Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneideer til nyt firma søges!

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/9/2006 8:20:57 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

 

Hvis du vil takke, kan du jo bare sende en vareprøve
mvh Hans

 

 
Hans, foreløbig vil jeg takke dig på tråden her (du er en kæmpe ressource her på Amino), men jeg skal nok have dig i tankerne når jeg er "i luften". Det samme gælder dig Haurum ;o)
 
Det er nogle kanon gode inputs I har givet mig her. Selv efter utallige timers brainstorming har I allerede ramt noget som jeg ikke selv har været forbi.
 
Havde også overvejet at finde et navn, som slet ikke havde noget med servicen at gøre. Altså et ord der næsten ikke har nogen betydning, men som lyder godt......det skulle vist være "moderne". Også forkortelser (begynderbogstaver) af ord som dækker over servicen, sammensat til et ord der kan udtales nemt, har været i tankerne.
 
Mine venner har forslået mig forskellige navne som: elementlife, delegatelife, onecall, VIPService, EliteLifestyle, Perfectlifestyle, entrust, simplelife, easylife, busylifestyle, greatestgift, copenhagenconcierge, PA-service, executivelifestyle, prestigeliving, Solution24....... Hvad synes I om de forslag?
 
 
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 9:43:01 AM
Forfatter: Therkelsen

Dato: 1/9/2006 8:20:57 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation







Hvis du vil takke, kan du jo bare sende en vareprøve




mvh Hans
















Hans, foreløbig vil jeg takke dig på tråden her (du er en kæmpe ressource her på Amino), men jeg skal nok have dig i tankerne når jeg er ''i luften''. Det samme gælder dig Haurum ;o)




Det er nogle kanon gode inputs I har givet mig her. Selv efter utallige timers brainstorming har I allerede ramt noget som jeg ikke selv har været forbi.




Havde også overvejet at finde et navn, som slet ikke havde noget med servicen at gøre. Altså et ord der næsten ikke har nogen betydning, men som lyder godt......det skulle vist være ''moderne''. Også forkortelser (begynderbogstaver) af ord som dækker over servicen, sammensat til et ord der kan udtales nemt, har været i tankerne.




Mine venner har forslået mig forskellige navne som: elementlife, delegatelife, onecall, VIPService, EliteLifestyle, Perfectlifestyle, entrust, simplelife, easylife, busylifestyle, greatestgift, copenhagenconcierge, PA-service, executivelifestyle, prestigeliving, Solution24....... Hvad synes I om de forslag?






Det glæder mig at kunne bidrage.

De nævnte navne synes jeg lyder eksklusive og ophøjede på en falsk facon, nogle kunder vil muligvis betragte sig selv som selvhævdende ved at bruge en virksomhed med sådan et navn (nogle vil selvfølgeligt også finde det tiltalende, men jeg tror at det er et minimum, i al fald af danskerne).

Så vidt jeg har forstået blive nogle af dine services temmeligt personlige (er det korrekt forstået?), i så fald synes jeg at navnet skal afspejle det.
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/9/2006 9:40:50 AM Forfatter: Haurum Umiddelbart synes jeg ikke at det er særligt hensigtsmæssigt at bruge ordet ''concierge'' - der er mange der ikke aner hvad det betyder, og der kan herske tvivl om stavning og udtale.

 
Du har helt ret! Det er også min egen dyre erfaring ;o) Den går lige an i USA, England og selvfølgelig Frankrig og så på hoteller verden over. Men det er et meget fremmed ord for os Danskere, og udtales på mange forskellige måder, og dermed kan være svært at forstå.
 
Iøvrigt vil jeg give dig ret i, at der ligger et vist potentiale i købestærke "udlændinge". Men jeg sigter efter at kunderne/klienterne skal være mere eller mindre faste, således at jeg kan skabe den personlige og tillidsfulde service. Jeg er klar over at der er risiko for hybrid i at gabe for højt, derfor et mit dilemma ovenikøbet om jeg egentlig skal etablere to firmaer med hver sin målgruppe, eller om jeg fx. kan blive taget seriøst når jeg nu markedsfører mig over for flere målgrupper på én og samme hjemmeside. (Fortravlede danskere, executives, medarbejderansvarlige, og som sagt udenlandske arbejdere/turister.) Meninger modtages meget gerne.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 9:58:25 AM
Forfatter: Therkelsen

Dato: 1/9/2006 9:40:50 AM Forfatter: Haurum Umiddelbart synes jeg ikke at det er særligt hensigtsmæssigt at bruge ordet ''concierge'' - der er mange der ikke aner hvad det betyder, og der kan herske tvivl om stavning og udtale.





