Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerhotel i Tyskland - Hvor? Hvor meget sparer man?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Nu har jeg ledt med lys og lygte efter et lagerhotel i Tyskland, som vi kan indlede en god dialog med, men indtil videre ikke fundet noget, til trods for mange mails og PM's.

Vi har en forretning, der UDELUKKENDE sælger varer B2B. Vi har solgt hovedsageligt i DK, men begyndte i midten af 2012 at få lidt gang i Sverige og Finland. Nu er det for alvor ved at tage fart! Det er jo altid rart :-)

Men da vi tilbyder gratis fragt, til alle vores kunder, betyder det, at der ryger ALT for meget af vores bundlinje til fragt. Vi giver små 200dkk hos GLS for erhvervspakker på 3kg (40x30x10), til udlandet. Og hvis jeg slår listeprisen op på DHL.de, så siger den ca. 70dkk. Så der er virkelig penge at spare. 

Problemet er bare, at jeg ikke kan få fat i nogle, der kan hjælpe mig.

Vi har i omegnen af 10 pakker om ugen, hvilket ikke er særlig meget, men forventes selvfølgelig at stige kraftigt.

Kan i anbefale nogle lagerhoteller? :)

Alternativt kunne mange flytte sit lager til Sønderjylland og så selv tøffe over grænsen 1 gang dagligt :) Nogle der har erfaring hermed? :)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du et lager hotel i Tyskland, vil det kræve at du bliver momsregistreret i Tyskland.

Mikkel Andersen:
Men da vi tilbyder gratis fragt, til alle vores kunder, betyder det, at der ryger ALT for meget af vores bundlinje til fragt. Vi giver små 200dkk hos GLS for erhvervspakker på 3kg (40x30x10), til udlandet

Nu er 10 pakker om ugen jo ikke ret meget, men da der jo mange andre end GLS på markedet så der burde være mulighed for at få pakkerne billigere. For at få en bedre pris kræver det jo at du går i dialog med firmaerne og forhandler dig frem til en god pris.

Her er nogle muligheder.

Bring.dk

DPD 

swisspost.dk

Schenker ( se evt. deres svenske hjemmeside)

 

Ravn

 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Bruger du et lager hotel i Tyskland, vil det kræve at du bliver momsregistreret i Tyskland.

Tror jeg er lidt en myte, har i hvert fald fået andet afvide, af http://www.businesscenter-nord.dk - Som må vide hvad de snakker om.

Ravn:

Her er nogle muligheder.

Bring.dk

DPD 

swisspost.dk

Schenker ( se evt. deres svenske hjemmeside)

Har haft fat i Bring og DPD, Bring kunne ikke matche GLS, og DPD samarbejder med PostDK, så de ville ikke give nogle priser, når vi brugte PostDK i forvejen.

Prøver de 2 andre :) 

Tak.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Bruger du et lager hotel i Tyskland, vil det kræve at du bliver momsregistreret i Tyskland.

Der er ikke krav om at du skal være momsregistreret i Tyskland for at have et lagerhotel i Tyskland.

Anbefaling:

Jeg bruger RD-Logistic i Flensborg og har gjort det med stor tilfredshed hele sidste år.

De taler dansk og pick and pack prisen er fornuftig og der er gode "porto" penge at spare ved at sende fra Tyskland og ind i DK.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv FedEx. De tager 81kr + brændstofstillæg for 3kg til Sverige med Economy Freight. Så har du allerede sparet ca 50% ifht dine priser i dag.

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

Tror jeg er lidt en myte, har i hvert fald fået andet afvide, af http://www.businesscenter-nord.dk - Som må vide hvad de snakker om.

Hvorfor må de nødvendigvis vide hvad de snakker om ??   men kan kun anbefale dig at spørge de tyske / og danske myndigheder!

   

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mikkel Andersen:

Tror jeg er lidt en myte, har i hvert fald fået andet afvide, af http://www.businesscenter-nord.dk - Som må vide hvad de snakker om.

Hvorfor må de nødvendigvis vide hvad de snakker om ??   men kan kun anbefale dig at spørge de tyske / og danske myndigheder!

 

Fordi de arbejder med det hver dag? 

Ligesom at en ejer af en vinforretning nødvendigvis må vide noget merlot, eller en smed om metal..

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Prøv FedEx. De tager 81kr + brændstofstillæg for 3kg til Sverige med Economy Freight. Så har du allerede sparet ca 50% ifht dine priser i dag.

Hilsen Morten

wow.. Tak. Det prøver jeg :) 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

Fordi de arbejder med det hver dag? 

Ligesom at en ejer af en vinforretning nødvendigvis må vide noget merlot, eller en smed om metal..

 

 Det var da dælme en naiv tilgang til tingene.  Det eneste der tæller er hvad myndighederne mener.

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mikkel Andersen:

Fordi de arbejder med det hver dag? 

Ligesom at en ejer af en vinforretning nødvendigvis må vide noget merlot, eller en smed om metal..

 

 Det var da dælme en naiv tilgang til tingene.  Det eneste der tæller er hvad myndighederne mener.

 

Smile

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)