Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusionering af to firmaer- Kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg har lige et spørgesmål vedr. "Fusionering af to firmaer:
Jeg er ved at starte 2 firmaer:
Et spil programmerings firma og et socialt nætværk.

Begge firmaer/projekter omhandler spil og jeg tænker om det ikke ville være nemmere/smartere at gøre så spil firmaet kommer under det sociale netværk. Der vil endnu ikke være tale om I/S selvskaber da der ikke er økonomi til det...
En ting mere, kunne jeg måske slå det helt sammen så jeg har mit sociale netværk, men at vi også programmere spil.

På forhånd tak! :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du er ved at starte to selskaber. Du skriver godt nok det endnu ikke vil være I/S (en personlig virksomhed for 2 eller flere personer som ejere) - men mener nok snarere ApS og ligende selskabsform, så jeg tror du er ved at lave en personlig virksomhed - et personligt CVR.

Der kan man kun ha EN registrering, man kan ikke lave 2 forskellige CVR numre som person, så du vil skulle ha begge under samme hat, og det kan du også helt uden problemer. Du registrerer bare begge de to brancher - og kan ha Møbjerg spil programering og Møbjerg social network (og værså go selv at finde på lidt bedre navne udadtilSmile) begge under Jonny Møbjerg CVR nr xxx

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Ja selvfølgelig er det Aps, failede bare lidt..

Men okay, mange tak for svar :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid senere når midlerne er der omdanne den personlige virksomhed til et eller to ApS'er via en skattefri virksomhedsomdannelse afhængig om du stadig ønsker at holde dem samlet eller hver for sig

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)