Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En dygtig men billig web gut :)

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Carsten Kvist:

Er det ikke påfaldende at alle dem der ikke mener at en gut på 14 til 100 kr. + 1½ L Cola, og fri adgang til pizza,  i timen ikke kan laven en hjemmeside der sælger, selv er nogle der sælger webløsninger? :-)

Jeg menes ikke at der er nogen der har sagt at nye udviklere ikke kan lave hjemmesider. Min personlige holdning er at man altid skal være frisk på at få noget innovation hen over ens hjemmeside, og dette kan gøres via unge. Men det ændrer ikke min holdning omkring at en der lever af at lave hjemmesider, i stort set alle tilfælde kan leverer et langt bedre stykke håndværk i form at konvertering og optimering end en ny udvikler kan.

Know-how får man efter at man selv har været et maraton igennem, og man kan ikke forvente at en der vil levere en hjemmeside til 200 penge, har løbet det helt igennem.

No offense til folk som gør efter den absolut billigste løsning. Jeg siger bare at folk skal være klar over at de ofte kan få lidt mere end blot standarden, for flere penge.

Det er jeg nu ikke enig i.
Længere oppe skriver du
Nu er "billigt" relativt. Du kan sagtens finde en på14, som har programmeret lidt for sjov, som nok godt vil kunne sætte en hjemmeside op for dig for 200 kroner. Men du kan også nemt finde en lidt mere erfaren "web gut", som du kalder dem, som nemt kan gøre det samme som ham på 14 - men tilgengæld leverer det således, at du har de langt bedre forudsætninger for at få succes. Selvfølgelig for en merpris.
Du påstår altså at man har langt bedre forudsætning for success med en dyr end ham der den 14 årige. At ham på 14 'har programeret lidt for sjovt' - Jeg går ud fra, at det er noget du ved, og kan føre bevis for. - Hvis ikke er det jo bare en påstand.
Desuden sagde jeg ikke noget om at de dyre ikke er bedre, mere erfarne eller lignende. Jeg bed bare mærke i, at alle dem der skrev, at 'man skal holde sig fra billigt' var folk der laver hjemmesider.
Og så synes jeg vi alle skal være opmærksomme på, at et af den oprindeligt posters kriterier lige netop er (var) at det skal være billigt.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Du påstår altså at man har langt bedre forudsætning for success med en dyr end ham der den 14 årige. At ham på 14 'har programeret lidt for sjovt' - Jeg går ud fra, at det er noget du ved, og kan føre bevis for. - Hvis ikke er det jo bare en påstand.
Desuden sagde jeg ikke noget om at de dyre ikke er bedre, mere erfarne eller lignende. Jeg bed bare mærke i, at alle dem der skrev, at 'man skal holde sig fra billigt' var folk der laver hjemmesider.
Og så synes jeg vi alle skal være opmærksomme på, at et af den oprindeligt posters kriterier lige netop er (var) at det skal være billigt.

Som jeg skrev allerførst: Billigt er relativt.

Hvis det er din hyggeblog, eller en tømrerside, som ikke har særlig mange behov, så kan det klart anbefales at søge en programmør der tager 100 i timen.

Hvis det derimod er et større projekt, en webshop eller bare for den sags skyld SEO, så kan det absolut ikke betale sig at gå efter ham der har den laveste timeløn, uden at se på de andre. Her kan fejl koste dig mange penge, eller gøre at din side ikke "lige rammer de rigtige" eller "konvertere 10% mindre" eller "at du ikke overgår din største konkurrent i søgemaskinerne".

Jeg begyndte selv at lave hjemmesider i en meget tidlig alder, og jo klart. Hvis du hyrede mig dengang, kunne jeg da sagtens bikse noget sammen til dig som var brugbart - og måske oveni købet flot. Men det betyder ikke at du ikke ville tjene langt flere penge på det jeg kan tilbyde dig i dag.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Carsten Kvist:

Du påstår altså at man har langt bedre forudsætning for success med en dyr end ham der den 14 årige. At ham på 14 'har programeret lidt for sjovt' - Jeg går ud fra, at det er noget du ved, og kan føre bevis for. - Hvis ikke er det jo bare en påstand.
Desuden sagde jeg ikke noget om at de dyre ikke er bedre, mere erfarne eller lignende. Jeg bed bare mærke i, at alle dem der skrev, at 'man skal holde sig fra billigt' var folk der laver hjemmesider.
Og så synes jeg vi alle skal være opmærksomme på, at et af den oprindeligt posters kriterier lige netop er (var) at det skal være billigt.