Du har helt ret! Det er også min egen dyre erfaring ;o) Den går lige an i USA, England og selvfølgelig Frankrig og så på hoteller verden over. Men det er et meget fremmed ord for os Danskere, og udtales på mange forskellige måder, og dermed kan være svært at forstå.




Iøvrigt vil jeg give dig ret i, at der ligger et vist potentiale i købestærke ''udlændinge''. Men jeg sigter efter at kunderne/klienterne skal være mere eller mindre faste, således at jeg kan skabe den personlige og tillidsfulde service. Jeg er klar over at der er risiko for hybrid i at gabe for højt, derfor et mit dilemma ovenikøbet om jeg egentlig skal etablere to firmaer med hver sin målgruppe, eller om jeg fx. kan blive taget seriøst når jeg nu markedsfører mig over for flere målgrupper på én og samme hjemmeside. (Fortravlede danskere, executives, medarbejderansvarlige, og som sagt udenlandske arbejdere/turister.) Meninger modtages meget gerne.


Det lyder til at du på forhånd har besluttet dig for at betjene alle potentielle kunder? Hvis jeg var dig ville jeg vælge ét primært segment, og arbejde intenst med det. Det bliver på den måde også en langt mere effektiv og sammenhængende markedsføringsstrategi som du får mulighed for at lægge. Den service som en direktør for en stor international virksomhed ønsker, sammenlignet med den som en travl ''reklamekvinde'' med 4 børn og en hund ønsker er sikkert også ret forskellig? - for ikke at snakke om den pris som de er villige til at betale.
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Haurum:
 
[/QUOTE] Det glæder mig at kunne bidrage. De nævnte navne synes jeg lyder eksklusive og ophøjede på en falsk facon, nogle kunder vil muligvis betragte sig selv som selvhævdende ved at bruge en virksomhed med sådan et navn (nogle vil selvfølgeligt også finde det tiltalende, men jeg tror at det er et minimum, i al fald af danskerne). Så vidt jeg har forstået blive nogle af dine services temmeligt personlige (er det korrekt forstået?), i så fald synes jeg at navnet skal afspejle det.
 
[/QUOTE]
 
Det er meget korrekt forstået. Og jeg har ikke noget imod at servicere de minimum af danskere der betragter sig selv som selvhævdende, men det er slet ikke målet i sig selv. Men derfor skal min service, udover at være praktisk og personlig også gerne kunne give en "følelse" hos de mennesker der bruger den. Engang var det også lidt eksklusivt at have rengøringshjælp, eller en havemand, men det er efter min egen vurdering efterhånden temmeligt almindeligt, ihvertfald helt legalt. (Også selvom at man ikke betaler dem i Jydske penge, Hans)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/9/2006 8:20:57 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Jeg er helt enig med Haurum i ideen med en avatar.

På dansk siger man af og til at ''Marie har fri'', hvis man får uventede gæster, og der er lidt rod.
Hvis der findes et tilsvarende engelsk udtryk, kan du måske tage udgangspunkt i det.
 
Faktisk bruger man nogle steder udtrykket; ´Guy-´ eller ´Girl friday´. Men det er vist også meget udansk?
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I har nok ret mht concierge - Da vi allerede i dette forum har stavet det på forskellige måder.

point taken.
 
 
Nu snakkede du selv om ord der var nemme at udtale.
 
Hvad med WYNI.dk (When You Need It) eller lyder det for patetisk.
eller WYNWYNI.dk (What You Need, When You Need It) det er bare ikke ligeså nemt at huske.
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Til inspiration er der også ask-alex.dk, som personaliserer ved brug af ikonet ''alex'', som der er aftegnet som en snu middelaldrende mand - de bruger ham vist endda som bomærke.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med Servant?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende debat.

Personligt har jeg en svaghed for et navn der læner sig lidt op af den ultimetive luksusstil der er forbundet med en engelsk butler. Den moderne personlige assistent, hvor service er i top.

Kombineret med at en af mine yndlingsserier er Wooster & Jeeves (engelsk komedie om den ultimative butler), kan jeg evt foreslå navnet Jeeves.dk

Domænet er ledigt, navnet er stilet, har et ''butler'' navn med stærke britiske/internationale undertoner, og så er det dejligt kort.

Problemet med navnet er nok at det primært er udlændinge der vil fange navnet, og at danskere måske ikke er så obs på koblingen mellem jeeves, personlig assistent og butler.

Det læner sig op af søgemaskinen askJeeves.com, men mener ikke det er en hindring, og heller ikke at der er varemærke overtrædelse, da det er 2 forskellige brancher, og askjeeves ikke oppererer i Danmark.

Bare lidt ekstra input.
Side 2 ud af 5 (44 indlæg)