Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik

Uden at vide det, tror jeg du skal regne med at en konstruktion med et offshoreselskab
hurtigt byder op til en svingom med skat.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 8:31:00 AM Forfatter: Hans

Henrik

Uden at vide det, tror jeg du skal regne med at en konstruktion med et offshoreselskab
hurtigt byder op til en svingom med skat.

 
Du har nok ret, Hans, men jeg er lidt nysgerrig på om hvorvidt det bliver opdaget!? Jeg mener, hvis man bare lader pengene stå i udenlandsk bank og ikke trækker nogen hjem, og med en fiktiv ledelse i pågældende land, så må det være umligt at afsløre...
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu flere gange set sjove spørgsmål, herunder denne tråd om offshore selskaber, og et af mine indledende spørgsmål til trådopretteren må være, er du overhovedet moden forretningsmæssigt til at begynde at lave numre på denne måde, når der samtidigt snakkes om hvornår en virksomhed er moms pligtig i henhold til gældende dansk lovgivning? Er du overhovedet klar til at skulle føre en sag imod det danske skattevæsen?...næppe med det som jeg har læst. Jeg må sige at jeg forundres lidt. Men måske er det bare mig som er kedelig og bare gerne vil have en sund og fornuftig forretning.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor er chancen for at de opdager det

Godt spørgsmål. Det skal jeg ikke kunne svare på for det er ikke den måde jeg arbejder på. Jeg rådgiver kun om lovlige løsninger, og anviser heller ikke løsninger som jeg ikke mener er holdbare.
 
Jeg rådgiver ikke om skatteunddragelse. Jeg er helt på bølgelængde med den sidste, og det er også holdningen hos alle respekterede rådgiver på området . Ellers lever de ikke lang tid i branchen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der fik jeg da startet en debat ,

Men det kan være at du (Bent), kan give mig et mere retvisende svar på mit oprindelige spørgsmål?
Er det en holdbar løsning i mit tilfælde? Jeg ønsker ikke en dansen-rundt-med-SKAT, men naturligvis at drage fordel af offshore muligheden hvis den kan brugesi mit tilfælde.
 
Mvh.

Claes
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er en holdbar løsning, hvis man overholder spillereglerne. Det betyder bl.a. at sålænge man som person bor i Danmark og ledelsens sæde er i Danmark vil der ikke være nogle nævneværdige fordele ved at have et offshore selskab i Danmark. Som nævnt før bliver selskabet skattepligtigt til Danmark når ledelsens sæde er her i landet.
 
Men hvis nu der er 4 andre medejere af virksomheden som bor i eksempelvis UK er det en anden snak. Generelt vil jeg sige at driver man sin virksomhed i udlandet vil det være helt naturligt at man har et udenlandsk driftsselskab.
 
Overvejer man selv at flytte til udlandet kan det også være en fordel at have et udenlandsk holdingselskab i relation til reglerne om fraflytterbeskatning og evt. omberegning ved senere salg eller likvidation af selskabet.
 
Hvorfor så ikke  bare oprette et udenlandsk selskab, evt. et offshore selskab. Man ved jo ikke hvor i verden man er om 10 år. Fordi der er en pris. Der vil være nogle ting som er mere kompliceret i DK når/hvis ledelsens sæde er her. Du har ikke samme muligheder for skattefri omstrukturering som danske selskaber. Selvom det hedder sig at et udenlandsk selskab som bliver ledet fra landet beskattes på samme måde som danske selskaber, så er det stadigvæk ikke et dansk aktie- eller anpartsselskab i selskabsretlig henseende.
 
Der er også noget psykologisk i det. Nogle vil muligvis være betænkelige ved at handle med en koncern som er registreret i udlandet, og særligt hvis vi taler om et skattelyland. Det kan dog meget vel være ændret indenfor et par år hvor verden er mere internationaliseret. 
  
Men det korte svar på dit spørgsmål er ja, men det kræver nøje overvejelser. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)