Som jeg skrev allerførst: Billigt er relativt.

Hvis det er din hyggeblog, eller en tømrerside, som ikke har særlig mange behov, så kan det klart anbefales at søge en programmør der tager 100 i timen.

Hvis det derimod er et større projekt, en webshop eller bare for den sags skyld SEO, så kan det absolut ikke betale sig at gå efter ham der har den laveste timeløn, uden at se på de andre. Her kan fejl koste dig mange penge, eller gøre at din side ikke "lige rammer de rigtige" eller "konvertere 10% mindre" eller "at du ikke overgår din største konkurrent i søgemaskinerne".

Jeg begyndte selv at lave hjemmesider i en meget tidlig alder, og jo klart. Hvis du hyrede mig dengang, kunne jeg da sagtens bikse noget sammen til dig som var brugbart - og måske oveni købet flot. Men det betyder ikke at du ikke ville tjene langt flere penge på det jeg kan tilbyde dig i dag.

Jeg synes du kommer med nogle vilde påstande her!
Men en ting er vi i hvert fald enige om:
Patrick Olsen:
så kan det absolut ikke betale sig at gå efter ham der har den laveste timeløn, uden at se på de andre
Man skal altid se sig om.
Man skal bare også gøre sig klart, at dyrest ikke altid er bedst. - Selv sorterer jeg altid de dyreste og de billigste fra. Nærmest uanset opgaven.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Men en ting er vi i hvert fald enige om:
Patrick Olsen:
så kan det absolut ikke betale sig at gå efter ham der har den laveste timeløn, uden at se på de andre
Man skal altid se sig om.
Man skal bare også gøre sig klart, at dyrest ikke altid er bedst. - Selv sorterer jeg altid de dyreste og de billigste fra. Nærmest uanset opgaven.

Ja for de to segmenter, ender for det meste ud med at være de mindst billige i længden. Det er det jeg mener med at "billigt er relativt" ;-)

Nå men god aften herfra og tak for sludderen. Vi må nok lade andre om at komme med indput til denne tråd nu tror jeg.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

En fornæmrelse af mig faglighed, det er hvad den overskrift bringer mig: "En dygtig men billig web gut".

Lad os da for en kort stund antage at det var en tømmer, murer eller økonom der blev sat de samme 'krav' til og der ville lyde et skrig af den anden verden ud over det ganske danske land!

Af en eller anden årsag 'tror' nogle personer at de 'bare' kan få alt forærret i denne verden og specielt når det handler om deres webshop eller mangel på samme.

Mit råd til dig/jer der ikke har forstand på den slags, er kort og godt, hold jer LANGT væk fra det og start jeres lille fysiske butik og tro på at jeres erfaring m.m. ville række til jeres EGEN succes.

Det er blevet utroligt moderne både herinde på Amino og andre steder at søge efter folk som har forstand på det at opbygge, drive eller viderudvikle webshops udfra fuldstændig tåbelige idégrundlag. Det, for mig, tyder bare på, at den forkerte iværksætter står bag projektet. Har du intet forstand på det du har gang i, burde du måske skifte gear, tænke dig om og ikke mindst tænke før du skriver på et sted som her og andre steder for den sags skyld.

HVIS du, opretsholder til dette topic vitterligt ville noget konkret og seriøst med dit indlæg, så burde du, efter min mening, nok have startet ud med en HELT anderledes topic trådsoverskrift og bedt om kompetent erfaring indenfor din valgte Webshop/CMS istedet for at komme med en meget nedeladende overskrift som sætter mit og mange andres fagområede i et meget dårligt lys.

Inden for IT/Web findes der desværre rigtig mange personer der mener at lige netop de er verdensmestre i at opbygge f.eks en Prestashop og specielt hvis de høre om pengebeløb, cons, svindler, sort arbejde, kært barn har kun ét navn og det er bestemt ikke et af de nævnte!

At DU vælger at hyre en underbetalt teenager eller underbetalt person generelt, siger jo nok mere om dig som person og dig som erhvervsdrivende end det gør om faget.

