Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen mellem det offentlige og private ;)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person
Forskellen mellem det offentlige og private:

En offentlig og privat virksomhed aftalte at dyste i kaproning i en otter.

Begge mandskaber trænede længe, og da dagen kom, var begge hold "fit for fight".

Men de private vandt med et forspring på en hel kilometer.

Moralen røg helt i bund hos den offentlige virksomhed, og den øverste ledelse besluttede, at næste år skulle man vinde.

Der blev nedsat en projektgruppe til at undersøge problemet. Gruppen fandt efter mange undersøgelser ud af, at de private helt uhørt havde syv mand til at ro og en mand til at styre, mens de offentlige havde syv mand til at styre og en mand til at ro.

I denne tilspidsede krisesituation viste ledelsen betydelig handlekraft. De fik straks fat i et konsulentfirma til at undersøge det offentliges struktur, og eksperterne kom efter mange måneders arbejde til den konklusion, at der var for mange til at styre og for få til at ro.

På baggrund af konsulentrapporten blev der staks foretaget ændringer i holdopstillingen. Man havde nu fire styrmænd, to overstyrmænd, en styreleder og en roer. Af motivationshensyn indførte man desuden pointsystem for roeren - vi må udvide hans arbejdsområde og give ham mere ansvar sagde ledelsen.

Året efter vandt de private med et forspring på to kilometer.

Den offentlige virksomhed fyrede roeren på grund af det dårlige resultat, men udbetalte dog bonus til ledelsen i erkendelse af det store arbejde, som var blevet udført.

Der blev udfærdiget en ny analyse fra konsulentfirmaet, som konkluderede, at man havde valgt den rigtige taktik, og at motivationen også var i orden, og dermed måtte det være materialet, der skulle rettes op.

I dag er den offentlige virksomhed ved at udvikle en ny bådtype...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Efter et par meget sure mails, vil jeg gerne gøre det klart, at joken ikke gør grin med offentlig ansatte, men mere de systemer, som det offentlige arbejder efter... Bare så der slet ikke er tvivl!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Fashion-Seller:

Efter et par meget sure mails, vil jeg gerne gøre det klart, at joken ikke gør grin med offentlig ansatte, men mere de systemer, som det offentlige arbejder efter... Bare så der slet ikke er tvivl!

Kras humor er altid spildt på en vis gruppe af mennesker - så'n er det :-)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammel, men fantastisk sjov! :-)

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Denne artikel inkluderer ikke det offentlige, men beskriver, at det private erhvervsliv er blevet mere produktivt ved hjælp af informationsteknologi herunder brug af kalender og bookingsystemer.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Rosenstand

Jeg tror du har misforstået det. Historien er hverken kras eller humoristisk. Det er en nøgtern og helt virkelighedstro beskrivelse af dagligdagen i en offentlig dansk administration. Der mangler kun at stå "lean" 5 gange i teksten.

Historien ville være sjov, hvis ikke den var så tragisk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Gammel, men fantastisk sjov! :-)

Ja den er af ældre dato, men den bliver mere og mere relevant hehe 

Og det er faktisk det skræmmende ved det hele!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

har selv arb ved det offentlige og hvad jeg har været vidne til er ikke småting og vil faktisk gå så langt at sige at de er noget svineri 

mange arbejdsdage blev der lavet noget 1-2 timer resten af dagen stod på parade kørsel som det så flot blev kaldt .. det var meget normalt man hented et læs asfalt bare for at have noget på ladet det blev så smidt ud til fyraften kunne fortsætte med den slags historier i timevis 

da jeg selv havde været selvstændig en årrække kunne jeg simpelhen ikke aceptere forholdene og fandt meget hurtigt noget andet arbejde 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo desværre sandt. Jeg læste en artikel på et tidspunkt, at staten var vokset hvert år siden 30'erne, men at der ikke var kommet flere hænder til på sygehusene, skolerne osv. 

Her er en artikel der omtaler, at det ser ud til at fortsætte ud af dette spor: http://www.b.dk/nationalt/flere-kolde-haender-faerre-varme 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man fristes: 'Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt han har faktisk fattet begge dele lige dårligt!'

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)