Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneideer til nyt firma søges!

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke du også bør overveje omkring navnet, hvad kunderne vil bryde sig om at sige, når de til andre skal sige: "Jeg kommer lidt senere, men jeg har fået XXXXXXX til arrangere biletterne". Her tror jeg mange web-hippe navne falder til kort.....

Så hvorfor ikke bruge dig selv som "avatar" og lancere: THERKELSEN/THERKELSENS (om web er ledig ved jeg ikke)
 
Ligesom Davidsen (Ida) er synonym med smørrebrød fordi man ved at der er en rigtig person bag og når hun vil lægge navn til forretningen, så at hun står inde for det og ikke er et ansigtsløs website, som nok lukker om 3 måneder og som jeg "skammer" mig over at jeg ikke kan udtale rigtigt, når jeg skal fortælle andre om det....
 
 
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/11/2006 10:29:07 AM Forfatter: Carsten Holløse

Mon ikke du også bør overveje omkring navnet, hvad kunderne vil bryde sig om at sige, når de til andre skal sige: ''Jeg kommer lidt senere, men jeg har fået XXXXXXX til arrangere biletterne''. Her tror jeg mange web-hippe navne falder til kort.....

Så hvorfor ikke bruge dig selv som ''avatar'' og lancere: THERKELSEN/THERKELSENS (om web er ledig ved jeg ikke)
Ligesom Davidsen (Ida) er synonym med smørrebrød fordi man ved at der er en rigtig person bag og når hun vil lægge navn til forretningen, så at hun står inde for det og ikke er et ansigtsløs website, som nok lukker om 3 måneder og som jeg ''skammer'' mig over at jeg ikke kan udtale rigtigt, når jeg skal fortælle andre om det....

Hej Carsten. Jeg er glad for at du nævner dette, især at du forholder dig til at THERKELSEN er et "fint" nok navn til denne form for virksomhed. Men jeg har en idé om at der med tiden bliver flere end mig til at håndtere opgaverne i min virksomhed, og så tror jeg måske at Therkelsen mangler noget. (Jovist, jeg er klar over at den gode Ida ikke smører alt brødet selv ) Men måske er jeg igen for konservativ selv??????????????? Tak for inputtet alligevel! 
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therkelsen,

så i dag en reklame i børsen for busypeople.dk - tror jeg nok de hed - de så ud til at tilbyde nøjagtigt det du har beskrevet - skal blot høre om det er dig, der er kommet i gang?
 
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/23/2006 8:35:05 PM Forfatter: Joensen

Hej Therkelsen,

så i dag en reklame i børsen for busypeople.dk - tror jeg nok de hed - de så ud til at tilbyde nøjagtigt det du har beskrevet - skal blot høre om det er dig, der er kommet i gang?
Med venlig hilsen
Søren Joensen

 
Hej Søren
 
Tak for interessen! Det er ikke mig der reklamerer, men har godt hørt om busypeople. Samtidig kan jeg så konstatere at jeg ikke er den eneste med en kanon idé
 
Hverken Busypeople eller jeg, har naturligvis ikke opfundet den dybe tallerken i forbindelse med Lifestyle Management og den type service.
 
Dog kan jeg oplyse at jeg stadig sidder og skaber rammerne om mit firma.  Og jeg minder muligvis nok i idé om det samme som Busypeople, men alligevel er en del anderledes i selve konceptet.
 
Kan oplyse at jeg har hostet et af de gode navneforslag indtil videre. Mere om det senere.
 
Var det iøvrigt en annonce, eller reklame du så?
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan se, at du allerede har fået rigtig meget god respons - jeg er også forelsket i Hans'' Caddy-ide
 
Brug ideen til at skabe forskellige services med forskellig identitet og markedsføring - jeg er 110% enig med Jonas - pas på ikke at sætte dig midt imellem 2 stole, det svier til egen ... Jeg har prøvet det selv.
 
Så fokusér og indtag evt. et segment ad gangen.
 
Held og lykke til,
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therkelsen,

 
det var en reklame - købt og betalt af busypeople.dk.
 
