Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken skrifttype?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette

 

Som andre har gjort opmærksom på, så mangler der lidt oplysninger om smykkerne og målgruppen. Det håndtegnede synes jeg umiddelbart om, men om jeg hører med til kundegruppen som gavekøber, ved jeg ikke. Hvis du vælger håndskriften synes jeg, at du skal undersøge, hvad en kalligraf skal have for at lave opgaven. Se evt. her:


 

 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle de gode svar!

 

@ Hannah Det er ikke mine smykker og jeg kan først vise noget om et par måneder. Når man kun er sig selv og er gået i gang med sådan et projekt som jeg er, tager det EVIGHEDER!

 

@ Tanja

Jeg kan godt lide snørkler, men prøv at se http://www.skagendesigns.dk - meget stringent design - jeg er ude efter lidt det samme, dog noget løsere da mit publikum er bredere end deres (De handler primært med danskere og amerikanere og det design de har er bestemt af højtbetalte designere med fingeren på den amerikanske designpuls  )

 

Kender i det - jeg kan se skrifttypen i mit hoved, men ikke finde den og slet ikke lave den hehe

 

Mette

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal måske lige tilføje at vi taler logo, visitkort og topbillede på site-skrifttype, på selve siden vil al tekst være standard - man kan ikke forvente at folk har en bestemt skrifttype installeret til at se en side...

EDIT: I kan se min tråd på Deisgnoutpost her: http://www.designoutpost.com/forums/showthread.php?t=13837

 

Zoe har valgt Hybi4 og den er god, men jeg kan også godt lide Lizzielon.... - den skal bare lige "ordnes" så bogstaverne ikke flyver rundt :)

 

Mette

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
et forslag til design:

 


 

maritime farver, kombineret med et signalflag,

 

Flagsignalet betyder iøvrigt: Alle mand ombord, skibet skal sejle.  (Blue Peter)

 

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette,

Ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror du får svært ved at finde frem til noget godt med den her fremgangsmåde.

Fonten du skriver dit navnetræk med skal jo netop ikke stå alene, og derfor skal den font du vælger kunne fungere sammen med det resterende design af visitkort, brevlinie og webside. Det samme gælder for dit webdesign. Hvis du vælger et af de forslag der er kommet på designoutpost skal din brevlinie og evt. andet markedsføringsmateriale selvfølgelig laves ud fra samme skabelon - og det gælder selvfølgelig også selvom det ikke er et af de forslag.

Som du sætter det op nu svarer det til at spørge hvilken bluse du skal vælge, og så bagefter tage en nederdel som er valgt uden sammenhæng med det første valg. Begge dele kan hver for sig være flotte, og er du heldig også sammen, men i langt største delen af tilfældende vil det blive noget møg.

Da du så samtidig kommer til at handle med eksklusive smykker er det blot ENDNU mere vigtigt at dit design hænger sammen, ellers vil din målgruppe simpelthen ikke tage det seriøst.

Som andre er inde på er du simpelthen nødt til at starte med starten. Hvem er din målgruppe og hvad lægger de vægt på. Først når det er på plads kan du lave et ordentligt design. Som det er nu kan du ligesågodt bare tage det du selv syntes bedst om.

Det er ikke for at rakke ned på dig og de forslag du er kommet med, men i en eller anden grad vil du skulle benytte den designlinie du kommer frem til nu i flere år og til ALT dit markedsføring. Derfor skal det også helst passe til din målgruppe.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Regin har ret. En identitet kan være uhyre vigtig - specielt når man vil sælge flot og eksklusivt design. Der er derfor ikke umiddelbart et entydigt svar på din forespørgsel, da der også er så mange andre ting, der skal tænkes igennem, inden man når så langt.

Hvordan du så vælger at gribe opgaven an, skal jeg ikke bestemme. Men jeg ville nok selv starte med at brainstorme i meget stor stil på målgruppe(r), skrive ord ned du associerer til ved tanke på det, du vil sælge. Desuden har jeg svært ved at tænke en perfekt skrift til dig, når jeg ikke har set smykkerne, og måske skal det ikke kun være én skrift.

Der er ingen, der siger, at der ikke må være kruseduller og snørkler på skriften, men det er et stort arbejde du her kaster dig ud i, og måske skal du få hjælp et sted fra. For det skal passe med alt: website, visitkort, brevpapir... En identitet skal gerne holde nogle år og ikke være nødvendig at udskifte hele tiden.

Det behøver dog ikke være dyrt at få den rigtige identitet fra starten - nu skal vi jo heller ikke sammenligne dig med store virksomheder. Men derfor kan det godt laves godt.

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

      den første - Ankehand - synes jeg!

Mette:)

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-07-2007 14:00:49 Forfatter: cpufan
et forslag til design:




maritime farver, kombineret med et signalflag,


Flagsignalet betyder iøvrigt: Alle mand ombord, skibet skal sejle.  (Blue Peter)




Hej cpufan

 

Smart tænkt - at indbygge det maritime i logoet - og sjovt med det lille twist at flaget også signalerer noget brugbart!

 

Det er ikke lige sådan designet ser ud i mit hoved, dog

 

Mange hilsner

Mette

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)