Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny webshop med babyudstyr

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop i dag åbnet en ny webshop med udstyr til baby og barnevogn. Jeg kunne godt tænke mig at få rettet "begynder"- fejlene så hurtigt som muligt!

 

Så hvis der er nogle med et "godt øje" og "god smag" der kan tage et kritisk kig på min webshop, ville det bare være herligt.


 

Glæder mig til at høre jeres kommentarer

 

mvh

Dorte

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorte

 

Tillykke med din nye forretinng.

 

Den først ting, som slog mig, da jeg kiggede på siden, var at farverne virkede lidt "giftige". Siden er jo dejlig glad og farvestrålende, men jeg er en af den type mødre, som går op i økologi og at legetøj og materialer til børnene ikke må indeholde giftstoffer - og dine neongrønne insektnet, og guldfarvede sutteholdere, sender ikke just et signal om hensyn til "ikke giftige" materialer og miljø.

 

Det bliver jeg umiddelbart skræmt væk af - så jeg vil måske gå efter at skrive noget mere om de materialer der er brugt, og fremhæve at de ikke indeholder blabla af giftstoffer - og er sikre at bruge til børnene - hvis du altså har undersøgt det, og har dokumentation for det.

 

Men hvis du har taget en beslutning om, at det ikke er den målegruppe du vil ramme, og det er ok - at den målgruppe måske vælger dig fra - så er det en dejlig glad side.

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte,


Rigtig spændende hjemmeside du har fået opbygget.


Jeg har dog lidt forslag til hvad du evt. kunne arbejde med


- Synes baggrunden falder meget i øjnene og er lidt for farverig. Ved godt det er en del af jeres koncept, men måske der kunne findes en anden knap så vild baggrund?


- Var det ikke en ide med et flot topbanner? Synes teksten øverst ''doodeedoo'' er lidt kedelig i sig selv. 


- Hvad bruges menuen kundecenter til, nu hvor almindelige kunder ikke kan logge sig ind?


- Ønsker man at se menuen ”Vilkår” bliver man videresendt til en hvid side, der ikke ligner at have noget at gøre med din side. Kunne dette ikke laves smartere?

Du skal have held og lykke. Glæder mig til at se mere til din hjemmeside. 


Håber du kunne bruge lidt af mine tanker/ideer.


 


Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!



Så netop på din side, og synes den har et stort potentiale. Dog mener jeg, at der burde ændres lidt på den - i hvert fald som en start:

Baggrunden


Baggrunden er en smule for farverig; der er i hvert fald for mange forskellige farver. Det er en del af jeres koncept, men en overdrivelse.



Doodeedoo - navnet


Navnet passer ganske udmærket til hjemmesiden, og er et godt navn. Dog ser teksten "doodeedoo" uden nogen form for forfinet præsentation (som fx opnås ved et logo eller et banner med navnet) lidt kedelig ud; du/I burde overveje at gøre lidt ved det.





Det var hvad jeg sådan lige kunne hitte på, vil hellere end gerne komme tilbage med mere feedback når jeg får kigget nærmere på siden. :)







Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Så har jeg rettet nogle ting i webshoppen.

 

1. Jeg har lagt vilkår ind, så der ikke kommer en mærkelig hvid side (dette krævede en del redigering af tekst, da der ikke var mulighed for særlig meget tekst her. Det må jeg påpege overfor udbyger..)

 

2. Jeg forstår godt reaktionen på farverne i shoppen. Jeg er klar over at de er meget iøjenfaldende. - Det er en del af konceptet. Jeg tror dog at farverne (striberne) vil virke lidt mindre "migræne-fremkaldende" hvis jeg valgte en lys, men farvet baggrund til shopfladen.

 

3. Det er rigtigt at "doodeedoo" øverst ser lidt tamt ud...... Jeg har prøvet at lave logo i photoshop, med det driller, da jeg ikke kan huske hvordan man vektoriserer en tekst, - så det bliver "ulden" når jeg lægger den ind. Jeg tror at jeg vil gøre endnu et forsøg.... for fint skal det være.