I min verden er det en kunst at kunne opsætte en virksomhed på et elektronisk medie som WWW nu engang er. At der så er et hav af plattenslagere og tåbelige erhvervsdrivende der tror at de kan få alt for et slik, er desværre lige så udbredt som det er indenfor polske "gæstearbejderer".

Just my 50 cents

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg prøver igen, efter "noget gik galt" her på Amino.dk med mit sidste indlæg....Censur eller dårlig hosting? :)

Mit første svar til denne tråd var: Indien?
Kort svar, som egentligt sagde det hele, lige der! Desværre ramte DU kære topic-starter et meget ømt punkt ved mig og det vil jeg prøve at forsvarer nu.

Her på nettet er der desværre rigtigt mange der gerne vil starte deres egen forretning og tror helt 'blåøjet' at det kan alle da bare springe ud i, ja, det kan de også, indtil virkeligheden somregel indhenter dem og slår deres knapt så gode økonomi endnu mere i stykker.

Jeg har været i mit fag i 16 år og må mene at jeg efterhånden har pligt til at åbne munden lidt op og komme med mit forslag til folk, plattenslagerer og andet "godtfolk" som tror at de 'bare' kan åbne en butik på nettet.

Inden du starter med at arbejde videre på din idé om at starte en webshop burde du måske tænke lidt over følgende:

1. Hvor god er jeg til web administration?
2. Hvor god er jeg til grafisk fremstilling?
3. Hvor god er jeg til eventuelle ERP løsninger?
4. Har min nuværende økonomi råd til at 'ansætte' et firma til at rette op på ALLE min fejl som VIL komme uanset min egen ophøjede tanke omkring min egen kunnen inden for webshop administration?
5. Tror jeg vitterligt selv på at jeg bare at starte en tilfældig tråd op på Amino.dk og lokke en eller anden arbejdsløs programmør, web udvikler etc. til at overtage alle mine fejl og min inkompatance indenfor webshop opbygning for en slik?
6. Har jeg overhovdet et idégrundlag der er værd at arbejde videre på?
7. Er min idé overhovdet bæredygtig hvis jeg ikke kan skaffe den 'dygtige men billige web gut :)'?.
8. Rækker 10.000,- egentlig overhovdet til mere end en fancy forside med lidt lir eller skal jeg virkelig SELV lave noget(åh nej dog! DU skal selv lave noget!!!)...

I dagens Danmark er der desværre dukket et nyt iværksætter folkefærd op. Det er dem der vitterligt tror på at de kan drive en gunstig forretning ved at skrive på Amino.dk: "Hvad skal jeg sælge i min webshop???", "Hvilken branche skal jeg starte indenfor??" osv. osv...Hvis det ALLERDE DÉR knipber lidt med opfindsomheden, burde du nok overveje at finde dig et løn-slave-job eller gennemtænke dit eget ego og selvopfattedehed en ekstra gang, for du ender i dyb, dyb gæld, hvis du vitterligt tror på dig selv. Ja, jeg er sgu ked af at sige sandheden, men det er rigtigt nok.

Har du vitterligt et idégrundlag til en webshop og måske en lidt anderledes måde at tænke webshop forretning på, så hold den for dig selv, del den ikke med nogen, brug oceancer af tid på en forretningsplan, for herefter at få afslag for banker, invenstorer og andet godtfolk. Et godt idégrundlag til en webshop og en god forretningsplan er IKKE NOK! Ja, du læste rigtigt! Som tiderne er i dag kan du lige så godt forberede dig på et kæmpe NEJ fra bankerne og en reeel investor findes IKKE lige om hjørnet. Siger du til dig selv at du IKKE er den fødte sælger, jamen så er du det heller ikke, så anskaf dig en der kan hjælpe dig. Det skal dog siges at jeg ikke selv har fået et nej, men en guldske er også et værkstøj en sjælden gang.

