Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktfotos til 20 kr?

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dennis Møller:
Fuldstændig hjernedødt at producere produktskud til 20kr. 
Strømmen alene koster mere for at starte en session op.

De professionelle fotografer er nød til at vågne op her, hvis de vil med på vognen.

Alle brancher vil opleve et skred indenfor prissætning.

Nogle fotografer vil stadig kunne leve af at tage flotte fotos af produkter og modeller, da billederne skal bruges andre steder end til nettet.

Men der findes et helt nyt marked, og det boomer bare deruda lige nu, så enten hop på vognen eller bliv væk.
Der skyder et utal af nye webshops op, og med indførsel af cms-systemer, er det blevet nemt selv at vedligeholde sin shop.
De færreste springer ud i at fotgrafere deress egne produkter i første omgang, i hvert tilfælde hvis de ønsker en god billedkvalitet, og det finder de ret hurtigt ud af er nødvendigt for at overbevise kunden til et køb - hvem vil købe noget i en webshop med utydelige og dårlige billeder? - ikke mange.

Men der findes i dag også et utal af medium- til profotoudstyr til rimelige priser, og lyssætningsudstyr som færdigpakker til langt under 5.000,-, det åbner op for at mange med interesse for fotografering ser det som en god indtægtskilde, og eftersom de ikke regner med at skulle leve af det, eller finder en smart måde at masseproducere produktskud således af timelønnen fint er hjemme.

Ingen troede at webhoteller kunne leve af at sælge webhoteller til 10 kr pr. md for 1 GB - det går vist meget fint,
Og sådan går det i alle brancher der på en eller anden måde relaterer sig til computere, eller digitalt...

Så at råbe op som et fornærmet barn får ikke verden til at ændre sig, bare se typograferne,
De professionelle fotografer skal finde deres nicher, for monopolet er også brudt på deres arbejdsfelt, de fede tider er ovre, og nu kommer ulvene løbende,
Lad være med at påstå at kvaliteten ikke er i orden, for den menige mand/webshopejer kan ikke se forskellen, og betaler hellere den langt lavere pris. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lennart Øster:
Du kan starte med at kigge på http://trendzwear.dk
Det er skudt ganske hurtigt for nogle venner for at få deres site op inden jul
Alle er taget med samme objektiv

OK den kvalitet er nok i underkanten af hvad man kan forlange betaling for, da hvert enkelt billede må siges at have plads til forbedring.

Men jeg er sikker på at det nok skyldes hastværk på grund af mængden, og du måske ikke helt er dus med dit udstyr endnu.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Poulsen:

Jeg ved ikke hvad det koster normalt, men det lyder da okay 2000 kr for eksempelvis 100 billeder.

Are you kidding me? Det er vanvittigt billigt! Efter min mening ALT for billigt. Men det er naturligvis trådstarters valg.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Deleuran:

OK den kvalitet er nok i underkanten af hvad man kan forlange betaling for, da hvert enkelt billede må siges at have plads til forbedring.

Men jeg er sikker på at det nok skyldes hastværk på grund af mængden, og du måske ikke helt er dus med dit udstyr endnu.

Hej Deleuran
Du har ret i at det ikke er verden sbedste kvalitet. Som sagt er det skudt hurtigt fordi der var så mange så det er taget med et 18-55 mm Portræt foto objektiv håndholdt, så enkelte billeder af de mindre ting er blevet sløret. Skud der tages penge for bliver lavet med Macro Objektiv og på stativ

Prisen hænger også sammen med at jeg ikke er uddannet og det vil jeg ikke lægge skjul på på hjemmesiden om denne service. Jeg laver det billigt fordi der skal være et alternativt til de professionelle. Mange har ikke budget til at få lavet billeder og ende rmed at bruge deres iPhone eller lign og tager billeder. Her tror jeg at min service vil kunne hjælpe

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mon ikke de fotografer der arbejder med det til dagligt også er startet på samme måde. Syntes det er lidt underligt at du bliver svinet til af de professionelle. Du må jo udgøre en trussel :D

Det svare jo til at en kiosk ejer går amok over, at du kan købe en liter mælk billigere et andet sted. Jeg tvivler også stærkt på at en lille webshop der sælger lidt for hyggen skyld ville tage en fotograf der skal have 100 Kroner for et produkt foto. De professionelle arbejder jo med de etableret webshop, og du tilbyder  din service til de nystartede. Syntes det er trist at se voksne formulere sig som 3 årige.

Fri konkurrence er en god ting... 

Mvh

/Michael Clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Clausen:

Hej,

Mon ikke de fotografer der arbejder med det til dagligt også er startet på samme måde. Syntes det er lidt underligt at du bliver svinet til af de professionelle. Du må jo udgøre en trussel :D

Det svare jo til at en kiosk ejer går amok over, at du kan købe en liter mælk billigere et andet sted. Jeg tvivler også stærkt på at en lille webshop der sælger lidt for hyggen skyld ville tage en fotograf der skal have 100 Kroner for et produkt foto. De professionelle arbejder jo med de etableret webshop, og du tilbyder  din service til de nystartede. Syntes det er trist at se voksne formulere sig som 3 årige.