Godt at høre du er på vej - og måske er det slet ikke så dårligt med konkurrenter - så er i blot flere til at skabe kendskb til begrebet i DK. Så må du blot sørge for at være den bedste
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 11:00:11 AM Forfatter: Joensen

Hej Therkelsen,

det var en reklame - købt og betalt af busypeople.dk.
Godt at høre du er på vej - og måske er det slet ikke så dårligt med konkurrenter - så er i blot flere til at skabe kendskb til begrebet i DK. Så må du blot sørge for at være den bedste
Med venlig hilsen
Søren Joensen

Tak!
 
Jeg har også taget det med et  let smil, over ikke at være den eneste der kæmper for branchens berettigelse i DK. Dog er jeg overbevist om...og af erfaring ved jeg, at der er visse brancher hvor det ikke kan betale sig at bruge dyrekøbte annoncekroner for at skaffe sig kunder.  Jeg tror at denne er en af dem.
 
Om vi bliver bedre end Busypeople ved jeg ikke, men jeg er sikker på at vores tilbud vil appelere i et lidt bredere perspektiv.
 
Men det er ganske vist, at problematikken i "for lidt tid", "work/life balance" og "stress" er der meget fokus på for tiden, og netop vores form for service er kun én mulighed ud af mange, der kan  hjælpe i netop disse problemstillinger.
 
 
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 10:05:45 AM Forfatter: Kreabizz

Hej,

Jeg kan se, at du allerede har fået rigtig meget god respons - jeg er også forelsket i Hans'' Caddy-ide
Brug ideen til at skabe forskellige services med forskellig identitet og markedsføring - jeg er 110% enig med Jonas - pas på ikke at sætte dig midt imellem 2 stole, det svier til egen ... Jeg har prøvet det selv.
Så fokusér og indtag evt. et segment ad gangen.
Held og lykke til,
Claus

 
Tak for det!
 
Jeg kan oplyse at jeg er meget enig i det du fortæller. Og ja.....Caddy er nok ikke skudt helt ved siden af
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... plejer at være lidt af en wizard til den slags, men er lidt blank på den her

Vil være lettere hvis jeg havde mer input om hvad du ønsker at udstråle i dit navn... ved godt du har været inde på det og at yderligere detaljer kan være mindre konstruktivt for dit koncept i forhold til risikoen for kopiering...
 
Endvidere ku jeg ha tendens til at hælde mod et engelsk navn, udfra at du nævner at det også ska dække udenlanske kontakter...
 
...har læst de mange forskellige forslag igennem nu... avatart idéen er ok, men jeg tror den kræver et omfattende markedsførings arbejde... hvis vi nu kigger på "Peter" fra leasy.. hvor mange reklamekroner er der blevet lagt i at skabe det navn?
 
Vil også lige tilføje at ordet caddy for mig er noget der høre til på en golfbane og ikke er en jeg forbinder med fede teater billetter el.lign.
 
skulle det være en avatar, mener jeg at www.james.dk , www.james.eu, www.james.com eller www.james.ws ku komme på tale...
 
Personligt hælder jeg mere til noget i stil med: www.All-U-need.eu eller www.All-U-need.com eller måske www.VIP-Butler.com
 
Jeg sidder og prøver at komme i tanke om en amerikansk film, hvor der var en fyr på et hotel der var den store skaffer af alt... hans type havde et navn jeg ik ka huske
 
Men prøv med www.bellboy.dk eller www.picolo.? sidstnævnte ved jeg ik hvordan man staver til... hehehe...
 
Held og lykke... ser frem til at se det færdige koncept...
Tilmeldt 7. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ved ikke om du har fundet det navn du skal bruge, men hvis ikke kan vi godt hjælpe dig.

Vi er et lille nystarted firma som udvikler navne og concepter.

Indtil videre har vi en side som hedder www.quriocity.com

hvor nogle af vores navne er udbudt til salg.

MVH Trendsmission  alias Peter og Bonno
Side 4 ud af 5 (44 indlæg)