Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tillade sig at gøre som Danske Bank?

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo sådan at vi ikke frit kan vælge om vi vil have en bankkonto - vi skal have en bankkonto, siger staten, for at den skal spare penge...

Jeg tror ikke et sekund at bankerne taber penge på deres almindelige kunder - de taber dem primært på deres store kunder, hvilket også har været tilfældet under finanskrisen, hvor alle vi små, via staten, skulle hjælpe bankerne med den ene redningspakke efter den anden.

Problemet er, at bankere ikke tjener nok på de almindelige kunder, til at dække deres tab på store kunder, betale ledelsen høje lønninger og realisere deres eget store ambitionsniveau.

Kære venner, som hjalp Danske Bank gennem krisen - de har taget røven på jer!

Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:

Jeg tror ikke et sekund at bankerne taber penge på deres almindelige kunder - de taber dem primært på deres store kunder, hvilket også har været tilfældet under finanskrisen, hvor alle vi små, via staten, skulle hjælpe bankerne med den ene redningspakke efter den anden.

Problemet er, at bankere ikke tjener nok på de almindelige kunder, til at dække deres tab på store kunder, betale ledelsen høje lønninger og realisere deres eget store ambitionsniveau.

Hvilket jeg så er meget uenig i...

Banken tjener selvfølgelig flest penge på de store kunder - hvordan kan du tro andet?

Selvfølgelig er det også de store kunder, som gør mest ondt i en krisetid, da det er hér at bankens største risiko ligger, men det er også her, at banken tjener de store penge i opgangstider.

"Store kunder" er i øvrigt betegnet som personer med samlet engagement i banken på over 750.000 kr., og det inkluderer også boliglån, eller andre lån. Dvs. man skal ikke have 750.000 kr. stående i kontanter for at være en stor kunde hos Danske Bank.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Hvilket jeg så er meget uenig i...

Hver gang en bank er gået konkurs, og havnet i Finansiel Stabilitet har det aldrig været på grund af tab på de almindelige kunder. Enten har det været en eller flere store kunder som har bragt banken i krise, eller også har det været ledelsens uansvarlighed. Danske Bank er ikke anderledes - de var bare "To big to fail", da de var ved at gå konkurs i 2009.

Det er frit for dig at dokumentere din påstand.

 

Michael

Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige tillade mig at komme med et konkret udkast fra min hverdag. For 3/4 år siden. modtog vi et brev fra Danske bank hvori der stod at de hævede renten på vores billån, med 0,25 pct. ikke at det i sig selv er et problem, men når jeg så ugen efter læser i avisen og ser på nyhederne at Danske Banks topchef fik en lønstigning på (jeg mener det var) 46 pct. Jeg ved tilfældigvis at jeg ikke var den eneste som modtog sådanne brev. Hvordan skal det kunne forklares? Ja min bankrådgiver kunne ikke ej heller filialdirektøren.... måske kan I. Jeg har regnet frem og tilbage men kan ikke se hvordan det hjælper mig at chefen får en lønstigning i en krisetid hvor vi andre skal gå ned i løn, og så på beksotning af deres kunder...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:

Martin E. Jensen:
Hvilket jeg så er meget uenig i...

Hver gang en bank er gået konkurs, og havnet i Finansiel Stabilitet har det aldrig været på grund af tab på de almindelige kunder. Enten har det været en eller flere store kunder som har bragt banken i krise, eller også har det været ledelsens uansvarlighed. Danske Bank er ikke anderledes - de var bare "To big to fail", da de var ved at gå konkurs i 2009.

Det er frit for dig at dokumentere din påstand.

Har du overhovedet læst (og forstået) mit indlæg?

Jeg giver dig ret i, at banken i krisetider taber mest på de store kunder, men jeg giver dig IKKE ret i, at bankerne i opgangstider (og samlet set i øvrigt) taber flest penge på de store kunder.

Bankerne tjener selvfølgelig flest penge på de store kunder - selv med diverse kriser taget i betragtning.

Ét er sikkert, og det er at du ikke kan dokumentere din påstand om, at banker generelt set mister flest penge på de store kunder. Du kan vist ikke finde én bank, som kan bakke op om dét udsagn.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tambou.dk:

Nu er det jo sådan at vi ikke frit kan vælge om vi vil have en bankkonto - vi skal have en bankkonto, siger staten, for at den skal spare penge...

Korrekt. Men hvorfor er det Danske Banks problem? De er jo blot en privat virksomhed som alle andre, og jeg kan ikke se, hvorfor lige netop de skulle stå til ansvar for de regler, som det offentlige indfører.

