Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneideer til nyt firma søges!

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med opstart af ny virksomhed, med services der primært er rettet mod fortravlede mennesker, mangler jeg et fantastisk godt firmanavn.

Jeg har selv skrevet side op og side ned med gode forslag, men jeg har brug for mere inspiration til at ramme det navn der giver "den rigtige fornemmelse i maven". (Tit er det de mest simple opgaver, der er de sværeste).
 
At være fortravlet kender vi stort set alle til, men den primære målgruppe er Direktører, Selvstændige, ansatte i advokat-, reklame- og revisionsbranchen, samt udenlandske medarbejdere der arbejder i kortere eller længere tid i danske firmaer. Udgangspunktet er først og fremmest virksomheder og mennesker i det Storkøbenhavnske område, samt øvrige Sjælland.
 
Servicen hører indenfor kategorierne: PA (Personlig Assistent), Butler, Concierge og Lifestyle Management. Den kan bruges som en praktisk løsning i en travl hverdag, eller i VIP situationer.
 
Den røde tråd i virksomheden er; Anything, Anywhere, Anytime.
 
Hvis der er nogen der gider at give mig lidt input (www.????.dk), vil det være helt fantastisk.
 
På forhånd tak!
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par hurtige

Kammertjeneren.dk (hvis du tror målgruppen kan lide gamle danske film)
DinMand.dk
 
Tjah - det var vist alt for nu.
Gonat
 
mvh Hans
 
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Din målgruppe taget i betragtning skal navnet IMO være troværdigt og seriøst, men samtidigt smart/frækt/hipt.

Jeg vil anbefale dig at bygge din identitet op omkring en given avatar, lidt ligesom at leasy gør det med 'Peter'. Er det kun mig der er af den opfattelse af alle butlere hedder 'George'? Er der i så fald et andet navn der henleder målgruppens tanker på en butler?

Jeg kan lige se det for mig, "I'm George, how may I help you?"

Som du kan se er det ikke et forslag til et konkret navn, men nærmere inspiration til hvilke tanker du kan tage afsæt i ved opfindelsen af dit navn - hvilket, hvis du spørger mig, også er langt det vigtigste.
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 12:28:28 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Et par hurtige

Kammertjeneren.dk (hvis du tror målgruppen kan lide gamle danske film)
DinMand.dk
Tjah - det var vist alt for nu.
Gonat
mvh Hans

He he, tja det spørgsmål skulle måske have indgået i en markedsundersøgelse. 
 
Men jeg er nok på jagt efter noget mere internationalt (evt. engelsk/fransk), da målgruppen på sigt også er udlændinge i Danmark. (Fx. medarbejdere der er ansat i en kortere eller længere periode i Danske virksomheder, og som har brug for hjælp i sin nye Danske hverdag. Også købestærke turister overvejes som en målgruppe, hvor servicen bliver brugt som en slags ekstern Concigere)
 
Ellers tak for inputtet!!
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 7:05:34 AM Forfatter: Haurum Din målgruppe taget i betragtning skal navnet IMO være troværdigt og seriøst, men samtidigt smart/frækt/hipt.
 
 
Og tak for det!
 
Det er faktisk det der er mit dilemma; at forene seriøsitet og troværdighed med smart/frækt og hipt i ét navn. Men har da alligevel selv en masse gode bud på det, men ikke et eneste jeg virkelig er faldet for.
 
Dato: 1/9/2006 7:05:34 AM Forfatter: Haurum  Jeg vil anbefale dig at bygge din identitet op omkring en given avatar, lidt ligesom at leasy gør det med 'Peter'. Er det kun mig der er af den opfattelse af alle butlere hedder 'George'? Er der i så fald et andet navn der henleder målgruppens tanker på en butler? Jeg kan lige se det for mig, 'I'm George, how may I help you?' 
 
 
 
Ja, eller James? Men igen synes jeg måske at det netop alligevel kommer så tilpas langt væk fra den danske mentalitet. Det med at have en butler til sin rådighed er lidt for ualmindeligt for "almindelige" Danskere, og samtidigt endda også "gammeldags". Men det er bare mine egne tanker om det.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er spørgsmålet om det er de konservative eller nytænkende direktører, selvstændige, ansatte i advokat-, reklame- og revisionsbranchen, samt udenlandske medarbejdere som du vil skabe din identitet med udgangspunkt i? Min erfaring er at man ikke bør forsøge at lave en hybrid, så ender man ofte med en løsning som ingen at grupperne rigtigt tager til sig. I øvrigt siger min intiution mig at der er mest marked i sidstnævnte gruppe, men det ved du sikkert meget mere om end jeg. Det er et enormt spændende koncept i øvrigt.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Haurum i ideen med en avatar.

På dansk siger man af og til at "Marie har fri", hvis man får uventede gæster, og der er lidt rod.
Hvis der findes et tilsvarende engelsk udtryk, kan du måske tage udgangspunkt i det.
Måske indgår der ikke et navn i dette udtryk?
 
Var det muligt at basere det på begrebet Caddy?
Lifecady
Practicaddy
MoreThanCaddy
MoreThanJustACaddy
JustAnotherCaddyKeeper - Jack
YourCaddy
CityCaddy
 
 
Eller former af verbet to keep
 
Housekept?
Lifekept?
Kept?
YoureKept?
YourKeeper?
 
Eller forvanskninger at to assist
 
Azzy - (med mindre det betyder Røv''et[:0])
Assister
 
Måske noget med en myremetafor (for flid og udholdenhed)
 
AntyAndy?
AdamAnt - hvis man ikke kommer til at tænke på en engelsk pop-punker (betyder også urokkelig - nok ikke så godt)
 
Hvis du vil takke, kan du jo bare sende en vareprøve
 
mvh Hans
 
 
 
 
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
"Caddy"-ideen er sjov og god. Man kunne lade ordet "Caddy" virke både som avartarens navn, og samtidigt som dennes virke. "I''m Caddy, how may I help you?".

Det afhænger, som også tidligere nævnt, af hvilken identitet du vil forme. Hvis man bryder sig om Ritz-Carltons motto "We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen", og det bør man muligvis, de vandt jo i al fald ''Company to Malcom Baldrige National Quality'' i service kategorien, under Schulzes ledelse - så vil ''James'' eller ''George'' måske være mere oplagt. Under alle omstændigheder synes jeg at du nærmer dig et rigtigt godt udgangspunkt.
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du selv nævnt concierge masser af gange. Hvorfor ikke høre concierge.dk om de kan undvære deres domæne? (siden er nærmest ikke eksisterende) En anden kommentar er at du nok bør overveje et .com domæne - da målgruppen er udlændinge med boksen i orden.

Ellers kunne jeg foreslå:
 
personalass
 
ywimc (Your Wish Is My Command)
 
hvis du vil have .dk domæne ser www.yourconcierge.dk ud til at være ledigt
 
butlertown
 
businessconcierge til markedsføring mod businessfolk
touristconcierge til markedsføring mod turister
 
nå, tænker lige videre og ser om jeg kommer på noget.
 
Med venlig hilsen
 
 
Søren Joensen
 
 
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart synes jeg ikke at det er særligt hensigtsmæssigt at bruge ordet ''concierge'' - der er mange der ikke aner hvad det betyder, og der kan herske tvivl om stavning og udtale.
Side 1 ud af 5 (44 indlæg)