Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrebekræftelse og faktura layout i Prestashop 1.5

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu ved at gennemgå hele ordreflowet og har fundet ud af, at både ordrebekræftelse og faktura m.m. desværre ikke er 100% oversat til dansk. Desuden vil jeg gerne have ændre lidt på layoutet og farverne, så det passer til min webshop.

Nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg gør det og hvor jeg finder filerne, der skal rettes i ? På forhånd mange tak :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du finder mail skabelonerne på din server under "mails/da"

Så kan du downloade folderen og ændre udseendet samt opsætningen.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar ! Jeg er nu i fuld gang med at rette filerne under "mails/da" til, så der er en rød tråd i layoutet :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået rettet ordrebekræftelsen til og det fungerer fint :-)

Men jeg har problemer med fakturaen.... Jeg har prøvet at oploade fakturafilerne fra det danske Prestashop forum (både i pdf mappen i roden og har oprettet en mappe, der hedder pdf under themes/default/ og har lagt dem deri, men det virker ikke.... Jeg har stadig den samme engelsk faktura....

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mavida:
Jeg har prøvet at oploade fakturafilerne fra det danske Prestashop forum (både i pdf mappen i roden og har oprettet en mappe, der hedder pdf under themes/default/ og har lagt dem deri, men det virker ikke.... Jeg har stadig den samme engelsk faktura....

Som du kan se på Prestashop linket i denne tråd, så har jeg samme problem og det er ikke noget, jeg har fundet en løsning på endnu desværre. Men det lader til at der er mange problemer med 1.5.* versionerne. Så mange at jeg overvejer at starte helt forfra med en stabil 1.4.* version.

Men sig endelig til hvis du finder ud af noget. Skulle gerne have en dansk faktura - uanset udseende - inden jeg går live med min shop. Jeg er ellers klar nu - bortset fra den og så en bug jeg har fundet i dag, som jeg lige skal se, hvordan jeg kan genskabe. En alvorlig en af slagsen som gør at folk ikke kan handle. Har den ikke på min computer, men har den på 2 bærbare. Vender tilabge når jeg ved mere.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at blive lynchet og lidt OT, mener jeg ikke, at PrestaShop 1.5 er klar nok til at bruge i en live shop - der er simpelthen for mange fejl. Derfor installerer jeg stadig version 1.4.9 for mine kunder. Når der er en ny version, så kommer der tonsvis af rettelser de første mange måneder efter release, og så vil folk alt andet lige have lyst til at opgradere konstant. Uagtet den auto opgradering, der nu findes i PrestaShop, vil jeg altid mene, at man skal lave backup af shop og database, når man vil opgradere. Hvis jeg skulle gøre dette for mine kunder, ville en simpel shop hurtigt blive meget dyr at vedligeholde og holde kørende - og det vil små webshopejere ikke betale for. Så derfor er min bedste anbefaling at køre med version 1.4.9 en rum tid endnu.

Ovenstående siger jeg ud fra den erfaring jeg har med Open Source shops, først OsCommerce i ca. 6 mdr. og dernæst Prestashop i 3 år - version 1.2. 1.3, 1.4. og nu version 1.4.9

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil på ingen måde lynche dig for det.

Jeg er selv med på, at 1.5.2 ikke er særlig stabil. Men da jeg installerede min webshop - som er den første af slagsen - der var det version 1.5.2, der kunne hentes. Og uvidende om versionen, så var det selvfølgelig den jeg tog.

Men havde jeg vidst dengang, hvad jeg ved i dag, så var jeg også startet op med en ældre og gennemtestet version.

Faktisk står jeg i en situation lige nu, hvor jeg i dag har opdaget en - for mig - ny bug. En ret alvorlig en af slagsen endda og jeg er ved at prøve at finde ud af, om det er en kendt bug eller hvordan.

Du - og andre - skal være meget velkommen til at kigge på denne screen recording af problemet og give lyd fra jer, hvis I kender til problemet og/eller løsningen.

http://www.skovmose.net/media/prestabug.avi

Det er som om sessionen ikke gemmer, de registreringer kunden (shoppen er ikke live endnu) foretager til næste side. Så hvad der kommes i indkøbskurven gemmes ikke.

Jeg har ikke selv problemet på min stationære computer, som jeg har sat shoppen op på. Men tidligere i dag var jeg online fra bilen med min bærbar og der opdagede jeg problemet. Da jeg kom hjem testede jeg på 3 yderligere computere og med forskellige browsere, og de havde alle 3 samme problem.

Heldigvis er mit købte Theme kommet med en version 1.4.8.2 r1677 også, som jeg kan installere, hvis det går helt galt. Men da jeg næsten er helt færdig med at sætte shoppen op, så ville jeg være meget ked af at skulle starte helt forfra. Jeg manglede egentlig bare betalingssystemet og så sætte alle mine mange produkter ind i shoppen. Og så lave et par undersider med tekst.

I er velkomne til at se, om I også får samme problem i min shop: http://www.bellaborsa.dk/

Mvh
Martin

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. at få oversat fakturaen har jeg fundet ud af, at man kan oversætte den direkte fra BO. Det gøres under Localization/translation i det første punkt. Du vælger pdf filer og klikker på det danske flag :-)

Den bug du har ligner det jeg oplevede, da jeg lavede min redirect og det forsvandt, da jeg slettede cachen + cookies i browseren. Håber det hjælper :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle mine PDF'er er allerede oversat via BO'en. Men jeg får stadig den gamle kedelige faktura på engelsk.

Jeg har prøvet at fjerne både cache, browser history og cookies. Jeg har stadig samme problem.

Jeg er SÅ tæt på at starte forfra med det hele og en 1.4.* version. Men så ved jeg da, hvad resten af weekenden kommer til at gå med. Jeg håber bare ikke, at der er nogle funktioner, som jeg kommer til at savne fra 1.5.*. :S

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)