Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ønskes til valg af CMS

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er ved at planlægge en ny portal som skal kunne håndtere mange forespørgsler på en gang. (mange i min verden er ca. 500-1000 stk på en gang, måske mindre).

Først lidt om projektet: Portalen vi ønsker at lave skal være en portal hvor følgende skal være muligt:

Brugerene (Vores kunder)

- Skal kunne oprette deres eget fotogalleri direkte på siden.
- Skal kunne oprette salgs-annoncer med deres produkter.
- skal kunne betale os med kreditkort, bankoverførsel, eller via sms
- Skal være muligt at fremhæve VIP kunder i toppen af siden i galleriform
- Skal være muligt for besøgende på siden (ikke vores kunder, men vores kunders kunder) at rate vores kunder med evt. point eller star system
- Skal være muligt for vores kunde at oprette deres egen profil, med beskrivelse og "sæt flueben" i hvilke produkter de sælger, ud fra en standard skabelon.
- Deltage i chatten, og samtidig være i stand til ignorere/anmelde kunder de ikke bryder sig om.

Slut-brugerne (eller vores kunders kunder) skal kunne gøre følgende:

- oprette en profil hvor de med kan tilmelde sig siden og derved være i stand til at give vores kunder en vurdering af deres produkt.
- Kunne deltage i et chat rum med vores kunder.
- skal godkendes igennem mail validering inden de kan skrive, chatte og vurdere på siden.
 

Det som jeg søger råd omkring er følgende:

Hvilket CMS er bedst til formålet (måske et allerede eksisterende CMS, med overbygninger kunne være idéen, såsom Drupal, eller Joomla) ?
Hvilke evner det kræver for den ny medarbejder vi ansætter til udvikling af siden og/eller udvikling af nye moduler ? Siden kommer 99 % sikkert til at køre som en php side. Altså hvad kravene skal være til vedkommende, såsom skal vedkommende mestre ting som html, php, osv. (ved ikke helt hvad de tekniske ting hedder her).

Håber der er en venlig sjæl derude som har tid til lige at kigge på min idé og komme med nogle gode tips og råd.

Jeg takker på forhånd

De bedste hilsner 

Peter

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om et cms der opfylder dine kriterier... :) Jeg havde nok visket tavlen rent, og sat en programmør på opgaven som strikkede et helt nyt cms  sammen til mig... - Det bliver lidt dyrerer på den måde, ja... Men så får du det ogs¨præcist som du gerne vil have det...! :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Zelective:
Siden kommer 99 % sikkert til at køre som en php side

Hvorfor?

Du kan faktisk tage et af de størrer CMS'er og udvide det med den funktionalitet som du måtte ønske.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Da Joomla er seperet i henholdsvis Platform og CMS ville jeg nok vælge og bruge Joomla.

Så kan du lave apps direkte på platformen som servicere CMS'et og derved kan du skalere tingene så du kan få en fornuftig performance.

Det lyder dog som et stort projekt for 1 person at skulle udvikle.

Hvis i ønsker assistance på Joomla skal i være velkomne til at henvende jer.

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for dit svar, men du fortæller ikke hvad du mener med et af de større CMS ?

Noget specifikt du havde i tankerne og hvorfor ?

Som jeg har forstået det så kører php sites på en UNIX, eller Apache/LiteSpeed server, hvor derimod en asp eller den nye form kører udelukkende på microsoft licenser som efter sigende skulle være et ret dyre.

Men so sagt jeg er er ikke ekspert, kun hvad jeg har fået fortalt.

Mvh

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnikc

Tak for dit svar. Er du ikke venlig at forklare mig forskelle samt fordele/ulemper med en Joomla platform og CMS ?

Igen jeg er lidt grøn på selve teknikken, jeg er mere idé manden (og ejeren af firmaet).

Mvh

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla er i dag 2 delt.

Du kan lave udvidelser oven på begge 2 (til CMS laget) eller du kan faktisk også skrive applikationer direkte på Platformen.

Derved opnår du muligheden for at skalere tingene endnu bedre og faktisk skrive mere målrettede applikationer direkte på platformen.

