Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er SEO-tekster?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Ja, som overskriften antyder, så er jeg lidt i tvivl om, hvad man reelt får ud af at benytte et af de sikkert gode tilbud, der fra tid til anden dukker op her på siden. Jeg kan forestille mig, at det er tekster, der på et eller andet plan er optimeret til søgemaskineoptimering, - men hvordan foregår det i praksis. Afleverer jeg en række ønskede søgeord samt et emne til en tekst, - og så får jeg en artikel retur eller hvordan?

Helt konkret så overvejer jeg at få lavet artikler/tekster omkring skjortens historie, manchet- & kravetyper, perlemorsknapper, stoftyper osv., - formentlig en 3-4 korte, individuelle tekster. Vil det kunne svare sig at hyre én til at skrive de tekster for mig?

Jeg har ikke umiddelbart problemer med at formulere mig på skrift, ligesom jeg har rimelig styr på grammatik osv., - så hvad får jeg ekstra ud af at hyre en tekstforfatter?

Er der én/flere, der vil oplyse mig om, hvad disse SEO-tekster i praksis er, - og hvordan de har effekt på min sides SEO?

På forhånd mange tak!

Mvh
Chris

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Chris.

SEO betyder jo som du skriver, søgermaskineoptimering.

Så ja, du giver et emne + nogle søgeord (nogle gange siger forfatteren "nej, det ville være nemmere med....." fordi nogle ord er nemmere end andre :) )

Du skal være sikker på den/dem du hyrer til jobbet gør det ordentlig selvfølgelig.
Og at de undersøger emnet og HELT selv skriver nye tekster.-

(nogle af tekst-forfatterne er "selv-udnævnt" professionel, mens de bare hugger lidt tekst hist og her også lige ændre det lidt og smider dine nøgleord ind...)
Det ikke godt kan du tænke dig til :)

Selve teksten er skrevet så den "rammer" google f.eks bedre :)

SEO er et svært begreb nu om dage, og der er flere forskellige teknikker..


Efter min mening: Skriv det selv, så det let læseligt og nyttigt :)

Mvh Christoffer 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer.

Tak for svaret.

Jeg hælder nok også mest til at skrive dem selv, da jeg så er helt sikker på, hvor jeg har min information fra osv. Hvis jeg nu vælger at lade nogle andre skrive dem for mig, har du så nogle, du kan anbefale?

Som du skriver, er det vigtigt, at man vælger én, der er seriøs/dygtig. Jeg har blandt andet været på flere af de sider der rangerer højest på "SEO-tekster", hvor flere af dem har stavefejl på deres egen side.... Confused

MVH
Chris

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt :-)

Jeg syntes det klogest at skrive det selv, fordi google gør hele tiden deres "bot" klogere og mere menneskelig, de går meget op i at selve teksterne og siderne er "noget værd" for brugerne...
det bliver sikkert kun mere og mere i den retning nemlig.

(spild af tid at skulle skrive tekster om... 3 måneder selv)
Kan faktisk ikke anbefale nogle, men opret et indlæg med det, så får du med garanti 10+ henvendelser med "proffer" ;)

 Ja, mange sider har stavefejl.. men de får "slag" på det en eller anden dag vel :)

Mvh Christoffer. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 74
Fra  Online-Mode.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris,

Lige en hurtig bemærkning: 3-4 korte tekster? :) Det ville sådan set ikke kunne svare sig at hyre nogen til det... Det er sikkert... Men jeg vil gå så langt og sige at det nok højst sandsynligt ikke ville kunne svare sig at skrive dem selv, heller...! :) 3-4-5 korte tekster vil højst sandsynligt ikke rykke noget...

Mase

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv dem for brugerne menneskerne så er de klart bedste , der sker en løbende udvikling at søgemaskiner bliver bedre og bedre til at finde ud ad om de skrevet meste for søgemaskinerne eller om de er skrevet for brugerne

Eksempelvis vis skriver en lang tekst men  er ikke enig i det hele der står i teksten men skriver en kommentar øverste på siden vil søgemaskinerne bemærke dette .

Der kan også være fordi teksten lidt modsiger selv , dette burde søgemaskinerne blive bedre til at gennemskue  .

Derved skriv for brugerne og hold på dit standpunkt og hav en vis passion i du videre formidlet netop dit budskab meste muligt direkte til brugerne.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mase:
3-4-5 korte tekster vil højst sandsynligt ikke rykke noget

"Kort" er jo et relativt begreb. Jeg forestiller mig en halv A4 side eller lignende pr. tekst?

Vil du uddybe, hvorfor det ikke kan svare sig?

Mvh
Chris

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Chris

Hvis du selv skriver godt og har tiden til det, så er der ingen grund til at købe det ude i byen.

Hvis du på et tidspunkt vil købe tekster ude i byen, så kan du have gavn af at læse mit ekspertblogindlæg om emnet her:

http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2011/02/06/brug-billige-tekster.aspx

"Kunsten" at skrive til søgemaskiner ændrer sig nærmest fra  dag til dag, og jeg oplever på vores kunder, at der er mange holdninger og meninger om det. I "gamle dage" var det nok at skrive sine søgeord et bestemt antal gange, men søgemaskinerne bliver løbende klogere og klogere og prioriterer flere og flere parametre. Søgemaskinernes formål er at præsentere brugeren for de mest relevante søgeresultater - ellers vælger brugerne nemlig en anden søgemaskine. Derfor forsøger søgemaskinerne at blive lige så gode til at vurdere tekster, som mennesker er. De er allerede nået langt - på flere punkter overgår de faktisk menneskene - og der er intet, der tyder på, at de ikke skulle blive dygtigere. 
Derfor råder jeg altid folk til at skrive til mennesker frem for at skrive til maskiner, når de skal arbejde med langsigtet SEO.

God vind

Hans 

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Medier & Co Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Chris,

SEO tekster er en populær betegnelse, der desværre kan tolkes i mange retninger. 

Jeg mener at disse "SEO tekster" bør defineres som artikler, man benytter til at få placeringer og mere trafik. Det er der intet forkert i.

Betegnelsen behøves ikke at betyde overoptimerede artikler, af lav kvalitet. Det afhænger udelukkende af, hvem du vælger til opgaven. 

Nøglen er at finde den rette, som kan levere høj kvalitet, brugervenlige artikler, som søgemaskinerne kan lide.

Det er det jeg selv har stort fokus på, når jeg leverer artikler til kunder. Er du selv en dygtig skribent, bør du selv skrive teksterne. 

P.S.: Lad mig desuden råde dig til, ikke at satse på alt for korte tekster, da søgemaskinerne foretrækker artikler med substans. 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens skrive en SEO artikel selv. Her er nogle guidelines der burde gøre det lidt lettere:

- Mindst 300 ord

- Søgeordet bør indgå i titel

- Søgeordet bør indgå i starten af artiklen

- Søgeordet bør være repræsenteret i 1-3% af teksten

- Benyt H2 tags med søgeordet i

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)