Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mobning i skolen og på arbejdspladsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra malmø
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 134
Fra  Looky Management Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

 

Nu er det ikke første gang at jeg snakker om mobning, og pt ser jeg det program som hedder mygind mission

Så tænker jeg som arbejdsløs om jeg kunne gå ud og hjælpe en skole med mobning selvom jeg ikke har udd indenfor det.

Kan man tjene penge på at tale om eller hjælpe til som mobbemedhjælper, kan man skabe et nyt og anderledes job?

Hvad med erhverslivet oplever det også mobning og kan man gøre noget for at sætte en stopper for det? hvordan, snakke om det eller skal man gribe det an på anden måde når det er voksne?

 

Jeg har en god evne til at skabe kontakt med folk når det ansigt til ansigt og vil sgu gerne gøre mit til at stoppe mobning for der var ingen hjælp at hente for mig selv dengang jeg gik i folkeskole og sidenhen har jeg heller aldrig fået hjælp, har måtte klare mig selv. Det er fremtiden som ligger i folkeskolen og hvis de møder fremtiden med mobning hvad så?

Jeg er ikke kendis og derfor kan jeg ikke gøre som mygind og bare gå ind på skolen og blive ansat som mobningstaler

tak for jeres tid ann 

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ann,

Jeg synes, at det lyder som en vældig god idé. Selvfølgelig kan du det! Du kan lave dit eget mobbekonsulent firma og måske lave målrettede kurser for bestemte aldrestrin: indskolingen, 3.-5. klasse, 6. og 7. klasse og 8.,9. og 10. klasse. De har jo brug for at få viden og hjælp på forskellige niveauer og måder.

Har du overvejet at få dig en forretningspartner, evt. en psykoterapeut, proceskonsulent eller ligende?

Det er i hvertfald en idé, der er nem at sælge til dagbladene og få noget omtale på.

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med projektet - der er god brug for det :-)

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :-)

Lige et ps. Selvfølgelig mobbes der også rundt omkring på arbejdspladserne - desværre.

Her skal du nok ind og sælge kurser og temadage til større firmaer - evt. i forbindelse med noget af den så højt roste teambuilding..

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tror det bliver svært. Skolerne benytter sig som regel af deres egne AKT (adfærd, Kontakt og Trivsel) personale, PPR etc. - Men hvorfor ikke kontakte en skoleleder - hvis du kender én og spørg:

- Hvordan de tackler mobning?

- Hvad han / hun vil kigge på?

- Hvad han / Hun forventer af en "Mobbekonsulent"?

- Hvad han / Hun vil gå efter etc. hvis de skulle engagere en ekstern

- Hvilke regler som gælder, når du skal arbejde direkte med eleverne? 

- Hvilke krav de stiller til faglighed og uddannelse?

Her i Århus havde vi (da jeg stadig var lærer) meget fokus på mobning, og der er indført en mobbepolitik som efterhånden findes på alle skoler, således at størstedelen af skolerne idag er Mobbefri skoler. Min fornemmelse i dag er, at skolerne (dem jeg stadig har kontakt med) er gode til at slå ned og benytte deres personale som er uddannet indenfor AKT etc.

Men lav dit fodarbejde og afvej om der er behov eller skab behovet - så ellers God vind med projektet.

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra malmø
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 134
Fra  Looky Management Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej begge to

 

mange tak for jeres svar.

 

Jeg vil stadig gerne ud på skoler men er igang med en udd og er slut i sep og der har jeg faktisk lært mere om at sælge indenfor firma, såsom at starte eget lille firma med jurik osv.

 

Jeg har netop givet et interview for to piger som havde set dette opslag og de fortalte at mobning sker i stor grad på skolere stadigvæk, og fem piger fra deres skole er flytte skole pga af det.

Jeg fik absolut ingen hjælp fra min klasselærer og hvis man ikke har prøvet det på egen krop ved man faktisk ikke hvad der sker med lynets hast, man skal virkelig være observant.

En af dem som går i min klasse hun var vikar på en skole og hun så drenge slå på en dreng så hun tog kontakt til forældrene og de fik talt om problemet, lærerne de ansatte gjorde inte.

Når jeg er færdig med udd vil jeg sigte mere på mobning fordi at jeg høre sådan nogle historier og at børn skal begå selvmord for at blive hørt er for galt.

 

de eneste som lytter er dem som selv har prøvet det

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)