Fri konkurrence er en god ting... 

Mvh

/Michael Clausen



Jeg er helt enig - Men man oplever jo samme tendens indenfor andre brancher, hvor adgangsbarrieren er begrænset. Engang kostede en hjemmeside 50.000 eller mere, fordi der var ganske få udbydere.

I dag kan du finde en studerende, som sætter det hele op for dig for et par hundrede kroner. Hvis man føler sig truet af en lav pris, så bør man overveje sin eksistensberettigelse. 

Der kommer også flere udenlandske håndværkere til Danmark, som underbyder de danske håndværkere.. Det ville aldrig være et problem, hvis polakkerne ikke leverede det samme - eller et bedre stykke arbejde end danskerne :-) 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okok rolig folkens.. Beklager hvis folk blev stødt over min indlæg.. Beklager hvis folk ikke kan tåle at høre sandheden. Omend jeg glemte at skrive en længere disputat omkring min holdning.. (hvilket jo har været oppe og vende 100x før).. så jeg bukker og nejer .. jeg skal forsøge at forklare mit lidt bedre end kl 0030 i nat.

Lige først.. Dine billeder.
De mangler lysretning, de mangler kontrast, de mangler opmærksomhed på spejlinger og dit hovedlys og opblødning er way off.. på mange af billederne har du overblændninger og underbelyste billeder.

Derudover tvivler jeg på nogen af dem er farvekorrigeret.. hvilket nok er det absolut MEST vigtige når du laver produktbilleder.. at de faktisk har de farver som produktet har! De lamper som du har brugt gætter jeg på har en kelvin grad der ligger langt over hvad godt er.. plus du sidder nok på en skærm som heller ikke er farvekalibreret ?.. hvilket betyder at du arbejder i blinde..

Nok om dem.. vi prøver lieg igen.

Til dem som mener at vi "proffer" skal stoppe tuderiet fordi vi føler os truede?.. hold nu op med den børnehaveargumentation. (ja.. det sagde han.. kom med de dårlige karakterer..)

Altid et godt modsvar vil være at vende den..

Du har dit eget firma som tømrer. Du startede i lære med din mester som brugte meget værre ord end hjernedød osv.. Anywho.. Der får du erfaring med branchen.. Du bliver måske sat ind i priser og hvordan man skal overleve i den givne branche.. (sæt evt andre brancher ind i ligningen)

Du kan godt li dit arbejde.. du sætter måske stolthed i dit håndværk. Du er glad.

Lige pludselig vrimler det frem med folk.. Hans, Peter, Jørgen og måske en Jane som synes det er møg sjovt at have en hammer i hånden og lave arbejde..
99% af den aner faktisk ikke hvad de laver.. men du kan se de fuldstændig defakerer på dit elskede håndværk. Men folk (dine potentielle kunder) bliver fuldstændig forblændet over deres priser og ignorerer faktisk om arbejdet er iorden eller ej. Du står med dit firma og tænker.. ok.. De tager priser som er IHVERTFALD 10x lavere end dine.. De er jo ligeglade.. De synes bare det er sjovt at slå lidt til sømmet.. (hvilket er helt fair og fint.)

Hvad gør du?

Heldigvis har du et fora hvor du har et talerør ud til de her mennesker..  Du kan se folk er glade for dem fordi de faldbyder sig selv, branchen og leverer virkelig dårligt arbejde (og et argument for at de jo bare skal vise et eller andet holder ikke..jvf sammenligningen oven over)
Hvad gør du?..

Jeg vælger at prøve at forklare folk (som jeg har gjort mange gange før)... FORDI DU KAN ER DET IKKE ENSBETYDENDE MED AT DU SKAL!

Fordi du KAN tage 20kr for et billede .... Så er der absolut INGEN grund til det når du kan tage 4-5 gange så meget!.. hvorfor.. HVORFOR tage sådan en absurd pris når du KAN tage 4-5x så meget???.. .Jeg brokker mig ikke over at du gør det.. jeg fortæller dig med hård kærlighed at du skal oppe dine priser!.. ..FORDI DU KAN!

Men mit råd ville nok være at du øver dig lidt mere inden du leverer den slags billeder.. Du kan risikere direkte at skade folks forretninger.
Det første folk ser er jo billederne.. Og mange kan sagtens blive skræmt væk fordi det ligner hjemmebryg.

Den gyldne morale er.. Jaja der sker et skred i branchen og vi skal alle justere.. hvilket vi også gør. Trust me.. Men vi skal stadig forsøge at rette hinanden indbyrdes i branchen.. kunderne vil jo presse fra alle sider. Så istedet for at man røvrender hinanden indbyrdes.. så skal man hjælpe hinanden.
Så mit råd er.. lad vær med at sælg dig selv for billigt!

Så det vil stadig ikke stoppe mig i at hive fat i dem som VIRKELIG laver ravage..

En forretningsmand lærte mig engang noget fantastisk.. ALDRIG konkurrer på pris... Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen.


