Det er et meget stort emne at skulle forklare, men det handler om at du kan købe annoncer i søgeresultaterne på specifikke ord, sætninger osv. Så når folk søger efter "bogholder" kan i købe reklamen i toppen eller siderne. Priserne bestemmes blandt andet udfra ordets popularitet, det vil sige at et ord som "bogholder" vil koste meget mere end "bogholder BYNAVN". Jeg vil anbefale dig at læse på nettet omkring det.
Der findes også en masse der blogger omkring det, prøv at søg lidt efter det, hvis du finder én så finder du ret hurtigt mange flere. Der findes også bureauer der tilbyder at lave jeres adwords.
Mange tak for det svar: Ok det er mere omfattende jeg lige havde forestillet mig, men sikkert effektivt.. Jeg vil prøve at kontakte de folk I anbefaler ... Endnu engang mange tak for respons.
Det er ret nemt at komme igang med, men ved at starte uden erfaring eller i det mindste at havde læst om det, så risikere du at spilde dine penge. Fordi du typisk vil byde på "bogholder" og det findes der helt sikkert rigtig mange andre der gør, og dine annoncer er måske heller ikke optimeret i top, og derved får du en masse ligegyldige kliks, plus du betaler kassen for dine annoncer.
Hvis du f.eks. byder på "Bogholder Hasseris" så er der færre der byder på den, og du får billigere kliks. Det kan selvfølgelig ikke skabe samme trafik mængde på alene den, men mange bække små :)
Så læs lidt om det først, så du også selv ved hvad det drejer sig om.
Google Adwords kræver, for at opnå success med det, at man sætter sig ind i det. Det er korrekt at man køber søgeord og alt efter hvor meget konkurrence der er, jo dyrere er søgeordene. Men man kan også optimere annoncernes placering på søgeordene ved at have et højt kvalitetsresultat. Samtidig betyder kvalitetsresultatet også noget for hvad du betaler pr. klik. jo højere kvalitetsresultat, jo lavere pris pr. klik.
Kvalitetsresultatet bliver bestemt af din klikfrekvens, din annoncetekst, din konto historik og til sidst om din landingssides indhold, matcher indholdet i annonceteksten.
Google har nogen udmærket artikler om Adwords og kvalitetsresultatet og jeg blogger også selv om Adwords på http://www.ndxmedia.dk/blog, men ellers søg rundt på nettet og Thomas Rosenstand's bog findes i en gratis version, hvor nogle af kapitlerne dog er fjernet fra den fulde version, men til trods er den udmærket.