Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af børnetøjs webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har i flere år drømt om, at åbne en børnetøjs webshop. Jeg er dog klar over, at konkurrencen inde for dette produkt er meget hård og dette har holdt mig tilbage. Alligevel kan jeg altså ikke helt ligge det fra mig - og det er jeg sikker på at flere af jer kan ligge genkende til. 

Selvom det er en drøm så har jeg alligevel ingen idé om, hvor jeg skal starte eller slutte. Eller selve webshoppen bekymre jeg mig ikke meget om. Jeg har selv en smule grafiske evner og har en del venner inden for faget som burde kunne hjælpe.

Jeg tænker mere på, hvad jeg skal bruge i startkapital til børnetøjet, skal man låne pengene i banken, hvor køber jeg egentlig varer osv. Er der nogen som har erfaring inde for dette som måske kunne hjælpe mig lidt?

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig meget konkurrence inden for denne branche, så hvis du ikke kan levere noget nyskabende og anderledes, samt har en stor kapital til markedsføring, skal du være meget heldig, hvis du får bare en lille smule succes.

Der er simpelhen alt for mange nybagte mødre der starter en webshop med børnetøj.

Mit bedst råd: find en anden branche med mindre konkurrence.

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det efterhånden ikke konkurrence indenfor de fleste webshop brancher? :-) I det mindste ved jeg, at folk køber en masse børnetøj på nettet så jeg  ved ikke helt, hvad jeg ellers skulle sælge :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det er hårde ord, men mange tror at hvis man bare laver en god hjemmeside, så kommer kunder af sig selv. Det er desværre ikke korrekt, der skal bruges penge på seo og markedsføring.

Og i en branche med meget konkurrence, skal der bruges rigtig mange penge på markedsføring.

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart. Jeg TROR dog at jeg har en lille fordel med mig, men jeg kan jo ikke vide det. Jeg har i mange år blogget og debatteret og har derved skabt mig et forholdvis stort mødrenetværk online. Jeg har håbet at jeg igennem disse kvinder kunne få budskabet ud. Men det kan godt være at jeg er lidt naiv :-)

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ViolasMor

Ja, du har ret i at konkurrencen på det marked er voldsom stor, måske nok et af de steder på nettet hvor den er størst.

Jeg tror det derfor er meget vigtigt finde et anderledes koncept og/eller give brugerne en anden oplevelse end den de finder på de fleste andre sider, for ellers er det meget nemt at drukne i mængden.

Og så vil det nok kræve rigtig mange penge i markedsføring, så folk klikker sig ind hos dig i stedet for en af de tusindsvis andre sider der sælger det samme.

Og skal du slå igennem på et så konkurrencefyldt marked så er det nok nødvendigt med en 100% professionel og brugervenlig webshop. Jeg tror derfor du skal tænke meget nøje over at bruge venner og bekendte til at lave shoppen bare fordi de kan, hvis det ikke er deres dalige job og deres spidskompetance. For ellers kan du meget nemt ende ud med en shop der enten ikke er appellere nok til folk, er professionel og flot nok i forhold til de tusindvis af konkurrener der er eller som måske er bygget op på en måde så den er svær at udvidde eller få frem på Google via SEO.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke sælger hjemmesider/shops, så det er ikke fordi jeg skal prøve at sælge noget. Der bare rigtigt mange som vælger en billig shop løsning og ender ud med at få svært ved at få trafik/køb fordi den konkurrere med top professionelle designet sider.

Sorry min lange smørre som faktisk slet ikke er det du spørger om, så for at komme tilbage på sporet.

Du kan ev.t tænke over at finde leverandører hvor du kan benytte dig af dropshipping, dvs. at varerne bliver leveret direkte fra din leverandør og til din kunde. På dne måde slipper du for at have et lager.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ViolasMor:
eg har i mange år blogget og debatteret og har derved skabt mig et forholdvis stort mødrenetværk online.

Som de andre også siger er børnetøj et uhyggeligt konkurrencepræget marked som vil kræve noget ektraordinært.

Hvis du blogger og evt. vil teste om dine læsere også er købsmodne, kan du evt. starte med affiliate på børnetøj. Hvis du derigennem kan få dine læsere til at købe, ja så kan der være en mulighed i noget mere.

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres rigtig gode svar :-)

Jeg har læst om dropshipping, men det står faktisk at det ikke er anbefalet ved salg af tøj :-)

Jeg vil helst sikkert lige læse mere om affiliate og muligvis afprøve det. Jeg kigger lige mere på det i morgen.

Ang. det at skulle gøre noget ekstraordinært, så kan jeg helt sikkert godt følge jer. Jeg har dog, lige på stående fod, svært ved at forstille mig hvad det skulle være :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med de andre her i tråden. Og hvorfor er det, at du så gerne vil sælge lige netop børnetøj?

Jeg kan da godt se charmen i det, men tager man de økonomiske briller på, så ender det sjældent godt at gå ind på et så konkurrencepræget marked, hvis man ikke har en ordentlig håndfuld penge og andre ressourcer i baghånden.

Så jeg synes, at du skal sætte dig og brainstorm for at se, om du ikke kan finde en andet marked. Vigtigere end hyggen ved at sælge børnetøj må trods alt være, at du får skabt dig en profitabel og overskudsgivende forretning :-)

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte nu ikke, at jeg ville sælge børnetøj fordi at det er "hyggeligt" ;-) Jeg vil gerne sælge børnetøj fordi det er noget der interesser mig. Jeg kender producenterne, jeg kender kvaliteten og jeg synes selv, at jeg har sans for børnemode. Det er denne branche jeg kender til og jeg ville uden problemer kunne hjælpe og vejlede folk. 

Det eneste andet, som jeg kan sige dette om er legetøj til børn. Og jeg går ud fra, at konkurrencen er ligeså stor som ovennævnte. Desværre synes jeg også sjældent at folk prioterere kvalitetslegetøj til de små, så tror heller ikke dette vil være let at sælge. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)