 

Jeg vil bare lige sige tak for det fantastiske feedback.

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at forbedre min shop,- og hjælpe andre der måske kunne bruge min vurdering.

 

Mange hilsner

Dorte

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorte,

                det ser flot ud, men jeg er også enig i at baggrunden er for overvældende - kunne man måske gøre den mindre - jeg mener ikke have så bred ramme om forsiden? Jeg tænker også lidt at der er så mange figurer i jeres produkter, kunne man ikke gøre noget med dem stedet for stramme striber i baggrunden - selvom de er flotte i farverne.

 

Jeg synes det kunne være vigtigt for dig at melde ud at Doodeedoo er fairtrade - det kan udvide din kundegruppe, folk tænker mere og mere på den slags. Som en anden sagde, så tiltaler produkterne heller ikke lige mig, men den fairtradede vinkel kunne få mig til at tage et kik alligevel, og der er jo en masse søde ting.

 

Du skulle få en til at læse korrektur, der er en del udsagnsord, der skulle være i "at-form", men er i nutid - det er nu en meget typisk fejl, men det irriterer lidt :)

 

Hvis du finder ud af hvordan man undgår at lave banneret uldent, gider du så ikke sige til? - jeg har nemlig samme problem...

 

Held og lykke med butikken,

hilsen Mette :)

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette og Nightfall,

 

Jeg har taget jeres konstruktive kritik til mig

Jeg er klar over at jeg ikke henvender mig til den "økologiske" forbruger.- Jeg ville rigtig gerne lave alle mine produkter af økologiske metervarer,- men det er svært at finde neonfarvet tyl og organza i økologisk bomuld!

 

Jeg er har ikke nogle fair trade produceret produkter endnu,- det er dog et af mine mål. Som nystartet har jeg valgt at producerer alle produkterne selv, af dansk købte metervarer og hobbyartikler.

Jeg har en fortid i Fair Trade Import, som designchef, og kan se at fair trade er den form for hjælp til selvhjælp som virkelig kan gøre en forskel.

 

Mht. til mine manglende talenter inden retstavning, så ville det være dejligt om der var nogen der ville hjælpe med en gennemgang af min shop, - så jeg kan få rettet de irriterende stave- og endelsesfejl.

 

I forbindelse med "det uldne banner" så har jeg givet min tekst en style (hvid glas) og rasteriseret den. Det ser ud til at hjælpe.

Jeg mener dog at kunne huske, at man kan vektoriserer i Illustrator og InDesign, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken.

 

Endnu engang tak for hjælpen og den gode feedback

 

Dorte

 

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg var dig så havde jeg brugt Scannet''s shop løsning den er billig i oprettelse/drift og så virker den bare.

 

Selvom din butik vistnok handler om farver så er der alt for meget virvar til at man kan holde fokus.

 

Mvh keld

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Keld,

 

Tak for din feedback. Det er altid godt at høre hvilke erfaringer andre har....

 

Det er lidt sent at skifte shop løsning, da jeg har valgt DanDomain, som jeg faktisk er ret glad for.

 

Mht. farverne, ja- så er der delte meninger. Der er nogen der hader det, og syntes at man bliver rundtosse af alle de farver og andre elsker det fordi det er levende og iøjenfaldende og anderledes i forhold til alle de lyseblå og lyserøde webshops der er derude. - Jeg vælger forløbig at holde fast i alle mine farver, men kunne godt finde på at lave en ny opsætning af forside-indholdet, så der var lidt mere roligt.

Men alle mine produkter er vilde og farverige, - og det vil jeg gerne have at siden giver udtryk for.

Jeg er ikke ude på at tilfredsstille den brede masse, men at gøre nogle få jublende lykkelige.....!

 

Mange hilsner

Dorte

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Comito.dk vil du ikke godt være venlig at skære lidt ned på din signatur, denne tråd er jo et helt farve mekka.

Edit: Super godt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)