Og lige en tilføjelse.
Det virker til at du har en stk pris på 20kr fordi du jo ikke er uddannet og du er ny.. ooosv..
Hvad gør du så om 2år når du er blevet lidt bedre og så lige pludselig leverer professionelle billeder?.. Hvordan vil du få dine trofaste kunder til at betale 10x mere når du har fået noget dyrt udstyr og lidt større regninger?

Du skal fandengalme løbe stærkt hvis du skal have til biografbilletten.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dennis Møller:
De mangler lysretning, de mangler kontrast, de mangler opmærksomhed på spejlinger og dit hovedlys og opblødning er way off.. på mange af billederne har du overblændninger og underbelyste billeder.

Derudover tvivler jeg på nogen af dem er farvekorrigeret.. hvilket nok er det absolut MEST vigtige når du laver produktbilleder.. at de faktisk har de farver som produktet har! De lamper som du har brugt gætter jeg på har en kelvin grad der ligger langt over hvad godt er.. plus du sidder nok på en skærm som heller ikke er farvekalibreret ?

Og det er jo så derfor han sælger billederne billigere end du gør.

Dennis Møller:
Lige pludselig vrimler det frem med folk.. Hans, Peter, Jørgen og måske en Jane som synes det er møg sjovt at have en hammer i hånden og lave arbejde..
99% af den aner faktisk ikke hvad de laver.. men du kan se de fuldstændig defakerer på dit elskede håndværk. Men folk (dine potentielle kunder) bliver fuldstændig forblændet over deres priser og ignorerer faktisk om arbejdet er iorden eller ej. Du står med dit firma og tænker.. ok.. De tager priser som er IHVERTFALD 10x lavere end dine.. De er jo ligeglade.. De synes bare det er sjovt at slå lidt til sømmet.. (hvilket er helt fair og fint.)

Hvad gør du?

Sørger for at have nogle kompetencer de andre ikke har så jeg kan blive ved med at tage den højere pris.

Dennis Møller:
Jeg vælger at prøve at forklare folk (som jeg har gjort mange gange før)... FORDI DU KAN ER DET IKKE ENSBETYDENDE MED AT DU SKAL!

Men det er heller ikke ensbetydende med man skal lade være. Hvis man gerne vil blive bedre til sit fag og ønsker at prissætte sig i forhold til den kvalitet man leverer, så er det da helt ok. Du har lige kritiseret stort set alt omkring hans billeder, og efterfølgende mener du han skal sætte prisen op (???).

Jeg mener modsat dig at hvis man laver kvalitet i den lave ende, så skal man nok også have priser i den lave ende.

Dennis Møller:
Så istedet for at man røvrender hinanden indbyrdes.. så skal man hjælpe hinanden.

Hvem er det du mener røvrender hvem? Ham der sælger billigt for at få noget erfaring, eller ham der kritiserer stort set alt ved sin kollegas arbejde?

Dennis Møller:
Hvad gør du så om 2år når du er blevet lidt bedre og så lige pludselig leverer professionelle billeder?.. Hvordan vil du få dine trofaste kunder til at betale 10x mere når du har fået noget dyrt udstyr og lidt større regninger?

Han sætter prisen op, og nogle af kunderne vil ikke følge med, de vil have den lave kvalitet til ingen penge, og andre betaler gerne mere. Det er en almindelig udvikling.

Vi i WebCoders er selv i en branche hvor det MYLDRER med firmaer der underbyder helt ekstremt meget, og jeg hilser dem alle velkommen. Jeg synes det er fint der er nogen til alles budget, og får vi forespørgsler på lavbudget-løsninger hvor kvaliteten er knap så vigtig, ja så henviser jeg faktisk til nogle af dem du måske mener "røvrender" branchen. Jeg mener ikke det er forkert at sælge ekstremt billigt. Nogen gange skal man igennem en læreprocess, og du kan prøve at modsætte dig dette, men du får ikke andet en dårligt humør ud af det.

Dennis Møller:
Så istedet for at man røvrender hinanden indbyrdes.. så skal man hjælpe hinanden.

Til slut kunne jeg godt tænke mig at høre om du selv mener du hjælper dine kollegaer i branchen? Du kommer med nogle gode råd og kritiserer samtidig stort set alt ved en kollegas billeder. For mig er det faktisk det eksakt modsatte af hvad du skriver.

Personen har lavet en tråd "Jeg har et godt tilbud til dig" hvor det er normal praksis at man ikke kritiserer tilbuddet, så jeg synes du skal stoppe kritikken her i tråden og oprette din egen tråd hvis du vil debattere priser på produktfotos, det hører i hvert fald ikke til i denne tilbudstråd.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:
Derudover tvivler jeg på nogen af dem er farvekorrigeret.. hvilket nok er det absolut MEST vigtige når du laver produktbilleder

nu er jeg ikke billede ekspert, men hvordan farve redigerer man i forhold til de tusindevis forskellige skærme man må gå ud fra at dem der ser billederne har? tvivler på at den farve redigering, kan betyde noget for andre end en "foto-nørd"

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)