Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn fra et udenlandsk firma.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har arbejdet en del med et brand som er godt med i hele verden. Efter en uenighed om løn med manden der stod for EU, så valgte jeg at stoppe. Nu er jeg så blevet tilbudt at arbejde for dem der sidder på US og Australie delen, hvilket jeg selvfølgelig frister mig.

Men selve arbejdet kommer jeg hovedsageligt til at gøre hjemme fra min bopæl her i Danmark.

Hvis jeg bliver ansat af den her virksomhed, som faktisk ligger i Kina, hvordan skal jeg så beskattes?

Alt salg er uden for EU, altså selve varen kommer aldrig fysisk inden for EU eller Danmark, jeg kommer faktisk ikke selv til at røre ved den. Jeg kommer kun til at være den person som sender email, sørge for lager og andre ting online og intet fysisk her i Danmark.

Skal jeg beskattes i Danmark eller det land hvor den virksomhed jeg arbejder for er? Min arbejdsgiver er fra Kina også, altså jeg er det eneste som har noget at gøre med Danmark i den her situation. Selv den virksomhed som førte brandet i Danmark har intet med mig at gøre.

Og hvordan vil det evt være, hvis virksomheden sørge for at købe ind til hvad jeg skal bruge? Her tænker jeg bærbar, mobiltelefon, headset, mm.

Med venlig hilsen,

Mhkk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er som dansker der bor i DK helt almindeligt fuld skattepligtig i Danmark af al din indtægt - her jo tydeligvis som lønmodtager . og din arbejdsgiver må stille de ting du nævner til rådighed (men det er hans ejendom) - dog skal du beskattes af fri telefon med et tillæg skattemæssigt til til din løn på 2.500 kr p.a.

Hvor varerne befinder sig og flytter sig eller om du rører den eller ej, har ingen betydning for din almindelige danske skattepligt af din løn/indtægt - heller ikke om lønnen betales fra Kina eller andre steder.

Det er muligt du skal fungere som agent - det vil kræve langt mere detalje kendskab at svare på det, men det vil heller ikke ændre ved din danske skattepligt af indtægten.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)