Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I leve af det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er jeg jo ny herinde og det er jo et fantastisk forum, hvor iværksætterånden smitter ualmindeligt af 

 

Umiddelbart fornemmer jeg at der, meget groft sagt, er tre forskellige typer iværksættere herinde......

 

1. Dem der ''hjælper'' andre med at komme igang m.m. - design, webudvikling, seo, hosting etc.

2. Dem der har ''real life'' shops m.m.

3. Dem der har ren net-forretning


Af alle Jer der ''kun'' har business via nettet......hvor mange af Jer kan leve fornuftigt af det????

 

Jeg er 100% klar over at mit ''billede'' her, er meget simplificeret, så hvis nogle skulle føle sig trådt over tæerne, så undskylder jeg hermed på forhånd



Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne faktisk også godt tænke mig at vide det.

Man har jo før snakket om at det kun var 1-2 % af dem der surfer ind på siden, som rent faktisk køber noget.

Hvis det passer, er jeg ikke sikker på at jeg kunne leve af det.

 

Mvh

 

Jakob

 

PS: du generalisere måske lidt (-:

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer nok an på hvad du mener med "kun fra nettet ..." - mange af os lever kun af Nettet, men selve handlerne indgås mange steder.

Naturligvis er der mange der langt fra lever af en mindre netbutik. Men der er også mange der gør. De 1-2% konvertering, har ikke så meget med sagen at gøre i sig selv. Set afgørende er hvor meget profit der skabes. Jeg ved at der er en hel del Amino''er der lever fint at eShops, og så er der alle os andre der på en eller anden måde også kan siges kun at leve af nettet.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja Mikkel, Jer der arbejder services er jo 'almindelige' virksomheder, som fakturerer Jeres timer, så på den måde, er det jo et spørgsmål om at sælge sine timer/services. I lever jo på almindelige vilkår, hvis man kan udtrykke det sådan ;o) I gør Jer 'lækre' for potentielle og eksisterende kunder og det er jo sådan de fleste virksomheder kører, hvis man sælger hjerne og hænder. Så I kan leve af det, hvis I er dygtige og kan skaffe kunder nok. Ingen hokus pokus her.....og dig har jeg jo læst lidt om og googlet lidt (og jeg er søreme blevet klogere af at pløje en masse af dine ting igennem)og du ser ikke ud til at have problemer  Du er jo sådan een, som de fleste gerne ville have siddende i en virksomhed, som har (hoved)fokus på nettet

 

Det er derfor jeg spørger til dem med shops, for jeg har slet ingen fornemmelse af, om det er små fritidsprojekter eller om det er folks levevej. Jeg har set masser af shops herinde, men jeg har også tænkt, "kan man virkelig leve af det?", når jeg har set diverse shops.

Er der i øvrigt nogle som har portaler, som de lever af, herinde? 







Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu også "rigtige" eShops - f.eks. er jeg medejer af Hjem.dk, og her har vi da 2-3 stykker på full time (+ en masse ved siden af) som lever af det :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Som nogle ved, så ejer jeg jo lidt af Trendybaby.dk og den brødføder da 5 mand på fuld tid.
SPAMfighter kører med et godt overskud og vi har 35 medarbejdere pt. og alt salg foregår via nettet.
Billigvvs.dk snakker jeg en del med og de omsætter et stort 2 cifret millionbeløb og har så vidt jeg husker mere end 10 ansatte og et rigtig godt overskud.

Det var et par stykker jeg lige kunne komme på.

Dbh Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok....

 

Nu kan jeg også se, at der begynder at tegne sig et billede af, at man skal op i en seriøs størrelse 'shopmæssigt', før at det ligner ;o), hvilket jo giver mening...

 

Ja, billigvvs er jo snar verdenskendte i dk.....Spamfighter....har I virkelig 'lænet Jer tilbage' <- no offense intended...og ventet på at kunderne kom ind i butikken? Jeg troede at I havde været temmelig aggresive live også.

 

Mit udgangspunkt for spørgsmålet er jo, at jeg har set så mange shops herinde, hvor jeg bare har undret mig, hvis man kunne leve af det. Så kunne det jo give mig et lidt bedre billede, hvis jeg fik nogle eksempler på dem der kunne.





Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
At skaffe kunder online har bestemt ikke meget med at læne sig tilbage og vente at gøre. Det er skam hårdt arbejde, som alt andet :)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ved jeg godt (meget større end jeg var klar over, da jeg registrerede mig her på forum).....jeg har jo snart pløjet Amino igennem. Det jeg prøvede at give udtryk var....... ikke IRL, men på nettet......

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra N&#230;stved
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Så må jeg også lige lidt med i denne tråd....

 

Jeg har lidt den samme indgangsvinkel som dig, Business, .... men har efter nogle dage, hvor jeg har surfet mere end nogensinde før på nettet, har jeg fundet rigtig mange shops, og tænkt det samme... kan de leve af det...???

 

Jeg tror at man skal gøre op med sig selv HVAD man vil have ud af det, og om det så er realistisk... jeg vil f.eks selv starte op med e-shop som en bibeskæftigelse, og afprøve det på egen krop, for at se om jeg "fatter pointen".. og hvis det viser sig at jeg godt kan, så er det jo bare derud af.... jeg vil i starten være tilfreds med ikke at tabe på det, men investere i at prøve det af.... ting koster .. ved jeg godt... men  "who dares wins"...

 

Så når du stiller spørgsmålet " kan de leve af det"? og om de tjener godt, så vil du få et ubrugeligt svar.... da de andre sikkert ikke har den samme indgangsvinkel til tingene... nogle vil tjene en mill overnight andre gør det kun for at have noget at rive i.... motivation og realisme .. må være de 2 nøgleord i dette...

 

Det var min mening,.... og den må meget gerne udfordres...

 

Brian

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)