Jeg fortryder mit køb af blandede årsager, men de siger jeg ikke kan fortryde mit køb, da den er købt til et firma. Kan det passe? Her er uddrag af aftalen: Først lidt definitioner: "Forbruger: en fysisk person, som køber eller aftaler at købe Produkter og/eller Services fra Dell hovedsageligt til privat brug . Kunde: juridisk eller fysisk person, som køber eller aftaler at købe Produkter og/eller Services fra Dell, herunder Forbrugere." Købspris: den samlede pris, som Kunden skal betale Dell for Produkter og/eller Services" 7. Accept og Forbrugeres fortrydelsesret 7.1 Ikke-forbruges accept: Ikke-forbrugere kan kun afvise at acceptere Produkter på grund af væsentlige mangler ved skriftlig reklamation over for Dell senest 7 dage efter leveringen; ellers anses Kunden at have accepteret Produkterne. 7.2 Fortrydelsesret for Forbrugere: Der gives 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, dog ikke for software, hvis (elektronisk) forsegling er brudt. Fristen regnes fra det seneste af tidspunktet for 1) levering eller 2) modtagelse af oplysninger om fortrydelsesretten på et varigt medium, eks. papir. Fortrydelsesretten udnyttes ved, at kontakte Dells Kundeservice, hvorefter Dell sørger for afhentning af Produktet. Returfragtomkostninger påhviler Forbruger. Produkter skal returneres i væsentlig uændret stand. Dell oplyser en returadresse og et returnummer, som bør fremgå tydeligt af det emballerede Produkt. Dell vil senest 30 dage efter at Forbruger har underrettet om fortrydelsen refundere Købsprisen. 7.3 Hvis Kunden ved ibrugtagningen vælger ikke at acceptere en eventuel operativsystemlicens, accepterer Dell alene at tage hele Produktet retur og refundere Købsprisen, hvis dette sker inden for de i hhv. pkt 7.1 og 7.2 nævnte frister. 7.4 Produkter, der ønskes returneret, skal kunne afhentes på det tidspunkt og på sted, som Dell med rimelighed anmoder om Jeg får computeren med Vista business, men ved gennemlæsning af EULA''en kan jeg vel sagtens finde noget, jeg ikke kan acceptere. Kan jeg ikke bruge det til noget? Og punkt 7.3, de "refunderer købsprisen". Er det incl. de omkostninger der må være i forbindelse med fragt og afhentning igen osv? Mvh Martin |
Du er ikke forbruger, der er ikke umiddelbart nogen fortrydelses ret når købt som firma, er dog ikke sikker på om du kan gøre noget for misligholdelse af leveringen, men hvis jeg kender Dell ret så har de sikkert sikret sig...
Håber du får en god løsning..
/Glenn