Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uberettiget P-afgift... hvad skal man skrive til dem?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fået en - mener jeg - uberettiget P-afgift. Efter at have købt og placeret min billet i forruden kunne jeg efterfølgende komme tilbage til en bil med en lille hilsen fra P-vagten hvori vedkommende skrev at der manglede P-billet...

Jeg tog et billede og besøgte efterfølgende P-selskabets hjemmeside for at se hvordan sagen skulle gribes an; men efter en hurtig gennemlæsning kunne jeg fornemme at det i bund og grund var umuligt at få omstødt en P-afgift. Men da jeg (for en gangs skyld) ikke havde gjort noget forkert blev jeg nødt til at gøre forsøget.

Jeg skrev til dem og vedhæftede billedet af min P-billet og forklarede situationen - hvilket i min optik er at P-vagten måtte have sovet i timen, omend jeg pakkede det noget pænere ind.

Jeg har så d.d. fået brev fra den advokat der håndterer sagen hvori de gør opmærksom på at de har modtaget min "henvendelse" - som de kalder - det og ellers fastholdt kravet.

De skal naturligvis have svar på tiltale - det kommer til at foregå pr. brev da de af uransagelige årsager angiver at de ikke svarer på hverken e-mail eller fax. Og jeg tænker da at skrive som følger:

---

Jeg har d.d. modtaget deres henvendelse af den 30. november hvori I angiver at I har modtaget min henvendelse, men derudover på INTET tidspunkt forholder jer til min skrivelse og derved blankt underkender min udlægning af sagen. 

I angiver at p-vagten kunne konstatere at der ikke var placeret en p-tilladelse på bilens frontpanel (hvad det så end er?) hvilket jeg allerede var opmærksom på da jeg jo allerede havde modtaget nævnte parkeringsafgift over hvilken jeg klagede…

Jeg vedhæftede i min første skrivelse billeddokumentation for korrekt placering af gyldig p-tilladelse og kan ydermere – mod forlangende – fremvise kontoudtog der angiver betaling af samme.

Jeg derfor hverken kan eller vil vedkende mig det skyldige beløb og forventer at parkeringsafgiften annulleres.

Da brevpost i min verden er en antikveret kommunikationsform i denne situation gør jeg opmærksom på følgende: 

Henvendelse kan kun ske pr. email til XX@YY.ZZ

Henvendelser pr. telefon eller brevpost besvares ikke.

----

Er det for meget af det gode?... eller skal den måske endda have lidt mere? :-)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Hej Steinway,


Du kan eventuelt krydre dit brev til dem med det her:

"Kære halvhjerner,


Jeg vil gerne have at i ligesom jeg, dokumenterer med et par billeder, at jeg har holdt på den parkeringsplads xxxxxx dato xx.xx.xxxx uden gyldig parkeringsbillet - med et billede...!

Kan i ikke dette anser jeg denne sag som værende afsluttet...!

Ps. Halvhjerner, eMailen blev opfundet for xx år siden!


Hilsen, Steinway"

Du er velkommen til at copy/paste hvad du føler du kan bruge :)



Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har på ingen måde den nødvendige juridiske indsigt til at svare på din henvendelse, men min logiske sans siger dog at du sagtens kan gøre som beskrevet ovenfor. Hvis jeg husker ret, er det begrænset hvilke sanktionsmuligheder  et privat parkeringsselskab har. Skulle de sende den til inkasso, skulle du vist være i din gode ret til at undlade at betale, og så ellers vente på deres næste step. Vælger de at bringe den for fogedretten, kan du blot afvise at betale afgiften, med den begrundelse at du har parkeret lovligt. Fogedretten kan vist kun tage stilling til sager, hvor der er enighed hos begge parter, om at den givende vare/ydelse er leveret korrekt. Er der uenighed om varen/ydelsen, plejer fogedretten at afvise sagen, for at lade det være op til retten at afgøre hvem der har ret. 

Held og lykke anyways!

- Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så fik du luft. Mit råd er at lade det ligge for i nat og så se på dit svar i morgen. Jeg tror at den "fornuftige" del, som vi normalt ser her på Amino når længst i det lange løb.

Emil har jo beskrevet konsekvenserne hvis ikke du finder en løsning. Lav et svar i morgen hvor du så vidt muligt dokumentere din påstand om at have indløst p-billet.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek denne side, der omhandler netop din problemstilling - der er flere skabeloner til breve, som er udarbejdet af jurist Lars Bjørknæs 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke noget med de skal tage et billede af din forrude, for at kunne dokumentere at din P billet ikke lå i din forrude?

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Må bestemt give Remy ret.. De skal have taget et billede hvor de kan dokumenterer at du ikke har P-billet i forruden. Jeg ville lade sagen gå hele vejen.. Selvfølgelig gøre selskabet opmærksom på at du har købt billet og lagt den synlig i forruden, og samtidig gøre opmærksom på at du har på tænkt, at lade sagen komme for retten såfremt dette bliver sidste udvej.

Dette plejer at få de nok så emsige P-selskaber til at trække i land.. Wink

Held og lykke med det.

Se evt 

http://www.bt.dk/biler/find-dig-ikke-i-uberettigede-p-boeder

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting vil jeg sige til alle jer forkælede Dansker ..... op med humøret ... her hvor jeg bor får man ikke en billet i forruden, i stedet bliver det man kalder "clamped" hvilket betyder man får en stor stål ting omkring hjulet, så man ikke kan køre med sin bil, ikke før man har ringet et nr ventet 30-40 min på der kommer en og fjerner den, det koster (120E ca 750dk)

Så op med humøret fremtiden ser lys ud:)

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
her hvor jeg bor får man ikke en billet i forruden, i stedet bliver det man kalder "clamped" hvilket betyder man får en stor stål ting omkring hjulet, så man ikke kan køre med sin bil

Ja sådan er det også i LT, og lyder man ophidset tager det gerne både 2-3 timer, at fjerne den skide metal dims..:-)

Så en ting må man indse, P-vagter har altid ret, selvom de måske ikke har det, men en kamp med dem, er som at bestige himmelbjerget på tungen, tror det er genneralt over hele verden.

De har det sure job, som nogen også skal tage sig af, men jeg har personligt meget svært ved at se hvor job tilfredsstilledelsen er..:-(

Måske er det at stå og se i spejlet om morgen, og tænke idag skal jeg gøre mindst 15 mennesker sure, og fustrerret... ha ha ha

God dag..:-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været gennem møllen hos dem (går ud fra at det er samme selskab), og det er ligegyldigt hvad du skriver.

De følger en fast procedure, og næste gang du hører fra dem er det med trusler om end stævning. Så laver du en ny indsigelse, som de bekræfter at have modtaget. Efter et stykke tid, hvor du til sidst tror de er kommet til fornuft, får du en trussel om RKI registrering, samt en kopi af udkast til en stævning.

Vælger du at gøre indsigelse igen, er deres fremgangsmåde den samme. Næste brev er om inkassobesøg på din adresse.

Du er igang med en udholdelseskrig, som sandsynligvis strækker sig over nogle år. De behandler ikke dine indsigelser, men satser på at du til sidst bliver skræmt, eller løber tør for energi, og ender med at betale.

Du skal gøre op med dig selv om det er al det besvær værd, eller om det letteste ikke er at forære dem de penge, og ellers holde dig fra deres parkeringspladser fremover.

Det er et område der virkelig trænger til et politisk indgreb, men det tvivler jeg på kommer til at ske :)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)