Martin Brunsvig:

Jeg vil lige tillade mig at komme med et konkret udkast fra min hverdag. For 3/4 år siden. modtog vi et brev fra Danske bank hvori der stod at de hævede renten på vores billån, med 0,25 pct. ikke at det i sig selv er et problem, men når jeg så ugen efter læser i avisen og ser på nyhederne at Danske Banks topchef fik en lønstigning på (jeg mener det var) 46 pct. Jeg ved tilfældigvis at jeg ikke var den eneste som modtog sådanne brev. Hvordan skal det kunne forklares? Ja min bankrådgiver kunne ikke ej heller filialdirektøren.... måske kan I. Jeg har regnet frem og tilbage men kan ikke se hvordan det hjælper mig at chefen får en lønstigning i en krisetid hvor vi andre skal gå ned i løn, og så på beksotning af deres kunder...

Som privat virksomhed må de da gøre, hvad de har lyst til, og hvis de mener, at topchefen er 46% mere i løn værd, så giver de ham da selvfølgelig 46% mere i løn.

Hvis du er utilfreds med den måde, som de driver deres forretning på, kan du da bare skifte bank - hvem tvinger dig til at blive hos dem?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Brunsvig:

For 3/4 år siden. modtog vi et brev fra Danske bank hvori der stod at de hævede renten på vores billån, med 0,25 pct. ikke at det i sig selv er et problem, men når jeg så ugen efter læser i avisen og ser på nyhederne at Danske Banks topchef fik en lønstigning på (jeg mener det var) 46 pct. Jeg ved tilfældigvis at jeg ikke var den eneste som modtog sådanne brev. Hvordan skal det kunne forklares? Ja min bankrådgiver kunne ikke ej heller filialdirektøren.... måske kan I. Jeg har regnet frem og tilbage men kan ikke se hvordan det hjælper mig at chefen får en lønstigning i en krisetid hvor vi andre skal gå ned i løn, og så på beksotning af deres kunder...

Skift dog bank!

Danske Bank har aldrig ligget blandt de billigste banker (i hvert fald de gange, at jeg har undersøgt markedet), og hvis du er uenig i deres forretningsmetoder, så find dog en anden bank, hvor ledelsen ikke honoreres på bekostning af dit billån.

Skal man se på det nøgternt, så er det jo netop ledelsens fortjeneste, hvis de kan anlægge en strategi, hvor du og andre kunder betaler mere for et billån, uden at du/I skifter bank.

PS. Billån er i øvrigt oftest alt for dyre at foretage i banken. Ofte kan autoforhandlernes låneordninger gøre det meget billigere end banken.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man driver en bank, handler vel om at man tjener flest penge på de kunder, hvor der er den største risiko.

Derfor virker det paradoksalt, at lavrisikokunderne nu skal betale, mens højrisikokunderne går fri.

Hvad nytter det at have kunder, som man tjener godt på i opgangstider, hvis de bringer banken i knæ i nedgangstider. Det spørger de sig selv om i følgende banker:

ebh bank 21. november 2008
Løkken Sparekasse 2. marts 2009
Gudme Raaschou Bank 16. april 2009
Fionia Bank 28. maj 2009
Capinordic Bank 11. februar 2010
Eik Banki 30. september 2010
Eik Bank Danmark 30. september 2010

Exitpakken (Bankpakke III)

Amagerbanken


5. februar 2011
Fjordbank Mors 24. juni 2011

Konsolideringspakken (Bankpakke IV)
Max Bank 8. oktober 2011
Sparekassen Østjylland 21. april 2012

Udviklingspakken
FIH

Uden statens hjælp, med brorgernes penge, var listen blevet meget længere.

Michael

Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen: Der er skam også planen, men banken skal have lov til at forklare sig over for mig. Jeg er ikke en af dem som bare stikker af fordi den store mand siger "bøh". Jeg er overbevist at banken har i sinde at forklare mig hvad det er som de har gang i, og at de vil fortælle mig hvad det får at betydning. Vi får en god rådgivning i Danske Bank og er jeg sikker på at de vil blive ved med. For mig at se så er der en mening med galskaben jeg skal bare have den forklaret i forhold til min situation.

p.s Vi skal generelt passe på at vi ikke sviner folk til pga. deres holdninger. husk det ALLE!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gik staten jo ind og oprettede Finansiel Stabilitet for borgernes og virksomhedernes skyld, og ikke bankernes skyld.

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)