Jeg er igang med et projekt, der muligvis kræver QR-koder. Mit spørgsmål er her, om det kan lade sig gøre, at lave QR-koder som kun kan læses af en QR-scanner med beføjelser hertil (jeg laver selv QR-scanneren og QR-koden)?
Jeg kan desværre ikke sige så meget om projektet, men når du siger "kæmpe projekt", er det jo ikke noget der kræver en stor mængde kapital via elance eksempelvis?
Jeg har overvejet andre muligheder, men QR koder syntes at give det jeg skal bruge.
Hvordan i alverden forestille du dig selv at folk kan hjælpe dig på den måde?
Du beder os reelt give dig anbefalinger til hvilket køretøj du skal købe, uden at give os indsigt i hvad det skal bruges til ... jammen hør nu her, det kan selv børnehavebørn da regne ud ikke giver mening.
Hvis du vil have frivillige til at hjælpe dig u/b, så må du komme med de informationer der skal til for at vi kan hjælpe.
Alternativt må du betale dig fra at få en kryptolog til at forklare dig hvorfor det du beder om ikke kan lade sig gøre.
McDonalds' danske afdeling har f.eks. med succes benyttet sig af teknologien til at lave QR-koder, som er billeder. Det er dog bare "pseudo"-QR-koder, dvs. der er ingen data encodet i pixelsne – kun en genkendelighedsværdi, som så aflæses af deres egen app: http://titanen.dk/mcdonalds-virtuelle-coins/
Jeg er dog lig Jacob P overbevist om at det kræver et godt og dermed team af programmører og designere for at kunne lykkes.