Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning omkring telefonsalg

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En af mine kammerater og jeg overvejer kraftigt at starte et telemarketing firma med udgangspunkt i "no cure no pay" princippet. Vi vil dog først være helt sikre på det juridiske omkring processen. Er der en speciel lovgivning omkring telefonsalg eller noget man SKAL overholde? Jeg har hørt rygter om at man skal optage sin samtaler, nogen der ved om den påstand passer? Hvis der er nogle der har erfaring inde for denne branche vil jeg meget gerne høre nærmere fra jer, hvis i altså vil tilbyde jeres hjælp? Ellers har jeg ellers brug for al den viden jeg kan skrabe sammen omkring lovgivning, love, regler osv. omkring telefonsalg.

Mvh

Fallenwarrior.

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Har ingen af jer erfaring fra telemarketing?
Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Hvis samtaler SKAL optages bryder jeg lovgivningen daglig. Jeg er ret sikker på at det blot gøres i forhold til at kunne dokumentere at kunden reelt har sagt ja -men udelader du at lave pistolsalg kommer du næppe i problemer hvad det angår.

Mht lovgivning på området kommer det an på om du vil sælge b2b eller b2c

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ingen af os har erfaring andet end at vi begge har været phonere. Det er b2c, er der specielle lovgivninger der?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke ringe til nogle på robin listen (Mener jeg den hedder)

Det er kun aviser og bøger samt politiks partier, humanitær org.  du må ringe til kunderne om. Du må ikke ringe om telefoni, salg af varer eller tjeneste ydelser generelt. Uden at kunden har sagt ok at de vil kontaktes. Derfor er der så mange konkurrence som omhandler produkter hvor du skal bekræfte 10 gange at de vil kontakten indenfor det enkelte område.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Du må ikke ringe til nogle på robin listen (Mener jeg den hedder)

Det er kun aviser og bøger samt politiks partier, humanitær org.  du må ringe til kunderne om. Du må ikke ringe om telefoni, salg af varer eller tjeneste ydelser generelt. Uden at kunden har sagt ok at de vil kontaktes. Derfor er der så mange konkurrence som omhandler produkter hvor du skal bekræfte 10 gange at de vil kontakten indenfor det enkelte område.

100% enig for B2C er der meget strenge regler - så det lyder ikke som en vej frem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er årsagen til at i ønsker åbne jeres eget?

Har i gjort jer nogle tanker over hvorfor der er så mange der tilbyder no cure no pay?

Hvorfor kommer i ikke op systemet hos telemarketing virksomheden, så i for indblik i de udfordringer der er i branchen.
Og for nogle forbindelser,
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Hvad er årsagen til at i ønsker åbne jeres eget?


Vi mener at det er en af de virksomheder som kræver mindst kapital at starte op, og så har vi begge iværksætter drømme.

Michael_N:
Har i gjort jer nogle tanker over hvorfor der er så mange der tilbyder no cure no pay?
 

Fordi det er skidesmart koncept?

Michael_N:
Hvorfor kommer i ikke op systemet hos telemarketing virksomheden, så i for indblik i de udfordringer der er i branchen.
Og for nogle forbindelser,
 

Vi mener begge vi har evnerne til at kunne klare os selv i den her branche. Det ville selvfølgelig være smart, så vi kunne få et indblik, som det nemlig siger, i hvordan det hele fungerer. Det vil dog tage 1-2 år, vil jeg mene, før vi er i en position hvor vi virkelig får et indblik i hvilke udfordringer der er. Det ville selvfølgelig også være mere logisk at vente, men vi føler vi er klar.


Men jeg går ud fra det ikke er ulovligt at ringe til detailforretninger og lignende? 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du må godt ringe b2b. Men hvis de er reklamebeskyttet på cvr må du ikke ringe til dem.

Men hvis du kan finde deres nummer på krak dgs osv. så må du godt ringe til dem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må godt ringe til private om de har accepteret et opkald, alltså at du har fået et lead hvor de har sagt ja til at blive ringet op
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)