Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg opsige medarbejder efter barsel

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

så lenge du ikke ansetter en ny person i denne stilling så at du viser at oppsigelsen ikke har noget med barsel at gøre skulle vel alt være ok. Ansetter du en ny i denne stilling vil vel fagforeningen komme efter deg. hva med permisjon isteden til økonomien har bedret seg hvis du gjerne vil beholde denne person?

Tilmeldt 15. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har desværre en rigtigt dårlig sag.F or ca. et år siden valgte min arbejdsplads at opsige en medarbejder grundet ordrenedgang.

Det kostede den nette sum af 170.000 kr.....jep, du skal virkeligt overveje nøje, hvor stærk en sag du har.

mvh jan König 

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar - Jeg mangler vist at oplyse, at jeg i stedet for hende havde ansat en barselsvikar, som er afskediget - Ellers er hun eneste medarbejder - Så man kan vel ikke tale om at andre tilgodeses i forhold til hende?

Der vil naturligvis heller ikke blive tale om at ansætte en anden i hendes sted.

Vil I så stadig advare mod at afskedige? Hvis ja, hvor længe skal man vente, før afskedigelsen må siges ikke at have noget at gøre med barselsforløbet?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun er eneste medarbejder er det et godt argument.

Men du skal så være meget varsom med at ansætte en anden UDEN at tilbyde hende sit gamle job først.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ikke vente - men det er jo så bare det samme jeg før har ment, nu bare forstærket i og med at du tilmed har opsagt barselsvikaren og ikke har andre medarbejdere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal helt sikkert have dokumention for en anden grund, ellers er der problemer. Men hvis du har det -og kan fremvise bevis, så burde det kunne lade sig gøre.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, der er nogen, som ser spøgelser her - loven er ikke så firkantet, at man ikke må afskedige nogen, der er på barsel pga dårlig økonomi. Under barsel er der ganske rigtigt krav om 'omvendt bevisbyrde', men når di medarbejder er eneste ansatte, er der næppe noget problem. Desuden er hun jo ovre barselsperioden.

Se evt. også her:

http://www.ligebehandlingsnaevnet.dk/artikler/default.aspx?page=1214

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne H:
eg synes, der er nogen, som ser spøgelser her

Helt enig - barselsvikaren opsagt, eneste medarbejder er der så tale om og der ansættes ikke kortsigtet en anden og økonomien kan ikke bære en medarbejder, men det er jo en gammen tråd, så mon ikke det problem er løst og videre?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne H:
Jeg synes, der er nogen, som ser spøgelser her - loven er ikke så firkantet, at man ikke må afskedige nogen, der er på barsel pga dårlig økonomi. Under barsel er der ganske rigtigt krav om 'omvendt bevisbyrde', men når di medarbejder er eneste ansatte, er der næppe noget problem. Desuden er hun jo ovre barselsperioden.

Spot on, der er ingen problemer i det.
Jeg har været i situationen, gjort det, og det gav ingen problemer.
Her er sagen endnu mere krystalklar med kun een medarbejder udover dig selv. 

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste råd er formentligt at kontakte hendes fagforening, fortælle dem om økonomien og dine overvejelser med at opsige hende. Så viser du at du gerne vil løse det korrekt og at der ikke er andre motiver. Det er muligt det kan koste dig lidt, i form af en aftale som tilgodeser hende. Men det er meget værd at undgå problemer med fagforeningen.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)