Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrencer - Har I nogle erfaringer med dette?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!
Jeg er en ung iværksætter, jeg sælger grafiske løsninger til både private og virksomheder.
Jeg ville høre om I har nogle erfaringer med Facebook konkurrencer, til at skabe omtale?

Jeg har været inde og læse omkring reglerne for disse konkurrencer, og synes egentlig at
det alt sammen lyder meget godt. Men virker det overhovedet?

Mvh.
Mathias Dahl // www.Dahldesigns.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Jeg har gode erfaringer med Facebook konkurrencer, som er en god måde at tillokke potentielle kunder og få sit budskab ud. Dog er det vigtigt, at du overholder Facebooks konkurrencebetingelser, da du ellers kan risikere at få slettet din side.

Konkurrencer skal først og fremmest afholdes i gennem en applikation og tydeligt fremgå ikke at have relation til Facebook. Du kan læse om konkurrencereglerne på Facebook her: http://thomasbigum.dk/2011/11/konkurrenceregler-pa-facebook/

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Facebook konkurrencer er super effektive, hvis de kombineres med annoncering - og selvfølgelig skal Facebooks konkurrenceregler også overholdes; dette kan gøres gennem et konkurrencemodul til Facebook => På den måde tvinger du heller ikke dine fans til at blive brugt som reklamesøjler - en teknik, som er yderst asocial. 

Hvis du ønsker at promovere en grafisk virksomhed, kan det være lidt sværere. I så fald skal det gennemtænkes, og du bør lave en kampagne, som matcher B2B

Sådan ville jeg bruge en konkurrence til at promovere en grafisk virksomhed på Facebook:

1. Lav en konkurrence via et lovligt konkurrencemodul, hvor folk kan deltage om en grafisk profil til deres virksomhed. Altså en stor præmie.
2. Lav Facebook annoncering målrettet ejere af mindre virksomheder samt demografiske data om din målgruppe. 
3. Brug Facebooks annonceværktøj til at lave like-historier, som fortæller venner af fans om din Facebook side. 
4. Brug aktivt Facebook siden som showroom for dine projekter, fortæl hvad der er vigtigt i forbindelse med grafiske projekter og kom med eksempler på virksomheder, som gør det godt => Lad os blive inspireret! :)

Håber du kan bruge mine inputs ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)