Joomla er på den måde langt mere modent end alle andre CMSer da Joomla et et CMS og et CMS og applikations framework.

Alternativt skal du ud i og udvikle det baseret på et regulært framework ala Symphony eller Zend - men så vinder du ikke hele CMS delen gratis oven i hatten med 10.000 udvidelser til at vælge fra som med Joomla.

Alternativt kan det også udvikles på Drupal men så skal du selv opfinde en del dybe tallekener på vejen, eller hyre konsulenttimerne til det.

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnick

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået dig helt korrekt (sikkert pga. min manglende viden indenfor feltet) men som jeg forstår det, er Joomla en platform hvorpå man kan bygge nye applikationer til, men det samme er også joomla CMS ?

Jeg har ihvertfald forstået at Joomla er klart bedre end Drupal, så langt er jeg med.

Jeg er altså en smule forvirret, men hvis du kan bære over med mig kan du så ikke skære det helt ud i pap for mig :)

Takker på forhånd

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Zelective:

Tak for dit svar, men du fortæller ikke hvad du mener med et af de større CMS ?

Noget specifikt du havde i tankerne og hvorfor ?

Jeg tænker på systemer som Joomla, Drupal og Umbraco

Zelective:
Som jeg har forstået det så kører php sites på en UNIX, eller Apache/LiteSpeed server, hvor derimod en asp eller den nye form kører udelukkende på microsoft licenser som efter sigende skulle være et ret dyre.

En Windows licens koster kun penge hvis du selv skal have en server. Hvis du får hjemmesiden hostet hos en professionel host så vil du ikke føle at den er dyr.

Jeg sidder og arbejder meget i Umbraco som kører på Windowsupal og Umbraco

Zelective:
Som jeg har forstået det så kører php sites på en UNIX, eller Apache/LiteSpeed server, hvor derimod en asp eller den nye form kører udelukkende på microsoft licenser som efter sigende skulle være et ret dyre.

En Windows licens koster kun penge hvis du selv skal have en server. Hvis du får hjemmesiden hostet hos en professionel host så vil du ikke føle at den er dyr.

Jeg sidder og arbejder meget i Umbraco som kører på Windows og det kan udemærket det du vil lave. En af fordelene ved Umbraco er at med et brugersite så har du 3 niveauer af din hjemmeside (den alm. for alle, dem der er logget ind, dit sted). 

Men det du bør gøre er at kontakte forskellige programmører/bureauer og bede dem komme med et tilbud på din opgave. De kan også bedre fortælle dig hvorfor de anbefaler lige præcis det system de anbefaler.

Det er kun hvis du allerede HAR erfaring med et system at du kan tillade dig at sætte det som et krav. Tænk først på hvordan funktionaliteten skal være på DIN hjemmeside og lad eksperterne om at finde systemet for dig :) og det kan udemærket det du vil lave. En af fordelene ved Umbraco er at med et brugersite så har du 3 niveauer af din hjemmeside (den alm. for alle, dem der er logget ind, dit sted). 

Men det du bør gøre er at kontakte forskellige programmører/bureauer og bede dem komme med et tilbud på din opgave. De kan også bedre fortælle dig hvorfor de anbefaler lige præcis det system de anbefaler.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg syntes at der mangler lidt information i dit indlæg, før jeg ihvertfald ville være istand til at give dig et kvalificeret råd.

Det er største afklarede spørgsmål, er hvem skal bygge din løsning? hvis du selv som ikke-udvikler skal bygge løsningen, eller skal du havde nogle andre til det.

Hvis selv skal bygge som ikke-udvikler, så er der desværre kun en meget lille chance for at du kan komme imål med de nævnte platforme. Istedet skal håbe at en platform, som ning.com kan få dig i-mål.

Hvis det er andre, der skal bygge din løsning, så skal du egentligt ikke koncenterer dig om at finde de rette mennesker til jobbet. Selvom jeg jo selv, er platforms leverandør, så er jeg ked af at måtte indrømme at de rette mennesker er meget meget vigtigere end den rette platform.
De rette mennesker skal iøvrigt nok vælge den optimale platform, både i forhold en dybere forståelse af din opgave og deres eksisterende erfaringer og skillset.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)