Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af ejendom

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ville høre om der var nogle som kunne komme med nogle gode råd.

Mine forældre har en erhversejendom, som er vurderet til en salgspris på 5. mio. og som de gerne vil sælge.

Jeg kunne godt tænke mig at købe den, da jeg tror der er muligheder iden, mine forældre vil blot have den solgt og gider ikke rode mere med udlejning.

Men hvordan kunne man skaffe de 5 mio. når man bare har alm. job og vi selv har et hus med lidt friværdig??

Er der overhovede mulighed for at man kunne få en bank med på dette, hvis de blot fik pant i ejendommen? eller er der andre muligheder?? Kunne man evt. forstille sig, at man blot købte sig ind i halvdelen af den og derefter købt den sidste del senere?  

Er spænd på at høre fra Jer.

god dag

mvh

Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det kræver flere oplysninger at kunne fremkomme med et svar.

Bl.a. om gæld i ejendommen og dine forældres krav til et provenu m.v.

Når der er tale om en overdragelse mellem interesseforbundne parter, så er der flere forhold, som kan komme i betragtning ved en overtagelse.

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tommelfingerregel kan du ved en udlejningsejendom kun opnå 60% realkreditbelåning, og du skal så selv stille med 40% i udbetaling.

Lav et driftsbudget der viser forventede lejeindtægter og udgifter til drift, vedligeholdelse, skat, vand, varme mm., og aftal derefter et møde med banken for at høre om mulighederne.

PS: Hvis dine forældre ikke har gæld i ejendommen kan du evt. låne 60% i banken og lave et gældsbrev med dine forældre om de sidste 40%. I aftaler så selv betingelserne for afdrag, renter mm. Der findes flere skabeloner til den type gældsbreve rundt om på nettet.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mine forældre har ca. 700.000 i reakreditlån og så kommer der noget skat, som der ligger i ejendommmen, så hvis vi siger ca. 1.5 mio. har de ialt gæld for.

Men hvis jeg nu kommer med 2. mio., så får de vel dem og det de skylder i ejendommen, bliver der vel bare indtil de sidste bliver betalt eller hvordan hænger det sammen?? 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres realkreditgæld skal indfries når de sælger ejendommen til dig (medmindre du overtager lånet).

Nu må du ikke misforstå mig - men udlejningsejendomme er et svært marked at operere i, og hvis man intet ved om området (som det ikke lader til, at du gør), bør man holde sig væk eller starte med at læse nogle guides på nettet om køb af fast ejendom. Derefter kan man stille uddybende spørgsmål herinde (eller til en advokat).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)