Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:

Uanset hvad så er det jo godt med reklame for iværksætteri, men realiteterne overrasker de fleste - nej, du kan ikke stifte et aps eller a/s og slippe for personlig hæftelse før virksomheden er så stor at det er meningsløst fordi firmaet ikke kun ejes af en enkelt person eller en snæver personkreds, men fx handles på børsen.

Du hæfter kun personligt i i/s eller privat. I selskab kan du jo kun hæfte privat hvis en kreditor eller bank kræver det. Men en kurator kan jo komme efter en hvis et nyt IVS eller ApS lukker efter kort tidspunkt og har lavet tvivlsomme dispositioner.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper.holst@mailme.dk:

Det er 25% af overskuddet og ikke 25% af omsætningen... og overskuddet opgøres nok ikke hver dag... :) /jesper

Ja det fremgår da også af de forskellige indlæg. At der er Overskuddet ellers ville der jo være brancher som ikke kunne lave IVS.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:
Du hæfter kun personligt i i/s eller privat. I selskab kan du jo kun hæfte privat hvis en kreditor eller bank kræver det. Men en kurator kan jo komme efter en hvis et nyt IVS eller ApS lukker efter kort tidspunkt og har lavet tvivlsomme disposition

jo tak, men virkeligheden er da, at selv nye ApS umuligt kan få bankfinansiering uden ejeren underskriver selvskyldnerkaution - det er jo så personlig hæftelse igen, og det bliver nu ikke mindre for IVS hvor jeg da som leverandør i princip ville kræve forskudsbetaling helt enkelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du hæfter kun personligt hvis en bank eller kreditor kræver det - og det gør de med sikkerhed, hvis du skal låne for mere end hvad du er god for i friværdi plus hvad man tør låne dig på dit glatte ansigt og løfter om store indtjeninger. I praksis betyder det at du hæfter personligt, da det er de færreste som har kontanter nok til at starte på.

Jeg kender flere der i stedet for at låne i banken har brugt investorer og pudsigt nok minder de totalt meget om bankere - de vil sørme også have personlig hæftelse hvis man ikke overholder budgettet, aftaler etc.

Så i praksis er der kun frihed for de rige som altid fx de to fyre som åbnede virksomhed med en ven i 00'erne og startede med at ansætte 18 fordi de havde fået 8 millioner hver af deres rungstedforældre til at starte for. Det lykkedes dem at køre det hele i sænk på et års tid - dot.com, det er en anden historie.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerede her har 1 kr selskabet fået et af de øgenavne jeg frygter - fattigmandsselskaber

Man bør i alle fald nok begrænse antallet af selskaber hver stifter kan lave. Bare lidt nyt 

http://epn.dk/samfund/article5121676.ece 

Det kan jo godt være det bare er enkle artikler og de ikke er udtryk for fremtiden, men jeg tror ikke de får lov til at hedde IVS i folkemund

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Nu er du mere tal knuser en mig. Så du kan måske få lidt mere ud af disse link.

Lidt Tysk statistik over UG firmaer.

Lidt ændre Dansk statistik.

Det er det nemmeste for dem som er negativ over IVS bare at sige at der kommer flere konkurser.

Ud fra det jeg har læst i den tyske statistik så burde der ikke komme flere konkurser.

Og det tyder på at det er det samme som i DK nye virksomheder dør i starten og ca. 25% overlever det er jo ikke meget forskelligt i forhold til DK i dag.

Men lad mig høre din dom.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:
Men lad mig høre din dom

Jeg har ikke rigtigt en dom, læste bare en række juristers bedømmelse. Personligt tror jeg hovedrisikoen vil kunne ligge i manglende moms og skattebetaling, set i forhold til personlige virksomheder. Hvis mange mennesker, og jo desværre ikke alle lige kyndige eller for den sags skyld forsvarlige, kan lave selskaber til 1 kr, så tror jeg ikke private kreditorer kommer til bare at gi kredit - de vil generelt komme til at være meget skeptiske, men skat og moms gør vel, og der vil de kunne komme i klemme hos folk der nu kan købe ting ind, uden at kunne betale momsen når tid er, og uden selv at komme i klemme ved det  måske bare tvangslukke et række 1 kr selskaber.

