Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af CMS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste (som så mange andre) om dette spændende sted i medierne - og efter lidt snuseri herinde, må jeg da sige, at det ser spændende ud :)

Jeg beskæftiger mig med lidt af hvert - er noget af en blæksprutte ud i IT og rådgivning. Jeg har lovet at hjælpe en god ven med at undersøge mulighederne for at sælge hans produkt...altså ikke til slutbrugeren men til en interessant køber, der kunne være interesseret i at lave forretning med produktet. Min ven ønsker at afvikle sit firma (som har eksisteret i tre år) - da han er typen, der gerne vil videre til nye udfordringer, når det han er i gang med er kørt i stilling.
 
Det drejer sig om et komplet og meget professionelt gennemarbejdet content management system, som udover et grundmodul med diverse funktioner også består af et stort antal udvidelsesmoduler som f.eks. shopmodul, reservationssystem (f.eks. til værelsesudlejning eller sommerhusudlejning), boligudlejningssystem (til boligforeninger osv.). Grundmodulet indeholder bl.a. nyhedsmodul, billedgalleri og flere forskellige ting.
 
Det hele er udviklet meget professionelt i ASP.NET, og alt er lavet i velordnet kode, som gør det nemt for andre ASP.NET folk at arbejde videre med. Det som han vil sælge, er retten til kildekoden - og dermed også retten til at lave potentielt videresalg/videreudvikling på de eksisterende kunder/virksomheder, der bruger produktet i dag. Der forefindes også diverse professionelt dokumentation, produktark osv., der kan sælges med.
 
Produktet er på alle måder på et højt niveau - og i flere tilfælde er det lykkedes at vippe store konkurrenter som f.eks. Dynamicweb og Synkron af pinden - altså hvor slutkunderne har valgt min vens system fremfor andre. Produktet er teknologisk meget meget brugervenligt og utrolig fleksibelt.
 
Hvad er mulighederne for at sælge sådan et komplet system videre (evt. til et webbureau, hostingvirksomhed, reklamebureau eller lign.) - og sidst men ikke mindst: hvordan griber man sådan noget bedst muligt an?
 
Jeg kan naturligvis ikke afsløre yderligere detaljer på dette tidspunkt, da min ven af gode grunde fortsat ønsker at være anonym.
 
Med håb om masser af gode inputs :)
 
mvh. Henrik
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange vil ikke røre ved hosting selv og benytter derfor dynamicweb og lign., men det kommer vel an på prisen i sidte enden.
Så hvad er prisen?
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Prisen er nok noget, han gerne vil drøfte, når der er indgået en fornuftig dialog med en potentiel køber. Det er sådan, at min ven har det som en høj prioritet, at hans eksisterende kunder kan være garanteret fortsat service og videreudvikling på de systemer, de har købt....derfor er der ikke bare betingelser og krav fra køber til ham - men også den anden vej rundt....fra ham til køber.
 
Det vil være vigtigt, hvorvidt en ny ejer kan garantere, at kunderne fortsat er sikret fremover. Så lige såvel som at prisen naturligvis er afgørende, så er der også andre ting, der er afgørende den anden vej rundt.
 
Omkring hosting; at man sælger CMS, behøver ikke hænge sammen med, at man også driver hosting-virksomhed. Der findes i dag en meget fornuftig samarbejdsaftale med en prof. hosting-virksomhed, som min ven bruger som underleverandør. Derved er der f.eks. væsentlige lavere løbende omkostninger med mit vens produkt - end f.eks. hos Dynamic (for nu at holde fast i dem som eksempel).
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har muligvis en køber, som i dag benytter CMS og eShop til flere forskellige kunder.

 
Du er velkommen til at kontakte mig.
 
Skriv til cuno (snabela) cuno.dk
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor mange eksisterende kunder er der, og hvor meget omsætning genererer de?
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
...og skal CMS være installeret på en bestemt server, eller kan det installeres på webhotel?

Er koden dokumenteret, er den objektorienteret? Er det let at udvikle videre på? Er det let at tilføje nye moduler? Er det let at lave nye layouts? Hvor lang tid har det været under udvikling osv osv...

Du er nød til at give link til demo eller mere, da det ellers er næsten umuligt at komme med et bud.

Det er dog et farligt marked med diverse CMS, først og fremmest fordi at der er så uendeligt mange på markedet efterhånden, og fordi at open source CMS efterhånden er ved at være på så højt niveau, at de professionelle systemer nogle gange er overhale indenom.

Vi udvikler fx stort set alle vores løsninger i Umbraco CMS - www.umbraco.org - som INGEN begrænsninger har, og som er meget let at udvikle videre på.

Det der skal sælges, skal med andre ord være rigtigt godt, eller have en god eksisterende kundedatabase for at det opnår en god værdi.

...men er selvfølgelig interesseret i at se mere info om det.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)