brænder for som vi vælger at satse på?

Parter betyder ikke kun min vision og min produktidé ... så var det nemmere at hyre en til at kode for mig Wink

-Martin

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, du har kigget på min hjemmeside og har en idé om hvad jeg beskæftiger mig med.

Hvis du mener du kunne sælge et eller flere af mine produkter, vil jeg meget gerne give en kop kaffe. Så kan vi jo snakke lidt om hvordan det kunne arrangeres.

/Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Når jeg læser denne debat, så ser jeg jo straks et behov, som sikkert også mange andre har - et behov for at finde en ligesindet iværksætter at spille bold imod.

Martin, jeg har en ide, dog lidt løs, men en ide, som du måske kan bruge, og som måske kan være starten på dit iværksætter liv...

Du finder mine kontakt oplysninger på min hjemmeside th75.dk

Send mig en mail eller ring, så deler jeg ideen med dig, og nej - jeg skal ikke have noget igen, men vil bare gerne se flere iværksættere lykkedes :-)

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten, desværre så tror jeg du har misforstået mine hensigter Smile

Jeg mener ikke at jeg skal sælge dine produkter for dig, det vil jo ikke være anderledes for mig end søge et job som sælger i en hvilken som helst anden virksomhed. Jeg vil sparre, udvikle og sælge 'vores' produkter og være med i gamet.

-Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Mja.. jeg vil nok sige at det er lidt videre end at spille bold, jeg vil også takles og stå for skud på målet. Mange gange er jeg bare en mere hands-on type Wink

Jeg har sendt dig en mail Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Poloer.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

For det første er det dejligt at se lysten til at være iværksætter, og at drive sin egen virksomhed er så stor.

Jeg forstår udemærket din lyst, den har jeg også selv haft i flere år. Jeg kommer dog med en helt anden baggrund, men det ændrer ikke på det basale ved lysten til at "skabe noget".

Jeg tror at du har brug for at præcisere hvilke idéer og ting du går og arbejder med, og hvad det lidt mere specifikt er du søger.

Endvidere vil jeg råde dig til, om muligt, at snakke med nogle af dine bekendte om, hvorvidt de går med samme mavefølelse, eller kunne tænke sig at prøve noget nyt? Jeg ved ikke om det er en mulighed for dig, men det var det for mig.

Jeg har prøvet flere forskellige ting af, og har lært en masse af at være startet alene. Nu har jeg så - rent tilfældigt - fundet sammen med to gode kammerat om et nyt og spændende projekt. Vi har hver især nogle forcer og nogle svagheder, hvilket gør vi passer rigtig godt sammen i en gruppe. Vi er lidt hinandens modsætninger. Personligt ser jeg mig selv som den "fødte sælger". Endvidere har vi en der er vildt skarp til markedsføring samt sociale medier, og sidst men ikke mindst har vi en multimediedesigner, som kan programmere, kode osv.

Hvis du mangler en sparringspartner der gerne  vil lytte til nogle af dine idéer, og give feedback - så må du gerne skrive til mig. Det kan nogen gange gøre rigtig meget at få "snakket" om hvad man egentlig godt kunne tænke sig.

Mit bedste råd i tilfælde af der ikke er nogen i din omgangskreds, der deler samme lyst: Flyv ud i det. hvad er det værste der kan ske? De fleste der starter noget, får et par slag - men så er det op på hesten og bearbejde de ting der nu måtte gå galt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffan,

Tak for dine input

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er den store tilhænger af at drive virksomhed med venner og famillie, på det område er jeg nok for 'blød' og det tror jeg hurtigt ville kunne komme i vejen for min objektivitet og dermed også en eventuelt forretning. På den anden side set er jeg heller ikke nogen solo person der tror på at ville gøre alting. Så den med vennerne tror jeg desværre ikke fungerer for mig Smile

 

Steffan Voss:
Jeg tror at du har brug for at præcisere hvilke idéer og ting du går og arbejder med, og hvad det lidt mere specifikt er du søger.

Det er sjovt at det kommer op så frygtelig mange gange, kan det godt nok passe at det skulle være umuligt for to mennesker at finde på noget rigtig godt sammen uden at skulle lave alle reglerne og tegne alle tegningerne på forhånd? I min optik, så er man lidt låst i et partnerskab hvis det kun er den énes vision man skal følge og dermed tror jeg også at man kommer til at se én person der er engageret og en anden der hele tiden lige skal høre '..øøh hvad var det nu planen var?'. Bevares jeg kan godt lave forretningsplaner, roadmaps og budgetter ... men så er det ikke en partner, men en investor/ansat jeg har fået mig.

Tak for tilbuddet angående sparring, det kan være jeg tager dig op på buddet en dag, men lige nu er det mere vigtigt for mig at finde min 'partner in crime' Wink

Jeg er ikke som sådan bange for at starte op for mig selv, spørgsmålet er bare om det nu også er det jeg vil, det er jeg ikke så sikker på.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det jeg tror der mangler fra din side, er lidt om dine interesser og i hvad retning du gerne vil - det er jo ikke helt ligegyldigt om du interessere dig for globale IT startups, handel med fysiske vare eller opfindelse af et nyt revolutionerende produkt...

Jeg har meget svært ved at blive interesseret, og tror også andre har det, når jeg ikke ved noget om hvad retning du gerne vil. Du skriver ganske vist at du har mange idéer, men det er jo lidt et vidt begreb, og hvor gode idéer er det i andres øjne.

Hvad interessere dig mest i denne verden, og hvad brænder du for (at blive iværksætter er for overfladisk) ??

Måske du kan bruge den idé jeg har mailet til dig, til netop at finde din kommende partner ;-)

Held og lykke i jagten...

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Morten, desværre så tror jeg du har misforstået mine hensigter Smile

Jeg mener ikke at jeg skal sælge dine produkter for dig, det vil jo ikke være anderledes for mig end søge et job som sælger i en hvilken som helst anden virksomhed. Jeg vil sparre, udvikle og sælge 'vores' produkter og være med i gamet.

Nå, okay.
I min verden, er "at være med i gamet" jo også at få hands-on på produkterne. At varetage en funktion i forretningen. Man skal jo starte et eller andet sted..

..og som jeg nævnte tidligere er det jeg selv søger; en som kan supplere mig, hvor jeg er knapt så stærk - nemlig salg / marketing.

Jeg fik den opfattelse at du måske kunne se dig selv som netop en sådan. Beklager misforståelsen :)

/Morten

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)