Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk tilmelding af nyhedsbrev ved bestilt ordre - er det lovligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder i øjeblikket over tænker over hvordan at man skal tilmelde sig goodhair's nyhedsbrev, det skal selvfølgelig være mere end én vej derind til.

Men, mit spørgsmål er: Når en kunde afgiver en ordre, må man så automatisk sætte flueben i boksen ''modtag nyhedsbrev''?
Man ser det utroligt mange steder, men syntes at jeg har hørt at det ikke er lovligt.

- Så nu bliver jeres ord afgørende, må der være hak eller ej i boksen fra start?
 

Mvh.

Daniel
/goodhair 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det mener jeg godt man må hvis der også er en box med 'modtag ikke nyhedsbrev' - og så skal der ellers være et link til unsubmit nyhedsbrev i det første nyhedsbrev

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Loven siger at modtageren af nyhedsbreve aktivt skal tilmelde sig, hvis der allerede er flueben i boksen, tilmelder brugeren sig ikke aktivt.

Men, jeg er lige ved at sige, at 9 ud af 10 ikke overholder den del af loven. Skype-TongueOut

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

dbot.dk:

det mener jeg godt man må hvis der også er en box med 'modtag ikke nyhedsbrev' - og så skal der ellers være et link til unsubmit nyhedsbrev i det første nyhedsbrev

Hej dbot.

Takker, tænk at jeg troede at der skulle være sådanne et link i alle nyhedsbrevene...
Men tror du ikke også at det er nok at man bare kan fjerne fluebenet?

- Sjovt at du er den første der svarede, sad og så dit tilbud via din tråd her på amino tidligere i dag, er bare ikke vendt tilbage til den endnu.

Tillader mig at vente på svar fra flere Aminoer, så vi kommer på den helt sikre side! :-) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | Fastweb:

Loven siger at modtageren af nyhedsbreve aktivt skal tilmelde sig, hvis der allerede er flueben i boksen, tilmelder brugeren sig ikke aktivt.

Men, jeg er lige ved at sige, at 9 ud af 10 ikke overholder den del af loven. Skype-TongueOut

Det er derfor jeg vippede i tvivl om det :(

Det var ærgerligt - har i sinde at holde mig på den lovmæssige side af loven i denne sammenhæng!

- Tak for svar!

Vil selvfølgelig gerne have det bekræftet af flere af jer hjælpsomme Aminoer :)

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Baso.

Det er rigtig fristende at score en masse tilmeldinger den vej, men det er desværre ikke lovligt, og det kan skade mere end det gavner hvis du får en sag på nakken. Som allerede nævnt, så skal brugeren aktivt tilmelde sig nyhedsbrevet, så der skal minimum sættes et kryds eller flueben for at undgå at komme med kant med loven.

Mvh. B

Konsulent  - Arbejder frivilligt med at sælge brugte cykler i københavn

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan læse et blogindlæg her om netop dette: Link

Det skal dog siges, at blogindlægget er uenig med mig, så måske har jeg også lært noget nyt i dag? Fedt Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen gutter! 
Det værdsætter jeg super højt!

Så må jeg ud og fange kundernes opmærksomhed mod nyhedsbrevene på en ærlig måde, hvilket vel også er fedest! :)

/Daniel 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det korte svar er ja det må du godt.
§ 6.
Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Men husk det er kun tilsvarende produkter det gælder. Køber kunden bukser, må du ikke markedsføre sko.

Har du en sign up box på dit website som besøgende kan tilgå uden at købe noget, gælder det ikke. Her skal det være aktivt tilvalg.
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lehmann Jafari:
jeg troede at der skulle være sådanne et link i alle nyhedsbrevene...

rettelse: der skal selvfølgelig være det i alle nyhedsbrevene, fik skrevet det forkert :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)