Som i kan se i overskriften vil jeg gerne hører hvad i gør for at jeres webshop er på facebook? Jeg kunne godt tænke mig at vide om i gør meget ud af jeres side på facebook eller om det mest er for at de kunder der besøger jeres hjemmeside også kan finde jer på facebook? Mht. konkurrencer og sådan hvad gør i der? Bruger i en konkurrence app eller laver i jeres egen konkurrence og håber på at facebook ikke lukker den.
Håber i vil svare!
Mvh. Mathias Christensen
Ps. skriv en PB hvis i kunne tænke jer at gøre mere ud af jeres facebookside
Du kan bruge Facebook til mange ting ja, og her vil jeg helt klart foreslå nyheder mht. eventuelle nye produkter, rabat, tilbud m.m. rimeligt ofte! Desuden ville det være en god idé at afholde konkurrencer løbende, dét holder folk interesseret.
- Hvad mener du med, at konkurrencerne hører under loven?
Jeg går ud fra at han mener om folk bruger en konkurrence app i stedet for at poste et billede som folk skal like og kommentere for at være med i konkurrencen (hvilket jeg så vidt ved er imod facebooks retningslinjer)
Tak for svaret - jeg ville nu gerne hører hvad jer der har en webshop gør ud af facebook, ikke så meget hvad jeg selv kan gøre. Men ja det du skriver har du ret i - man skal helst sørge for at holde sine likes til sig ved at være up to date
Jeg gør ikke så meget (endnu) men vil godt igang med nogle konkurrence aps, nyt design osv. til min facebook side. Prøver at hente lidt forskellige tilbud osv. for mig er det en smule halv pebret at få lavet alle disse ting, men måske pengene værd i sidste ende.
Nu siger du, vi kan skrive en PB, hvis vi ønsker mere ud af vores facebookside. Kan du tilbyde noget? Hvis ja, hvad?
Vi runder indenfor en overskuelig periode nok 100.000 fans og her er lidt ting som vi gør.
Vi sørger for, så vidt muligt, altid at reagere og svare så godt som vi kan på alle kunders forespørgsler.
Vi prøver på at skabe engagement med vores kunder, så de ikke føler at vi "bare er en butik"
det betyder at vi laver lidt konkurrencer (egen udviklet html side)
spørger ind til hvad kunderne ønsker sig op til jul f.eks
alt-i-alt prøver at holde en dialog kørende hele tiden.
Vi holder tilbud til et minimum. Vi kunne i teorien "spamme" vores facebook fans med tilbud hver time, men vi gør det kun, når vi kører en launch af en serie eller lidt større kampagne.
Et godt råd fra mig, som vi først de sene måneder selv er begyndt at praktisere er; "ikke for meget, ikke for søgt, mere stemning, mindre reklame, mere oprigtig".
én ting som virker skide godt, er virkelige billeder fra virksomheden - Vi gør det selv alt for lidt, men vores kunder reagere positivt på at se at der er rigtige mennesker bag.
- Håber det var til lidt hjælp, go' jul.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau