Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor: "What's in it for me?" - Mig: "???"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Fra  MANÉR Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er på investor jagt til en web service jeg har fået ideen til, og er i tvivl om hvad jeg skal svare, når investorerne spørger: "What's in it for me?"

Jeg har de sidste måneder knoklet for at få en køreklar forretningsplan, budget og præsentation klar. Materialet er sendt afsted til de første investorer (som jeg allerede inden jeg havde færdigt materiale, har haft møde med) De var meget begejstrede for ideen, og den begejstring håber jeg selvfølgelig ikke er blevet mindre, nu hvor jeg har nogle rigtig fornuftige tal at vise dem.

Jeg har ingen erfaring på det her område, og er selvfølgelig bekymret for, at jeg bliver løbet over ende af de meget erfarne forretningsmænd jeg har sat i stævne.

Hvad svarer jeg, når de spørger "What's in it for me?"

Lidt fakta:

- Det er seed kapital jeg søger.

- Der er et kapital behov på 3.000.000 (inkl. etablering, udvikling af platform + drift de første 18 måneder)

- Der er forventet break even efter 18 måneder.

- EBIDTA er et 2-cifet mio. beløb (i den gode ende:-) når vi når år 3.

- Jeg har ikke selv en krone at skyde i projektet, men skal selvfølgelig varetage at drive projektet (som CEO) - og knokle en vis legemsdel ud af bukserne.

Jeg har en større investor gruppe i tale, og enkelte der selv kan løfte hele kapitalfremskaffelsen.

Hvordan stiller jeg mig selv bedst?

Jeg er godt klar over, at siden jeg IKKE selv kan programmere, og IKKE kan nå "kritisk masse" på egen hånd (eks. gennem en beta version at sitet), så vil jeg skulle af med en meget stor del af kagen, og det har jeg det HELT fint med...(hellere eje 25% af en success end 100% af ingenting), men kommer der en og ligger de 3 mio. hvad skal han så have tilgengæld?? Og hvor stor en andel ville en lille investorgruppe, der måske kan fremskaffe et - "så er vi da igang" beløb - eks. 1 mio. (som dækker udviklingsomkostningerne)!? Hvis det er overskudsdeling vi er ude i, hvor længe? osv...

Jeg er på virkelig tynd is her, og håber der sidder et par af jer, der har gjort sig erfaringer de vil dele med mig...

De bedste hilsener - og på forhånd tak :-)

Hilsen Dorte

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)