Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Navn til nyt firma

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino venner,

Nu ved jeg i er super dygtige til at komme med navne forslag herinde, især Hans som altid er med som den første til at give ud af sine mange kreative tanker.
Så jeg vil forsøge.

Jeg er kommet i den lykkelige situation at jeg stifter ApS med en partner, istedet for mit enkeltmandsselskab.
 
Vi har begge en god og solid baggrund og vi vil derfor gerne lægge vægt i at vi er lidt traditionelle og erfarne, men stadig unge kreative og ikke mindst energiske.
 
Det vi udvikler er hjemmesider, tryksager, fotografiske opgaver, intranets etc.
 
Vi er begge blanke for ideer, så i er velkommen til at komme op med et navn og evt et slogan til hvis i lyster.

Keywords
Traditionel, dygtig, erfaren, ung, energisk, kreative.

(jeg ved nogle af dem strider mod hinanden, se bare bort fra det )

På forhånd mange tak
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow Martin, Det er en af de svære der. For det første er et godt navn som regel udsprunget af en længere brainstorm, eller i andre tilfælde lige for.

I jeres tilfælde er der et par spørgsmål der melder sig:
 
- Skal det være internationalt eller nationalt.
- Dernæst er det registreret i forvejen.
 
Vi plejer at gøre følgende i forbindelse med navngivning af produkter:
Sætter os ved en computer med adgang til Internettet, så vi kan se om eventeulle gode navne er ledige.
Skriver en masse forslag og spinder videre på dem.
Kigger på om det er nemt at sige / skrive - specielt hvis det er engelsk klingende.
Hvem er dine kunder? Hvad har de nemt ved at forstå?
 
God fornøjelse, det er en sjov øvelse, men også vigtig for jer fremover.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Ja den er svær, og ja det kræver en længere brainstorm, men vi har i forvejen nok at se til fordi alt pludselig er gået stærkt, og denne tråd er ment som en brainstorm sammen med flere mennesker.

Alle jeres forslag vil blive vurderet og vi vil udfra dem vælge et par stykker ud, måske ende ud med 3 stykker hvor man kunne lave en afstemning her på siden.
 
Angående dine spørgsmål så er det kun nationalt, navnet må gerne have et internationalt klang, dog skal det være noget en dansker uden engelsk kundskaber nogenlunde kan forstå, og ikke skaber misforståelser.
 
Når i kommer med navneforslag så gør det ikke noget de er registreret først, det skal jeg nok sørge for at tjekke op på bagefter, så tøm jeres hoveder og hjælp 2 unge fyre i en rivende udvikling.
 
Mange tak for dit input
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par forslag :

DesignDrengene,
GrafikDrengene
LayoutDrengene
 
Slogan " Vi gør det bedste vi kan"
              "Vi kan ikke gøre det bedre"
             " Når det bedste ikke altid er godt nok"
 
DesignGuys, 
DesignDudes
TheGraphicsGuys
GraphicsGuys
 
Slogan . " Too guys one  passion,
            
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Gode forslag, dog ikke helt den retning vi leder efter, især fordi vi forventer at udvide med ansatte løbende, samt vi fokusere lige så meget på det rent tekniske bag end selve design delen.

Men bestemt forslag der vil gå med i vores endelige brain storm, måske de kan sammen kobles med nogle af de andre forslag jeg håber der kommer.
 
Men mange tak for din tid og forslag
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin
 
D&P  (Design and programming)
 
Når i bliver 5 ansatte, "too guys one passion & 5 more." .. eller.. "five guys one passion"
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I burde måske overveje at begynde at oparbejde et brand, og ikke lægge jer fast på noget der direkte relertere til det i PT laver. Evt bruge noget fra jeres personlige navne.

Ellers kunne jeg komme på:
 
Siters
OnDesign
KCom
KKom
MT System
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak Teleplayer,

Du har helt ret angående brand, og navnet behøver som sådan heller ikke afspejle hvad vi laver, derfor behøver ord som design layout etc ikke at indgå.
 
Mine egne overvejelser er gået lidt på at gå på bilioteket og låne en dansk-latin eller engelsk-latin, og prøve at benytte noget latin med i ordet.
 
Det vil stadig skabe et navn der ikke direkte henleder på hvad vi arbejder med, men stadig har en skjult betydning i sig. Hvad synes i om den ide?
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Alternativt kan du prøve nameboy.com, et US site hvor du kan indtast et primært og et sekundært "kendetegn" for din virksomhed og derefter se hvad nameboy forslår af navne.
 
Engang imellem er det nogle gode forslag, der kommer frem.
 
God jagt
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

I halen på de gode råd - og navneforslag - har jeg et par generelle kommentarer, som jeg håber kan hjælpe jer.
 
Det at vælge et navn er måske den vigtigste beslutning I kommer ud for når i skal starte et nyt firma. Navnet er som regel det eneste element i jeres brand/identitet der forbliver konstant, mens alt andet sandsynligvis vil ændre sig med tiden: Personsammensætning, fokus, logo, lokaler, produkter/ydelser/teknologi osv. osv.  Derfor er navnet så vigtigt - og desværre også svært/tidskrævende. Så derfor, giv jer den fornødne tid til at finde på det rigtige navn. I tilgift kan processen så også være en del af øvelsen med at definere et klart og snævert focus, som I holder jer til - uanset hvad der kommer forbi af hurtige lettjente "fristelser".
 
Der foregår løbende en del research vedr. "naming", og nogle af de seneste undersøgelser går i retning af, at kunderne mere og mere foretrækker navne der er dannet af "rigtige ord" eller dele/sammentrækninger heraf.  Navne som f.eks. Citibank, EDB-priser eller Søndagsavisen virker på kunderne mere enkle og troværdige end kunstord som Ementor, Accenture mv. (...ok... Skype er også et kunstord). Kunstordstrenden ser altså ud til at være på retur. Dette gør det så desværre også mere besværligt at finde egnet webadresse (... helst com). Hvis ikke I har en god webadresse, er det jo næsten lige meget. Held og lykke !
De bedste hilsner
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)