Jeg startede min første virksomhed tilbage i 1998 og den blev en succes, jeg valgte at forlade den for at indhente mere erfaring til senerer i mit liv, måske skulle du gøre det samme? Erfaring indenfor erhvervislivet er et kæmpe boost for dig, som gerne vil starte egen virksomhed. Har du ydermere prøvede at stå i den situation, at gå konkurs eller prøvet at sælge at du havde kært, flytte for din yndlingshytte, sælge bilen(ikke konen), så er du efterhånden derhenne hvor jeg vil kalde dig en person der er værd at lytte på. IKKE fordi at vi alle SKAL være ens, men fordi at JEG ved, at DU tør satse ALT, se det kalder jeg en rigtig iværksætter. En iværksætter er i mine øjne også en ildsjæl, dvs du har hele sjælen med i det du fortager dig og der med er der en større grobund for succes end en halvhjeret webshop men en tåbelig smiley for at sin arbejdskraft så billigt som muligt. Har du allerede den, så er det bare at klø på!

Det var så mit mundlort for i dag :)

Til overskriften: REND MIG!

 

 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså, for det første, så troede jeg denne side var for netop at hjælpe folk i gang - få gode råd og vejledning, i det som man ikke er så dygtigt til. Netop for at lærer, udvikle sig, og blive god til det som man brænder for. Ja du har helt ret i at jeg ikke er dygtig til at lave en hjemme side, netop derfor jeg skrev her inde. Og havde jeg pengene til at betale meget jamen så havde jeg da bare gjort det, istedet for at skrive her inde! Jeg er ny i faget som selvstændig, jeg har en god ide, som jeg gerne vil leve ud i livet - men hvis jeg skal tage alle uddannelser, for selv at kunne skabe en web shop, uden nogen form for hjælp, så ville jeg aldrig nå mit mål. Derfor vælger jeg at skrive her inde, i håb om at der fx var nogle som ville lave en side, mod betaling, som vi selv aftaler, og på den måde skaber jeg vej til mit mål! At du mener at man selv skal kunne alting, fra start til slut, jamen det er da helt vildt. Du må enten være meget succes fuld, og uden lyst til at hjælpe andre på vej - eller også er du så selvoptaget at du ikke ønsker andre lykke på vejen! Jeg er glad for at kunne komme i kontakt med netop det fag folk jeg søger her inde, for penge som er realistisk for mig, som begynder :) Og uanset hvad din mening er, så fortsætter jeg, selvom jeg ikke selv kan finde ud af at lave en wep side fra bunden. Tror du skal finde en anden side at skrive sådan en lang historie på, dette er en side hvor man gerne må få hjælp :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opsøg et webbureau og tag et kursus eller uddannelse indenfor det du ønsker at vide noget om? Ironi vil forekomme i det efterfølgende: Du vil slippe for indlæg som: JEG KLARE ALT FOR 500 spir!! hvilket i sig selv er dybt useriøst.

Vil du spørge en elektriker om det samme ville han stå og grine dig lige op i dit åbne ansigt. IT/WEB faget ér altså et ganske seriøst fag, som mange åbenbart ikke hélt har opfattet endnu!

Har man IKKE forstand på det man prøver at lave, så BURDE man nok sætte sig mere ind i det, end at slynge et topic ud, som det du har præsteret.

Ja sgu, Amino.dk er et sted for iværksættere, men det er vel ikke et sted for billig arbejdskraft og sort arbejde???

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes måske denne tråd er endt i en lidt anden retning, end jeg kunne forestille mig trådstarter ønskede.

Hvis trådstarter har behov for en webshop, så lad dem der vil komme med bud på det melde sig - det er lidt for meget "støj", hvilket snart er ved at være lidt for problematisk i mange tråde.

Bla bla bla - det er et debatforum og man kan komme med sine holdninger - Jep, det kan man, men så opret en tråd til formålet - det bliver dælme noget udvandet for trådstartere, hvis alt skal fyldes med personlige opgør.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bmillner:
Tror du skal finde en anden side at skrive sådan en lang historie på, dette er en side hvor man gerne må få hjælp :)

Som sagt, må du høre til den nye generation af iværksætterer der tror at de kan få alt foræret...Sig det samme til din autoriserede mekaniker evt.

"Hey, kan du ik lige skifte min motor ud, du får en plovmand for det!"...Eller hvad med finansøkonomen??:" Hey! Lav mit virksomhedsbudget for en slik, jeg ved du kan!?"

Hvorom alting er, der skal nok være en der desværre hjælper dig. :) Men du må været meget useriøs med dit projekt siden du spyr til den slags hjælp..

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)