Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan tilbyder jeg free download af min musik på Wordpress?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Ja, som overskriften siger, vil jeg rigtigt gerne tilbyde mine lyttere at downloade udvalgte tracks gratis.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan/hvilket plugin jeg skal bruge. Har efterhånden installeret ikke så få og afprøvet dem, men jeg kan ikke få dem til at virke.

Den mp3 afspiller jeg bruger til at folk kan lytte til mine sange hedder Mp3 jplayer.

Det ville være ok, hvis jeg bare kan implementere en "download" knap ud for de sange jeg vil tilbyde gratis, i selve playeren. Men jeg ville også rigtigt gerne hvis de pågældende sange kan lægges på en side for sig selv.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mange hilsner fra Molli

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv arbejdet med musikfiler på WP, men sad lige og tænkte om man ikke kunne smide mp3 filerne op på f.eks. soundcloud.com og så bruge et plugin til at vide dem på dit site? 

Altså lidt som at lade vimeo/youtube klare hosting af ens videoer og så "embedde" dem på ens egen side. 

Jeg har ret meget erfaring med WP, så hvis jeg skal tage et kig på de plugins du har prøvet, så send en PM :-) 

mvh

Steffen

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Molli Amalie Marcussen:

Hej Amino'er

Ja, som overskriften siger, vil jeg rigtigt gerne tilbyde mine lyttere at downloade udvalgte tracks gratis.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan/hvilket plugin jeg skal bruge. Har efterhånden installeret ikke så få og afprøvet dem, men jeg kan ikke få dem til at virke.

Den mp3 afspiller jeg bruger til at folk kan lytte til mine sange hedder Mp3 jplayer.

Det ville være ok, hvis jeg bare kan implementere en "download" knap ud for de sange jeg vil tilbyde gratis, i selve playeren. Men jeg ville også rigtigt gerne hvis de pågældende sange kan lægges på en side for sig selv.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mange hilsner fra Molli

Hi Molli,

Did you end up finding a solution?

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello Philip

No, I did'nt find a solution.

Have you got a solution?:-)

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen K

Ja, jeg havde lige en lang periode hvor jeg ikke fik kigget mere på det.

Men nu vil jeg gerne have det i orden. 

Jeg kan ikke længere finde rundt i, hvilke plugins jeg har afprøvet.

Måske du i mellemtiden, tilfældigvis har hørt om et godt plugin?

Jeg tænkte på - kunne jeg bruge e-commerce plugin'et og så sælge de der sange  for 0 kr?

Vh. Molli

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug WooCommerce i stedet, det er meget nemmere også mht. Downloads

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Molli Amalie Marcussen:
Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan/hvilket plugin jeg skal bruge. Har efterhånden installeret ikke så få og afprøvet dem, men jeg kan ikke få dem til at virke.

Det lyder som om, at du har stirret dig blind på plugins. Du kan lade folk downloade dine gratis sange blot ved at lægge et direkte link til den sang/mp3-fil, folk skal kunne downloade, ind på en Wordpress-side.

Koden kunne se således ud:

<a href="http://www.dit-website.dk/sange/gratis-sang1.mp3">Downlad min sang her</a>

Hvis du gerne vil have et "Download"-ikon, kan du hurtigt lave et gratis ovre hos Da Button Factory.

Det er ikke helt så fancy som en online MP3-afspiller der giver mulighed for at streame nogle sange og downloade nogle andre, men det får arbejdet gjort, så du kan lade folk downloade dine (udvalgte) sange gratis.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)