Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for informationsvideo m. 2D karakteranimation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey guys

Jeg har fået en bestilling fra et fremstormende firma som har global potentiale om at lave en informationsvideo om deres software, med en 2D animationfigur, som jeg selv skal tegne og animere. Videoen kommer til at vare ca 1 minut, og jeg kommer til at arbejde freelance

Hvor meget ville en grafiker/animator (jeg er selv multimediedesigner med speciale i film & animation) tage for sådan en opgave? - eller rettere, hvad kan man tillade sig? Hvad er DIT bud?

Det med prisen for en opgave er jo altid et shush shush emne... :)

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal1 = Hvor mange timer har du estimeret opgaven til?

Tal2 = Hvad er din timepris?

Tal3 = Hvad er videoen værd for din kunde?

Pris = ((Tal1*Tal2)+Tal3)/2

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, er dte en gængs metode i branchen? :) Eller din egen personlige måde at udregne hyre på? :)

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe er at du både skal se på, hvor lang tid det vil tage dig at løse opgaven, hvad din timepris er og hvad opgaven er værd for kunden. Vil din tid koste 100.000 kr excl. moms for at du kan lave videoen, men den kun er 5.000 kr excl. moms værd for firmaet, fordi de måske ellers får videoen lavet i Indien, så bør du måske overveje en anden pris eller helt lade være med at lave opgaven. Omvendt, koster din tid kun 5.000 kr excl. moms, men resultatet er 100.000 kr excl. moms værd for firmaet, så bør du også overveje en anden pris.

Der er ingen, der kan fortælle dig, hvad din pris skal være. Men, du skal estimere, hvor lang tid du skal bruge på den, inklusiv forarbejde, skitsering, animation, korrekturgange osv. og så gange med din timepris. Så har du ihvertfald et tal du kan gå ud fra i de videre beregninger.

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I see... :) Du har ret... Jeg gætter på hvad sådan en video kan være værd for firmaet, og smider den ind i den formel... Synes det giver et ret godt indtryk allerede :) Tak!

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt. Det var bare en formel jeg lige fandt på til formålet for at indikere du kan sigte efter et gennemsnit af prisen for din tid og slutresultatets værdi for kunden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)