Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den hemmelige og billigere Cappuccino på Starbucks

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilsyneladende eksiterer der en hemmelig, billigere og stærkere cappuccino på de amerikanske Starbucks. Eneste ulempe er at man skal spørge efter den, da den ikke står på menukortet...Hvorfor så det?

Svaret findes i denne artikel:

http://www.slate.com/id/2133754/?nav=ais

Artiklen omhandler også forklaringen på hvorfor økonomivenlige produkter har en tendens til at se ud som om de er designet af industrirobotter uden visuel sans.

"The British supermarket Tesco has a "value" line of products with infamously ugly packaging, not because good designers are unavailable but because the supermarket wants to scare away customers who would willingly spend more. "The bottom end of any market tends to get distorted," says McManus. "The more market power firms have, the less attractive they make the cheaper products.""
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Yderst interessant observation, der er underbygget med andre eksempler og noget teori. Læs den folkens - og husk at trykke på det lille grå "Continue Article" for at få det hele med :)
Fra Rømø
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Yderst interessant læsning og en kanon pointe som mange nok ikke tænker over :)

Og når vi nu er ved PR, marketing og kommunikation, var det så ikke på sin plads at man lige præcis herinde fik lavet det så et link popper op i et nyt vindue og ikke fører en bort fra dette fantastiske forum? Jeg mener "Det tager kun 5 minutter at handle i fakta - men vi vil så gerne have at du bliver lidt længere"
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 7:19:45 PM
Forfatter: Mark P. Fries
Og når vi nu er ved PR, marketing og kommunikation, var det så ikke på sin plads at man lige præcis herinde fik lavet det så et link popper op i et nyt vindue og ikke fører en bort fra dette fantastiske forum? Jeg mener ''Det tager kun 5 minutter at handle i fakta - men vi vil så gerne have at du bliver lidt længere''


Det er desværre ikke noget Viceværten har styr på som udgangspunkt. I hvert tilfælde ikke i mine indlæg, da jeg plejer at skrive dem i HTML direkte og derfor ryger udenom eventuelle formatteringsmotorer i foraet. Men godt fif og jeg skal prøve at huske på at tilføje target="_blank" i fremtiden. .

Alternativt ved jeg at du i hvert tilfælde med Mozilla Firefox kan sætte den til at åbne alle links i en ekstern tab eller vindue. På min Powerbook plejer jeg at holde min Apple tast nede når jeg klikker på et link og så åbnes det i et nyt vindue i safari. Jeg har det bedst når jeg selv kontrollerer linket, hvilket kan være lidt vanskeligt hvis forfatteren tvinger det til at åbne det i et nyt vindue og jeg ikke er enig. Derfor laver jeg som regel alle mine links som normale links og så er det op til brugeren at bestemme hvordan det skal åbnes, afhængig af hans browserindstillinger eller om han højreklikker på linket og vælger "åbn i nyt vindue".
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 7:19:45 PM Forfatter: Mark P. Fries Yderst interessant læsning og en kanon pointe som mange nok ikke tænker over :) Og når vi nu er ved PR, marketing og kommunikation, var det så ikke på sin plads at man lige præcis herinde fik lavet det så et link popper op i et nyt vindue og ikke fører en bort fra dette fantastiske forum? Jeg mener ''Det tager kun 5 minutter at handle i fakta - men vi vil så gerne have at du bliver lidt længere''


Det er en klassisk problematik 50% vil have det ene og 50% det andet. Derfor har jeg valgt at folk selv bestemmer. Det gør du ved at højeklikke og åbne i et nyt vindue.

Dbh Martin
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
...og hvis man vender tilbage så er der jo en ekstra visning til CPM
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

> ...og hvis man vender tilbage så er der jo en ekstra visning til CPM

Og hvad skulle det gavne?

Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, du burde da af alle vide at CPM betyder Cost Per Impression (1000 visninger), som google annoncer også betaler for.
Men det var nu bare tænkt som et humoristisk indslag - ned med paraderne Mikkel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

CPM betyder Cost Per Mille - ikke "impressions" (hvilket så rigtig nok betyder pris pr. 1000 visninger) , som du skriver. Jeg ved skam godt hvad det metyder, men nej, 99,99% af alle Google annoncer betales på CPC basis ikke CPM. Det er kun de annoncer der er specifikt valgt til et site, der kan køres på CPM - og det kan site ejeren disable ved at bede Google om det. Så alt i alt er Google fortsat stort set et rent CPC medie.

Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)