Jeg ved godt, at så kan moms gå efter dem og kontrollere, at tingene nu føres tilbage og momses retur, men himmel for et arbejde, hvis det bliver mange. Kombinerede man måske med, at ejere af IVS som ejere trods alt hæftede personligt for moms indtil der var dannet kapital til ApS på 50 t - ville det offentlige nok kunne spare lidt bøvl-

Jeg ved den type 1 kr selskaber findes i UK og Tyskland, men om der er specielle regler om kapitalberedskabet og ex moms som kan gøre folk mere bevidste/ansvarlige aner jeg ikke. Derimod er personlige selskaber jo gratis i DK, og noget der ikke lige findes magen til i de andre lande. 

En anden sjov statistik er, at der ikke blev stigning i antal ApS ved nedsat kapital krav fra 125 til 80 - men jeg tror nu nok den nye IVS form skal slå an, men også at den kommer at få en række øgenavne der vil skade, også de seriøse der bruger muligheden, det var mere det jeg ville vise med det artikkel link

Endeligt stiftes de jo bla. a. fordi der statistisk skulle være for mange brådne kar i SMBA som er gratis, og om det kommer sig af kravet til flere aktive eller af at det er gratis aner jeg heller ikke - men det er jo ikke en ide at skifte en dårlig ting ud med en dårlig.

Det kan sagtens vise sig at blive en god ide - jeg er bare lidt skeptisk, og specielt overfor muligheden for at samme ejer kan have flere 1 kr selskaber luften samtidigt. 1 var vel til at styre for det offentlige. Lad os se hvad høringssvarene giver, måske får de strikket det godt sammen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Nu er du mere tal knuser en mig. Så du kan måske få lidt mere ud af disse link.

Lidt Tysk statistik over UG firmaer.

Lidt ændre Dansk statistik.

Det er det nemmeste for dem som er negativ over IVS bare at sige at der kommer flere konkurser.

Ud fra det jeg har læst i den tyske statistik så burde der ikke komme flere konkurser.

Det er korrekt, og det er fordi, at gud og hver mand ik kan få en konto til et UG selskab. Dvs der er nogle reguleringer hos bankerne, som gør, at de holder de værste slyngler væk... 

Det samme gælder LTD i UK, og derfor skal man i DK blot oprette samme reguleringer, så er det faktisk et meget godt alternativ...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes grundtanken er fin nok - nemlig at det skal være nemmere at blive iværksætter i Danmark, så der med tiden kan blive skabt rigtige arbejdspladser. Jeg synes så bare, at der er en del andre ting man kunne gøre, end at igangsætte dette IVS projekt.

Her tænker jeg primært på indkomstbeskatningen for ejerne af nystartede selskaber. Folk med familie har uhyre svært ved at tage skridtet, når der samtidig skal betales for vuggestueplads, bleer, og andre dagligdagsting. En lavere beskatning af det begrænsede udbytte der vil være de første år, ville efter min mening, have en langt bedre effekt end IVS'ere. Jeg ved at tiltaget med lavere reguleret indkomstbeskatning af virksomhedsejere eksisterer i udlandet, så der må være masse af erfaringer at trække på.

Og hvorfor er det så ikke sket endnu? Jeg tror desværre ikke det handler om effekten. Jeg tror det handler om symbolværdi. Det vil ikke gå mange minutter førend venstrefløjspopulister himler op om de stakkels lønmodtagere, pensionister og andre overførselsklienter, der lige pludselig skal betale for smarte forretningsfolks projekter..

Så nej. Investere i jobskabende iværksætteri er ikke fremmende for politiske karrierer. Men det er ting som efterløn og dyr efteruddannelse af folk, der ofte ikke kaperer efteruddannelse åbenbart. Det er helt til at blive deprimeret over.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så også gerne en rabat på skatten år 1 f.eks. Hørte ellers godt forslag fra advokat i TV. Hvis nu man lod selskaber starte for 1 kr (og for min fantasi ET selskab per person - og ikke noget med at dele den to mand med 50 øre hver) OG så bestemte, at stifteren hæftede personligt for de første 50.000 i tilfælde af konkurs? Det ville jo betyde, at man ikke skulle ha pengene up-front og man ikke skulle låne dem, men man havde så at sige hånden på kogepladen, og kunne ikke bare opføre sig tåbeligt med moms gæld og andet, uden man personligt hang på op til 50 t - og det ville så bortfalde når selskabet havde kapital på 50 t og blev omregistreret  ApS - Ikke helt tosset - selv om jeg stadigt har svært ved at se hvordan man kan ha et selskab hvis man kun har 1 kr at putte i det til varer - webshop - computer og hvad ved jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)